Situata pandemike në vend/ Të dhënat për 24 orët e fundit
Ministria e Shëndetësisë ka publikuartë dhënat për 24 ...

Researchers seem to have discovered a fountain of youth, but it requires no small sacrifice: consuming far fewer calories. And this strategy is not about falling
in weight, but more with the benefits of not overfeeding the cells in your body. Scientists have found that cutting back on food can double lifespan in rats and add several years to monkeys.
Dhe tani ka disa prova të reja që e konfirmojnë këtë, që vijnë nga një studim i madh klinik i quajtur “Calerie”, që studioi efektin e mundshëm të kësaj qasjeje tek njerëzit, bazuar në një test 2-vjeçar që ndryshoi shenjuesit molekularë të plakjes tek njerëzit e privuar nga një pjesë e mirë e kalorive që merrnin zakonisht.
Biseda për reduktimin e konsumin e ushqimit mund të jetë e vështirë. Sepse njerëzve u pëlqen të hanë dhe duhet ta bëjnë këtë për të mbijetuar. Mos-ngrënia e mjaftueshme mund të jetë problem, nga kequshqyerja deri tek çrregullimet e të ngrënit. Ndërkohë për ata që përpiqen të bien në peshë, reduktimi i ushqimit është jashtëzakonisht i vështirë.

Por a qëndron pas reduktimit të kalorive sekreti i një rinie më të gjatë se zakonisht, dhe për pasojë e një jetë më të gjatë? Në fakt shkencëtarët që merren me studimet në këtë fushë, janë optimistë se shumë shpejt mund të gjejmë mënyra për të zgjatur jetën tonë me ndryshime relativisht të vogla të dietës, duke përfshirë praktikat aktuale të agjërimit me ndërprerje apo kufizimin e të ngrënit në orë të caktuara.
Pra duke mos pasur nevojë të heqim dorë nga shijimi i ushqimeve tona të preferuara. Po ashtu, ata vunë në dukje se për shkak se ndryshimi i dietës është diçka shumë e vështirë, subjektet në studimin e tyre arritën vetëm një reduktim të vogël të kalorive gjatë provës dy vjeçare: rreth 300 kalori në ditë më pak se sa kishin konsumuar më parë.
E megjithatë ata patën gjithsesi një përfitim të matshëm. “Kjo nënkupton se nuk ka nevojë të vuajmë aq shumë për të përfituar nga kjo metodë”- thotë Sai Krupa Das, që studion plakjen dhe të ushqyerit në Universitetin Tafts, dhe që është një nga autorët e studimit.

Një nga pjesët e para e testeve vëzhguese që këshillonin kufizimet e kalorive erdhi nga ishulli Okinava në Japoni, ku deri vonë jetonin njerëzit më jetëgjatë në botë, dhe dieta e tyre tradicionale ishte shumë e varfër në kalori.
Të dhëna të tjera erdhën nga RoiUallford, mjek dhe studiues i Universitetit të Kalifornisë, që themeloi lëvizjen për kufizimine kalorive ushqimore. Në vitin 1991, ai u bashkua me një ekipi prej 6 bionautësh, duke u mbyllur në një serë në shkretëtirën e Arizonës, ku ata supozohej të kultivonin të gjithë ushqimin qe do të hanin.
Kur prodhimi u pakësua me shpejtësi, ai e shndërroi atë situatë në një eksperiment të kufizimit të kalorive dhe raportoi shumë tregues të shëndetit të përmirësuar midis kolegëve të tij të uritur. Tani studimi “Calerie” i ka publikuar gjetjet e tij në revistën “Nature Aging”.
Vullnetarët u ndanë rastësisht në një nga dy grupet. Një grup supozohej të hante vetëm 75 për qind të sasisë normale për një periudhë prej 2 vjetësh. Të tjerët, në grupin e kontrollit, hëngrën normalisht. Ekspertët e reduktimit të kalorive bashkëpunuan me nutricionistët për të kuptuar se cila duhet të ishte sasia e tyre normale, dhe si ta reduktonin atë duke marrë ende proteina, vitamina dhe mineralet e mjaftueshme.

Deri në fund të testit, ata kishin arritur të reduktonin rreth 300 kalori nga norma e tyre ditore, ose rreth gjysmën e objektivit. Ky studim ka në fakt disa kufizime. Madhësia e kampionit ishte e vogël, vetëm 220 persona tek të dyja grupet.
Gjithsesi, ndryshimet që bënë i sollën disa përfitime shëndetësore të mëdha thotë Uilliam Kraus, kardiolog në Universitetin Djuk, që bashkëpunoi në këtë studim. Krahasuar me ata në grupin i kontrollit, grupi i privuar nga sasitë normale të kalorive, tregoi tregues të shëndetit më të mirë kardiovaskular dhe metabolik.
Subjektet e nisën studimin me një indeks të masës trupore (BMI) midis 22 dhe 28, që konsiderohet normale deri në mbipeshë. Ata kishin tendencë që të binin në peshë në fillim dhe në fund të studimit. Madje edhe pasi nuk reduktuan më kaloritë, ata vazhduan të bëheshin më të shëndetshëm sipas analizave të gjakut.
Ajo ku u fokusua ky studim ishte shkalla e plakjes, thotë epidemiologu dhe bashkëautori i studimit Daniel Belski i Shkollës së Shëndetit Publik në Universitetin e Kolumbias, SHBA. Ata panë shenja se qelizat e njerëzve që reduktuan kaloritë po plakeshin pak më ngadalë. Ishte një ndryshim i vogël, por që mund të zgjerohej në diçka domethënëse nëse ata do të vazhdonin më tej me reduktimin e kalorive.
Kraus mendon se janë disa arsye pse ngrënia e një sasie më të vogël ushqimi çdo ditë mund të ngadalësojë plakjen. “Pjesa që prodhon energjinë e qelizave tuaja, e quajtur mitokondri, mbingarkohet kur hani shumë. Është njëlloj si të përdorni motorin e makinës tuaj kur ai është i mbinxehur.
Në një moment të tillë prodhohen nënprodukte toksike, të njohura gjithashtu si radikalet e lira. Prandaj reduktimi i kalorive mund të zvogëlojë ngarkesën në ato mitokondri”- thotë ai.
Ushtrimet fizike mund të kenë një efekt të ngjashëm dhe t’i ndihmojnë mitokondritë të djegin mbeturinat metabolike.
"It reduces the waste load in the cells and makes them more efficient," he said. But be careful, before you start with calorie restriction. Wallford's story carries an important warning. He ate little throughout his life and had a very lean physique, with a body weight of 65 kg.
But Wallford was stricken with the neurological disease ALS and died at the age of 79. So reducing calories can help people live longer and healthier lives on average. But there is no guarantee that it will add years to your life.
Ministria e Shëndetësisë ka publikuartë dhënat për 24 ...
Pediatrja Valbona Shahinaj, është shprehur se prindërit pë...
It was once used by Sufi mystics to help them concentrate ...
The Ministry of Health and Social Protection has publi...
Për shumicën e njerëzve sot, kërcënimi i përballjes me një...
The Ministry of Health has reflected how the pandemic ...
Një studim i Universitetit të Harvardit analizoi të dhënat...
Ministrja e Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale, Ogerta...
During a meeting with the women beneficiaries of the n...
Një numër i shteteve, nga SHBA-ja e Britania e Madhe e der...
It often happens that people complain that pain from an ol...
Ministria e Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale ka publ...
The surgeons of the Korca hospital have successfully perfo...
The Minister of Health and Social Protection, Ogerta Manas...
Artur Djumari, head of the neurosurgery service at QSUT, sai...
Heart disease is the leading cause of death in the United ...
The Ministry of Health and Social Protection has annou...
Ekspozimi ndaj tymit të zjarrit rrit mundësinë e një gruaj...
Ekspertët e kanë ditur prej kohësh se zëri i një perso...
The Ministry of Health and Social Protection has published...
Dritan Prençi is the SPAK prosecutor who is sleeping on th...
The in-depth investigations that SPAK conducted into Ajola...
SPAK's standards, the way it investigates, how it secures ...
Irfan Hysenbelliu claims to be a big businessman, an hones...
The Special Board of Appeal (KPA) decided this Monday ...
The KPA vetting decided this Thursday to dismiss the p...
Suela Salavaçi, a prosecutor in the Prosecutor's Offic...
The Special Board of Appeal reinstated the prosecutor ...
After finding 7446 narcotic plants in the village of Reç i...
Following Operation "The Wanted", a 42-year-old man wanted...
As a result of intensive investigative and operational act...
A road accident was recorded this Tuesday on the Elbasan-P...
Intense rainfall has caused numerous problems in the Radom...
Today our country will be affected by relatively unstable ...
On Monday, our country will be affected by relatively stab...
More than 860 million people fall ill and 1.5 million die ...
Pope Leo XIV arrived in Barcelona this Tuesday, in what ma...
Israel has bombed the city of Tyre, killing eight people a...
Zëdhënësi i Kremlinit, Dmitry Peskov, deklaroi sot se nuk ...
Two students and a teacher were injured in a stabbing inci...
Korça has transformed this weekend into the capital of cel...
Korça is ready to open the summer season with one of the c...
Two years after his passing, the renowned Korçë poet Skënd...
The Ethnographic Museum of Berat has opened its doors to v...
Improving the performance of public parking lots in Vlora,...
Inflation has increased in May, rising to 3% compared to 2...
Exchange rate, June 8, 2026 This Tuesday, one US dollar is...
At the end of 2025, for all euro area members, more than 9...