725 vjet dritë larg nga toka/ Zbulohet një ekzoplanet i 'Jupiterit të nxehtë'

21 Nëntor 2021, 07:10, Kuriozitete CNA
725 vjet dritë larg nga toka/ Zbulohet një ekzoplanet i

Një ekzoplanet me një orbitë jashtëzakonisht të shpejtë prej 3.2 ditësh është zbuluar rreth një ‘ylli të plakur’ 725 vjet dritë nga Toka.

Një ekip nga Laboratori Indian i Kërkimeve Fizike (PRL) në Ahmedabad kaloi tre muaj duke matur orbitën e gjigantit të gazit “Jupiteri i nxehtë”.

Eksoplaneti i ri, i quajtur TOI-1789b, “po orbiton shumë afër një ylli të evoluar ose të plakur”, tha udhëheqësi i projektit, profesor Abhijit Chakraborty.

Ekipi zbuloi botën, e cila është 1.4 herë më e madhe se Jupiteri, por me 70 për qind të masës së tij, duke përdorur spektrografin optik të Kërkimit Radial të Avancuar të Abu-Qielli (PARAS) PRL në teleskopin në Observatorin Mt Abu.

Natyra ‘e fryrë’ e yllit, e shkaktuar nga temperaturat marramendëse 3,140°F dhe orbita rreth një ylli afër fundit të jetës së tij, e bëri atë një të rëndësishme për t’u studiuar, shpjeguan astronomët pas zbulimit.

PARAS, spektrografi i parë me fibër optike i këtij lloji në Indi, mat gjatësinë e valës së burimeve të dritës dhe mund të përdoret për të zbuluar masën e një ekzoplaneti.

Ekipi i PRL kaloi tre muaj duke studiuar botën e nxehtë të alienëve, nga dhjetori 2020 deri në mars 2021, në mënyrë që të kuptonte madhësinë dhe orbitën e saj.

Përveçse zbuluan se masa e tij ishte më e vogël se Jupiteri, pavarësisht se ishte më e madhe se gjigandi i gazit, ata zbuluan gjithashtu se ishte jashtëzakonisht i nxehtë.

Kjo është për shkak se ai rrotullohet shumë afër yllit të tij, i cili është 1.5 herë më i madh se Dielli.

TOI-1789b përfundon një orbitë të vetme të yllit të tij TOI-1789 çdo 3.2 ditë, që për krahasim, është dukshëm më pak se 88 ditët që Merkurit i duhen për të rrotulluar Diellin.

Planeti është 0,05 AU (Njësitë Astronomike) nga ylli, ku një AU është distanca midis Diellit dhe Tokës – ose afërsisht 93 milionë milje./CNA.al