LEXO PA REKLAMA!

SHKARKO APP

Cilat vende evropiane kanë pjesën më të madhe të makinave elektrike?

8 Maj 2023, 08:50, Tech CNA
Cilat vende evropiane kanë pjesën më të madhe të
Foto ilustruese

Gjermania ka më shumë se një milion makina me bateri, por një vend tjetër po bën më të mirën në depërtimin e EV, ja pse.

Makinat elektrike nuk janë përgjigjja ndaj krizës klimatike. Por ato janë një pjesë e rëndësishme e tranzicionit të energjisë drejt emetimeve zero.

Për fat të mirë, automjetet vetëm me bateri po bëhen gjithnjë e më të përdorura. Në vitin 2022, numri i këtyre makinave elektrike në vendet e BE-së u rrit me 58 për qind krahasuar me vitin 2021 - nga 1.9 milionë në 3.1 milionë. Midis 2019 dhe 2022 ato u rritën me më shumë se 400 për qind.

Më e rëndësishmja, pjesa e makinave elektrike, u rrit në 76 për 10,000 në BE në 2021, nga vetëm 2 për 10,000 në 2013. Të gjitha këto shifra tregojnë një ndryshim në sektorin e automobilave në Evropë.

Makinat janë përgjegjëse për rreth 12 për qind të emetimeve totale të dioksidit të karbonit në BE.

Në shkurt, Parlamenti Evropian votoi për të miratuar një ligj të ri që ndalon shitjen e makinave me benzinë ??dhe naftë nga viti 2035. Ky ligj tani pritet të votohet nga Këshilli Evropian, i cili u shty pasi besohej se nuk do të merrte shumicën e kërkuar.

Po cilat vende evropiane po largohen më shpejt nga automjetet me lëndë djegëse fosile? Dhe cilat kanë përqindjen më të lartë të prodhimit elektrik midis të gjitha makinave?

Në vitin 2013, kishte vetëm 52,000 makina plotësisht elektrike në BE sipas Eurostat. Kjo shifër u rrit gradualisht në fillim, duke arritur në 600,000 në vitin 2019, dhe numri i makinave plotësisht elektrike ka lulëzuar çdo vit që atëherë. Ajo i kaloi 3 milionë në 2022.

Këto shifra pasqyrojnë numrin total të makinave plotësisht elektrike, jo ato të reja të regjistruara çdo vit. Të dhënat e vitit 2022 vijnë nga Shoqata Evropiane e Prodhuesve të Automobilave (ACEA).

Përqindja e makinave plotësisht elektrike në numrin total të makinave është një statistikë më domethënëse. Në vitin 2013, ishte vetëm 2 për 10,000 makina. Numri për 10,000 u rrit në 24 në 2019, 44 në 2020 dhe 76 në 2021. Ndërsa pjesa e tyre është ende e kufizuar për momentin, shkalla e rritjes gjatë dekadës së fundit sugjeron rritje të madhe në të ardhmen e afërt.

Numri i makinave plotësisht elektrike tejkalon një milion në Gjermani

Në vitin 2022, numri i makinave plotësisht elektrike tejkaloi 500,000 në katër vende evropiane; përkatësisht Gjermania (1.089.854), MB (641.801), Franca (605.791) dhe Norvegjia (603.697).

Ata u pasuan nga Holanda (318,485), Suedia (205,212) dhe Italia (167,213).

Shifrat e Eurostat-it, të cilat shkojnë deri në vitin 2021, janë kombinuar me shifrat e ACEA-s për vitin 2022 për një pamje të plotë të gjendjes së makinave elektrike në Evropë.    

Norvegjia është në garë përpara me pjesën e saj të makinave plotësisht elektrike

Më shumë se shifrat, aksionet e makinave elektrike midis të gjitha makinave të tjera tregojnë se si po largohen nga energjia e karburanteve fosile. Që nga viti 2021, Norvegjia ka bërë më të mirën deri tani në përparimin e saj drejt emetimeve zero.

Në 2022 në Norvegji, 15.5 për qind e të gjitha makinave ishin plotësisht elektrike. Kjo normë ishte vetëm 0.8 për qind në BE në tërësi.

Holanda (2.8 për qind), Danimarka (2.4 për qind), Suedia (2.2 për qind) dhe Islanda (2.2 për qind) gjithashtu kishin një përqindje më të lartë se 2 për qind të makinave plotësisht elektrike në 2021.

Pjesa e makinave elektrike midis të gjitha makinave ishte 1.3 për qind në Gjermani, 1.2 për qind në Mbretërinë e Bashkuar dhe 1 për qind në Francë.

Qiproja, Polonia, Bullgaria dhe Çekia (të gjitha 0.1 për qind) kishin përqindjet më të ulëta të makinave elektrike vetëm me bateri në BE.

4 nga 5 makinat e shitura në Norvegji në vitin 2022 ishin plotësisht elektrike

Në vitin 2022, Norvegjia ishte përsëri një vend i jashtëzakonshëm me pjesën e saj të makinave elektrike midis të gjitha makinave të regjistruara rishtazi duke qenë 4 nga 5 (79 për qind).

Ajo u pasua nga Suedia (33 për qind), pastaj Islanda (31 për qind), Holanda (24 për qind) dhe Danimarka (21 për qind). Kjo shifër ishte 18 për qind në Finlandë, duke treguar se vendet skandinave po bëjnë më të mirën për t'u larguar nga energjia e karburanteve fosile.

Këto ishin gjithashtu vendet që kishin rritur ndjeshëm aksionet e makinave plotësisht elektrike midis 2021 dhe 2022.

Në të njëjtin vit, Sllovakia dhe Çekia (të dyja 2 për qind) kishin përqindjet më të ulëta të makinave elektrike midis makinave të reja të regjistruara.

Kjo normë ishte 18 për qind në Gjermani, 17 për qind në Mbretërinë e Bashkuar dhe 13 për qind në Francë.

Gjermania kryeson në makinat e reja të regjistruara plotësisht elektrike

Në vitin 2022, mbi 350,000 makina elektrike u regjistruan në Gjermani, që ishte numri më i lartë deri tani sipas të dhënave të ACEA. Mbretëria e Bashkuar (190,727), Franca (162,167) dhe Norvegjia (113,751) pasuan Gjermaninë.

Kjo shifër ishte më e ulët se 1000 në Qipro, Letoni, Bullgari dhe Estoni.

Pse Norvegjia ka pjesën më të madhe të makinave elektrike?

Në Evropë, vendi më i suksesshëm në kalimin në automjete elektrike është qartë Norvegjia; në fakt, ky vend i pasur me naftë është një tregues statistikor i jashtëm. Pse Norvegjia ka pjesën më të madhe të makinave elektrike?

Qasja e saj është çelësi sipas Yoann Le Petit, një oficer i automjeteve të pastra në Transport dhe Mjedis.

Norvegjia i ka shtyrë prodhuesit drejt automjeteve elektrike duke vendosur kufij të rreptë të ndotjes dhe duke këmbëngulur se të gjitha makinat e reja të shitura deri në vitin 2025 duhet të jenë pa emetim. Ky është “çelësi” i politikës.

Sipas Organizatës për Bashkëpunim dhe Zhvillim Ekonomik drejtuesve të automjeteve u ofrohen stimuj tatimorë, duke përfshirë përjashtimin e automjeteve me emetim zero (ZEV) nga taksa e regjistrimit, TVSH-ja dhe taksat e karburantit motorik, si dhe të paktën një ulje prej 50 për qind në taksat e rrugëve dhe tarifat e trageteve dhe parkimit.

Pothuajse një e pesta e makinave do të jenë elektrike në vitin 2023

Përdorimi i makinave elektrike pritet të rritet ndjeshëm në vitet që çojnë deri në ndalimin e BE-së në vitin 2035 për makinat me motor me djegie sipas Eurostat.

Ky ndalim i planifikuar është i lidhur me Treguesin e Zhvillimit të Qëndrueshëm që përfshin reduktimin e emetimeve të CO2 nga makinat.

Globalisht, raporti vjetor i IEA parashikon që shitjet e makinave elektrike do të rriten në shifra rekord përsëri këtë vit, duke zgjeruar pjesën e tyre në tregun e përgjithshëm të makinave në afërsisht një të pestën.

Më shumë se 10 milionë makina elektrike u shitën në mbarë botën në vitin 2022 dhe shitjet pritet të rriten me 35 për qind të tjera këtë vit për të arritur në 14 milionë sipas IEA.

Lajmet e fundit nga