The document- How Endrit Habilaj of Top Channel and Shqip newspaper was paid by incinerators /Revealed bills with large amounts of money

6 Janar 2022, 13:37, English CNA
The document- How Endrit Habilaj of Top Channel and Shqip newspaper was paid by

The corruption scandal of incinerators, for which SPAK has already arrested the former Minister of SMI, Lefter Koka, and has issued arrest warrants for the owners of companies that have won concession contracts, has spread its network in the media.

According to the payment list, part of the incinerators file is also the journalist Endrit Habilaj, who not only in one case, but in several cases, turns out to have received large sums of money from these companies. We are starting with one of the cases, and the others in the following days.

But how Habilaj was paid by the incinerators?

Endrit Habilaj can easily be called as sold to incinerators. In 2017, he spoke openly and with facts against the incinerators’ affair. But recently he has become the most ardent advocate of incinerators, receiving hundreds of millions of Lek from them.

It did this through the company VOX TV, which according to the extracts of the National Business Center (NBC) turns out to have been established in December 2020, initially in the name of Top News. And after 23.02.2021, the subject was changed from Top News to VOX TV.

Through the company VOX TV, Endrit Habilaj has received during 2021 large sums of money from incinerators. But these are just a part of the bills that the incinerators have paid for Endrit Habilaj of Top Channel, author of the show Top Story, and director of the newspaper Shqip.

VOX TV is systematically paid by incinerators. We are making public today only 4 invoices provided by the ongoing investigations on this corrupt affair. What activity does have VOX TV? What is the service it has provided? Because such television doesn?t exist licensed by the Audiovisual Media Authority (AMA).

If it is just a company name, and has received payments without any service, then SPAK prosecutors should call and question Habilaj. SPAK should also clarify where ended up hundreds of millions of Lek, that have been received from Habilaj through such companies.

In May 2021, Habilaj received from the incinerators, 197.160 Lek or about 2.000 dollars.

In June 2021, Habilaj was paid by the owners of the incinerators in the amount of 391.140 Lek or almost 4.000 dollars, while in July was paid 194.489 Lek, again about 2.000 dollars.

Habilaj is the author of the show Top Story, which in some shows has made propaganda for incinerators. He currently runs the newspaper Shqip, and owns several companies that are paid for by incinerators. Today we made public only the first company.

Habilaj appears as the sole partner, but also as the administrator of the company VOX TV. But it is not only this company that has been paid by Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. There are several other companies that have many similarities with each other, not only in ownership but also other details.

According to the NBC extract, VOX TV has the same address of Top Channel owned by Vjollca Hoxha and her children, which for almost 4 years was run by Ben Blushi. But according to the extract in NBC, this media is not licensed by AMA. In this whole scheme, Habilaj may be the only recipient of money on behalf of other persons.

But he must reveal this before the SPAK prosecutors. Vjollca Hoxha and Ben Blushi are in fact publicly known for their partnerships and advocacy with incinerator companies. Incinerator payments for Habilaj don?t stop here, only with VOX TV, but also with other companies that we will make public in the coming days, thus exposing the scheme of how the ?octopus? of incinerators has swallowed the media./

The official link of the article is this: 

Dokumenti-Si dhe sa është paguar Endrit Habilaj i Top Channel dhe Gazetës Shqip nga inceneratorët/ Zbulohen faturat me shuma të majme

Lajmet e fundit nga