LEXO PA REKLAMA!

SHKARKO APP

Shumë njohin “Titanikun”, por “Vilhelm Gustlof” është tragjedia me e madhe detare në histori

31 Janar 2020, 07:33, Blog CNA
Shumë njohin “Titanikun”, por “Vilhelm Gustlof”

Shumëkush nga ne e di se sa tragjike ishte historia e Titanikut. Edhe para se të dilte në kinema filmi i famshëm i vitit 1998, ne e dinim se 1.500 njerëz humbën jetën atë natë, për shkak të një përplasjes së anijes gjigante me një ajsberg. Ndonjë nga ju mund të ketë dëgjuar dhe historinë e anijes Luzitania që u fundos nga bombat në Luftën e Parë Botërore, duke shkaktuar mijëra të vdekur.

Por që të dyja këto fatkeqësi, nuk kanë të krahasuar me fundosjen e anijes gjermane ?Vilhelm Gustlof? . Fundosja e saj, është konsideruar si një nga katastrofat më të mëdha detare të regjistruara ndonjëherë në histori. Atë ditë vdiqën thuajse 10.000 mijë njerëz.

?Vilhelm Gustlof?, ishte një anije pasagjerësh transoqeanike gjermane e ndërtuar në vitet 1930, dhe e emëruar kështu sipas njërit prej udhëheqësve të Partisë Naziste në Zvicër, të vrarë në një atentat. Historia e tij tragjike përfundoi në vitin 1945, kur trupat sovjetike e sulmuan, duke e fundosur brenda disa minutave në ujërat e Detit Balltik, me gjithë shumë refugjatët që ndodheshin në bord.

?Vilhelm Gustlof?, nisi udhëtimet në vitin 1937, duke qenë një nga anijet më luksoze të botës. Ajo ishte menduar të shfrytëzohej nga punëtorët gjermanë të Rajhut të Tretë. Para nisjes së luftës, ?Vilhelm Gustlof?, kishte kryer mbi 50 lundrime. Anija u ndërtua me një strukturë mbresëlënëse, peshonte 25.000 ton dhe ishte 213 metra e gjatë.

Në fillim u mendua që t?i vihej emri i Adolf Hitlerit. Por nga frika se imazhi i tij do të dëmtohej nëse anija fundoset, Fyhreri refuzoi. Gjatë vitit të parë të luftës, “Vilhelm Gustlof?, shërbeu për herë të parë si një anije spitalore. Ajo mbeti kryesisht e ankoruar në portin Gotenhafen në bregun e Detit Baltik.

Më pas në vitin 1945, u përdor si një kazermë për kursantët e nëndetëseve gjermane. Kur Ushtria e Kuqe sovjetike nisi të përparojë drejt Gjermanisë, shumë civilë gjermanë u përpoqën të shpëtonin. Ata shkuan në portin e Balltikut, me shpresën se do të evakuoheshin prej andej.

Disa ishin të pafat dhe mbetën në mesin e kaosit së shkaktuar nga përparimi i ushtrisë sovjetike, duke u vrarë. Anija u vu në shërbim të evakuimit të civilëve. Ajo u nis me 10.582 civilë në bord, edhe pse ishte projektuar për të mbajtur jo më shumë se 2.000 njerëz.

Ajo u shoqërua nga 3 anije të tjera, por kapitenët nuk po binin dot dakord se cilën rrugë duhej të ndiqnin. Nëse do të merrnin rrugën më të lehtë në ujërat e cekëta, rrezikonin të zbuloheshin nga armiku. Fatkeqësisht, dukshmëria e dobët, temperaturat e ulëta, dhe rreshjet e mëdha të dëborës e shumë vështirësuan lundrimin e anijes.

Pak më vonë, ata u njoftuan përmes radios se po shkonin drejt një karvani anijesh ushtarake gjermane. Meqë lundrimi rezultoi i vështirë, ekuipazhi ndezi dritat e anijes në mënyrë që të shquante autokolonën me anije gjermane. Fatkeqësisht, kjo vetëm sa e bëri anijen më të lehtë për t?u parë nga nëndetëset sovjetike aty pranë.

Njëra prej tyre e qëlloi me 3 silurë. Ajo që pasoi ishte një katastrofë. Shumë nga varkat e shpëtimit nuk mund të zhvendoseshin pasi kishin ngrirë në pozicionet e tyre. Ndaj pati në dispozicion vetëm pak varka shpëtimi për mijëra njerëz. Pas disa minutash, anija nisi të fundosej, dhe shumë njerëz u bllokuan nën kuvertë.

Disa u shtypën nga paniku, të tjerët ranë në ujërat e acarta. Fëmijët u mbytën, pasi jelekët e shpëtimit ishin shumë të mëdha për ta. Ishte një moment dëshpërues për shumë njerëz, ndërsa vetëm pak prej tyre ia dolën të hipin në varkat e mbetura të shpëtimit. Ishte rrugëtimi i fundit i ?Vilhelm Gustlof?, dhe ishte sigurisht një nga katastrofat më të rënda detare në histori./ Warhistoryonline.com-Përshtatur nga CNA.al

Lajmet e fundit nga