E tashmja dhe e ardhmja virtuale/ Gjithçka duhet të dimë për Metaverse

31 Dhjetor 2021, 21:30, Tech CNA
E tashmja dhe e ardhmja virtuale/ Gjithçka duhet të dimë

Që kur Mark Zuckerberg njoftoi në fillim të këtij viti se e ardhmja e Facebook do të ishte në metaverse, të gjithë kanë nxituar të kuptojnë dhe ,mësojnë më shumë se çfarë është një metaverse.

Pra çfarë është në të vërtetë metaversi? Pse ka rëndësi dhe kush duhet të shqetësohet për këtë? Nëse metaversi është me të vërtetë “kapitulli i ri për internetin”, siç e shprehu Zuckerberg, është e rëndësishme ta kuptoni dhe ta përkufizoni që e ardhmja juaj virtuale të jetë me e sigurt.

Metaverse, në thelbin e tij, është një internet ?i mishëruar?: një sferë sociale ku njerëzit do të jenë në gjendje të takohen me ndihmën e avatarëve të personalizuar që i bëjnë ata të ndihen më të pranishëm sesa një telefonatë e thjeshtë video. Është sinkron, gjë që e bën të ndihet më shumë si jeta reale sesa mediat e sotme sociale të bazuara në burime. Në vend që të kapni atë që të tjerët kanë bërë, ju do të takoheni me ta në kohë reale.

Do të jetë gjithashtu këmbëngulëse, ashtu si bota përreth nesh. Kur rivizitoni një hapësirë ??metaverse, nuk do t’ju duhet të filloni nga e para. Dhe ashtu si jeta reale, ajo do të përfshijë të gjitha llojet e gjërave që mund të dëshironi të bëni me njerëzit e tjerë: të shkoni në koncerte dhe ngjarje të tjera, të luani lojëra, të dilni jashtë, të dilni dhe, po, të punoni dhe të bëni pazar.

VR shpesh ngatërrohet me metaversin, gjë që është e kuptueshme. Të kesh një prani të mishëruar ndihet shumë më reale nëse vesh kufje, në krahasim me një avatar që kontrollon me një tastierë ose tastierë lojërash. Por ndërsa VR, AR dhe forma të tjera të llogaritjes hapësinore do të jenë pjesë e metaverses, është po aq e rëndësishme që metaverset të funksionojnë nëpër kategori të shumta pajisjesh. Nuk është diçka që ju zhytni dhe dilni për gjysmë ore në të njëjtën kohë, por diçka që ju shoqëron gjatë gjithë ditës: në telefonin tuaj, kufjet tuaja VR dhe përfundimisht syzet AR të gatshme për konsumatorin.

Fortnite dhe Roblox. Të dyja lojërat janë përshëndetur si mishërime të hershme të metaverses, dhe ato kontrollojnë një sërë kutish: Fortnite dhe Roblox janë të dyja sfera sociale me avatarë dhe ekonomi në botë, dhe ngjarjet masive të drejtpërdrejta kanë treguar se ato kanë të bëjnë më shumë se thjesht. lojëra. Në të njëjtën kohë, të dy titujt janë efektivisht veti të pavarura. Lojtarët nuk mund ta marrin avatarin e tyre Fortnite në takimin e tyre të Microsoft Teams dhe fat të mirë për të gjetur një biznes jashtë Roblox që pranon Robux për pagesa.

Besoni apo jo, nxitimi për në metaverse nuk filloi me Zuckerberg që ra në dashuri me VR. Në vend të kësaj, ajo nxitet nga një mori faktorësh. Njerëzit po miratojnë me miliona platforma të lojërave sociale të bazuara në avatar; pandemia na ka shtyrë të gjithëve të gjejmë forma të reja të ndërveprimit në kohë reale; dhe kompani si Apple, Amazon, Google dhe Meta po përpiqen të kuptojnë gjënë tjetër të madhe pas smartfonit. Dhe ndërsa këto tendenca shfaqen në kohë reale, disa pyetje shumë të rëndësishme janë ende në ajër.

Kush do të jenë portierët e rinj? Kompanitë që prodhojnë kufjet AR dhe VR të së ardhmes janë në një pozicion të fortë për të përfituar financiarisht dhe për të vendosur rregulla mbi metaverse. Një arsye që Meta është kaq i interesuar për metaverset, siç e ka pranuar edhe vetë Zuckerberg, është se kompania humbi pajisjen celulare dhe tani është e detyruar të luajë sipas rregullave të dyqaneve të aplikacioneve të Google dhe Apple.

Po në lidhje me privatësinë, sigurinë dhe mirëqenien mendore? Facebook, YouTube dhe rrjete të tjera sociale me të drejtë janë shqyrtuar për keqinformimin e tyre dhe çështjet e privatësisë, si dhe për efektin që ato kanë në shëndetin mendor të përdoruesve të tyre. Të gjitha këto çështje nuk zhduken në metaverse, por ka të ngjarë të zhvillohen shumë ndryshe. Punësimi i dhjetëra mijëra moderatorëve mund të mos jetë qasja e duhur për të parandaluar urrejtjen dhe ngacmimet në mjedise në kohë reale dhe të dhënat hapësinore të mbledhura nga kufjet që vëzhgojnë dhomat e ndenjes së njerëzve ngrenë lloj-lloj pyetjesh të reja për privatësinë. Vëmendja ndaj këtyre çështjeve që nga fillimi do të jetë e rëndësishme si për personat e brendshëm të industrisë ashtu edhe për rregullatorët.

Kush do ta paguajë dhe si? Pjesë të mëdha të internetit të konsumatorit të sotëm bazohen në reklama, me një shkumë të shëndetshme të të ardhurave nga abonimet në krye. Disa nga të njëjtat modele mund të funksionojnë në metaverse. Mund të shohim gjithashtu një kthim në modelet e biznesit transaksional, ndoshta edhe të mundësuar nga financat e decentralizuara. Modelet e biznesit për këto shërbime të së ardhmes do të kenë një ndikim të madh në kompanitë që konkurrojnë për të ndërtuar metaverse, por ato në fund mund të vendosin gjithashtu se kush do të marrë pjesë në këto botë të reja, nga bizneset e vogla te njerëzit e zakonshëm.

Pavarësisht nëse krijimi i metaverses do të zgjasë një apo shumë dekada, është e qartë se hardueri zhytës do të luajë një rol të madh në bërjen e tij të popullarizuar. Kjo është arsyeja pse gara me kuaj midis Meta, Apple, Snap, Microsoft dhe të tjerë për të krijuar syze AR është kaq e rëndësishme. Kushdo që e fiton mund të mos fitojë automatikisht edhe metaversen, por patjetër do të ketë një avantazh masiv të ekipit vendas./protocol.com/S.K-CNA.al

Lajmet e fundit nga