725 vjet dritë larg nga toka/ Zbulohet një ekzoplanet i ‘Jupiterit të nxehtë’

725 vjet dritë larg nga toka/ Zbulohet një ekzoplanet i ‘Jupiterit të nxehtë’

/
cna news, cna lajme, lajme cna, lajme flash cna, cna.al, cna lajme politike, cna kronike, cna lajme bote, cna show

Një ekzoplanet me një orbitë jashtëzakonisht të shpejtë prej 3.2 ditësh është zbuluar rreth një ‘ylli të plakur’ 725 vjet dritë nga Toka.

Një ekip nga Laboratori Indian i Kërkimeve Fizike (PRL) në Ahmedabad kaloi tre muaj duke matur orbitën e gjigantit të gazit “Jupiteri i nxehtë”.

Eksoplaneti i ri, i quajtur TOI-1789b, “po orbiton shumë afër një ylli të evoluar ose të plakur”, tha udhëheqësi i projektit, profesor Abhijit Chakraborty.

Ekipi zbuloi botën, e cila është 1.4 herë më e madhe se Jupiteri, por me 70 për qind të masës së tij, duke përdorur spektrografin optik të Kërkimit Radial të Avancuar të Abu-Qielli (PARAS) PRL në teleskopin në Observatorin Mt Abu.

Natyra ‘e fryrë’ e yllit, e shkaktuar nga temperaturat marramendëse 3,140°F dhe orbita rreth një ylli afër fundit të jetës së tij, e bëri atë një të rëndësishme për t’u studiuar, shpjeguan astronomët pas zbulimit.

PARAS, spektrografi i parë me fibër optike i këtij lloji në Indi, mat gjatësinë e valës së burimeve të dritës dhe mund të përdoret për të zbuluar masën e një ekzoplaneti.

LEXO EDHE:  VIDEO- Delfinët shmangin "kthesat" kur zhyten nën ujë/ A jeni kuriozë të zbuloni arsyen?

Ekipi i PRL kaloi tre muaj duke studiuar botën e nxehtë të alienëve, nga dhjetori 2020 deri në mars 2021, në mënyrë që të kuptonte madhësinë dhe orbitën e saj.

Përveçse zbuluan se masa e tij ishte më e vogël se Jupiteri, pavarësisht se ishte më e madhe se gjigandi i gazit, ata zbuluan gjithashtu se ishte jashtëzakonisht i nxehtë.

Kjo është për shkak se ai rrotullohet shumë afër yllit të tij, i cili është 1.5 herë më i madh se Dielli.

TOI-1789b përfundon një orbitë të vetme të yllit të tij TOI-1789 çdo 3.2 ditë, që për krahasim, është dukshëm më pak se 88 ditët që Merkurit i duhen për të rrotulluar Diellin.

Planeti është 0,05 AU (Njësitë Astronomike) nga ylli, ku një AU është distanca midis Diellit dhe Tokës – ose afërsisht 93 milionë milje./CNA.al

Video-Njihuni me Baftjarin/ Gjelin “VIP” që këndon deri sa i bie të fikët

cna kuriozitete

Në Turqi ekziston një gjel që këndon aq gjatë derisa i bie të fikët.

Ai quhet Baftjar dhe ka marrë ftesa nga disa emisione televizive.

Kështu thotë fermeri turk, 28-vjeçari, Okan Gokbudak, i cili është pronari i gjelit pra i Baftjarit.

Ai thotë se ka marrë ftesa të shumta për të parë shpendin e tij nga të emisione njohura si “Heart Breakfast”, në Angli.

LEXO EDHE:  Mërkuri thjesht nuk ka kuptim

LEXO EDHE:  Raporti/ Ndikimi i madh i njeriut në planet

“Producentët e shfaqjes më kontaktuan në fund të prillit, dhe më thanë se duan ta përfshijnë gjelin tim Baftjar në shfaqje. Kjo është diçka e mrekullueshme dhe për këtë gjë na ftuan në Angli”, shprehet Gokbudak.

Madje pronari i gjelit është detyruar të anulojë turnet në shumë vende të botës, për të masave anti-covid./CNA.al

Në nder të zotit antik romar/ Ky është kuptimi i muajit janar

Çdo vit kalendarik nis me muajin janar dhe kjo është një simbolikë që e dinë të gjithë.

Por pse muaji i parë i vitit e ka marrë emrin janar? Ai është emëruar në nder të një zoti antik romak.

Janari është emërtuar në nder të Janus apo Januaris, që nga romakët e lashtë konsiderohej si mbrojtësi i dyerve dhe portave, që simbolizojnë fillimet dhe mbarimet.  Ndryshe nga zotërit e tjerë si Poseidoni, Venusi apo Apollo, Janus ishte më pak i njohuri ndër ta.

Janus njihej si nisësi i jetës njerëzore, i transformimeve mes stadeve të jetës dhe i ndryshimeve nga njëra periudhë historike në tjetrën. Romakët e lashtë besonin se Janus ndikonte në jetët e tyre, në martesa, lindje dhe vdekje. Ai parashihte ngjarje sezonale si mbjelljet, korrjet, ndryshimet dhe vitin e ri. Referuar mitologjisë romake, Janus apo Januaris ka qenë prezent kur filloi bota, si zot i portave. Madje, ai konsiderohej se ishte roja i portës së Parajsës.

LEXO EDHE:  Seksi gjatë shtatzënisë/ Ju shuajmë kuriozitetet më të zakonshme

LEXO EDHE:  Raporti/ Ndikimi i madh i njeriut në planet

Duke qenë se ai konsiderohet lidhja mes të shkuarës dhe së ardhmes, mes asaj që ka ndodhur dhe asaj që do të ndodhë, Janus portretizohet me dy fytyra, ku njëra sheh para dhe tjetra pas./CNA.al

Nga monitorimi i stuhive tek specat djegës në hapësirë/ NASA ndan imazhet e eksperimenteve më të mira shkencore

cna kuriozitet

NASA ka shpërndarë foto të eksperimenteve më të mira shkencore në bordin e Stacionit Ndërkombëtar Hapësinor (ISS) në vitin 2021.

Në një galeri online, agjencia hapësinore amerikane përfshiu imazhe nga ‘hetimet e reja’ në të cilat anëtarët e ekuipazhit të ISS punuan në 2021.

Këto përfshinin rritjen e perimeve në hapësirë, qelizat inxhinierike për kërkime në rritjen e muskujve dhe përdorimin e realitetit virtual (VR) për të mësuar se si njerëzit e perceptojnë kohën në gravitet të ulët.

Ftonjtë, marule dhe madje edhe lakra kineze, pak choi u korrën në ISS si pjesë e hulumtimit të bimëve duke përgatitur astronautët për misionet në hapësirë ​​të thellë.

Teknologjitë u testuan gjithashtu për misionet e ardhshme të Artemis në Hënë, të cilat do të zhvillohen në vitin 2025, sipas NASA-s. ISS, i operuar nga agjencitë hapësinore të SHBA-së, Kanadasë, Rusisë, Japonisë dhe Evropës, orbiton 250 milje (400 km) mbi Tokë.

Në 24 orë, stacioni hapësinor bën 16 orbita të planetit tonë, duke udhëtuar nëpër 16 lindje dhe perëndim të diellit.Stacioni hapësinor ka qenë i banuar vazhdimisht nga njerëzit për 21 vjet, duke mbështetur shumë zbulime shkencore.

Në një foto nga galeria e NASA-s , astronauti i Agjencisë Evropiane të Hapësirës (ESA) Thomas Pesquet, i cili përfundoi qëndrimin e tij të dytë në ISS në 2021, mund të shihet duke punuar në një studim të quajtur ‘hetimi i muskujve kardinal’.

LEXO EDHE:  Video/ Lindja e një fëmije në hapësirë, ja çfarë pamje do të kishte

LEXO EDHE:  Seksi gjatë shtatzënisë/ Ju shuajmë kuriozitetet më të zakonshme

Ky studim teston nëse indet e tilla të inxhinieruara të kultivuara në hapësirë ​​mund të ofrojnë një model për studimin e humbjes së muskujve në gravitet të ulët, gjë që mund të ndihmojë në informimin e misioneve Artemis.

Në hapësirë, mungesa e gravitetit do të thotë që muskujt mezi duhet të punojnë dhe astronautët kanë një rutinë të fuqishme ushtrimesh për t’i ndaluar ata të humbasin sasi të mëdha të masës muskulore.

Një tjetër studim i ngjashëm përdor një model 3D të qelizave të veshkave të njohur si çip indi për të studiuar efektet e mikrogravitetit në formimin e mikrokristaleve në tubulat e veshkave.

“Rezultatet mund të mbështesin hartimin e trajtimeve më të mira për kushte të tilla si gurët në veshka dhe humbja e kockave për astronautët dhe osteoporoza për njerëzit në Tokë”, thotë NASA.

Astronautët e ISS po përdorin gjithashtu pikën e tyre unike të avantazhit mbi Tokë për monitorimin e stuhive dhe mjedisit.

Anëtarët e ekuipazhit fotografojnë Tokën duke përdorur kamera dixhitale për të regjistruar se si planeti po ndryshon me kalimin e kohës, nga ndryshimet e shkaktuara nga njerëzit si rritja urbane te ngjarjet natyrore si uraganet, përmbytjet dhe shpërthimet vullkanike./ A.E-CNA.al