Connect with Us

The dirty game with the DP forums, will not save Lulzim Basha from being fired

English

The dirty game with the DP forums, will not save Lulzim Basha from being fired

Publikuar

-

/
cna lajme politike

By Elvi FUNDO

The interim leader of the Democratic Party, Lulzim Basha, has made two of his moves in recent days, announcing new elections in the Youth Forum (YFDP) and in the Women’s Democratic League (WDL). In fact, Lulzim Basha has made these moves to draw attention to what is happening in the DP.

He has set up two working groups, and said that reactions against these decisions, come from those who have personal interests. In fact Basha is lying publicly. First, in the Youth Forum the elections were held for the last time in 2014, according to the principle “one member, one vote”.

But this was a decision against the DP statute. However, since this forum didn’t hold elections for many years, it was accepted by all an electoral process that would bring a renewal. And so it happened. There was a strong race, some withdrew from the race, with manipulation and interference.

We remember here the interventions of Ervin Salianji, or the intervention of Basha’s brother-in-law with a candidate Ori Nebiaj, etc. In the end won Belind Këlliçi, who still holds this post. In 2017, Këlliçi was not running as an MP. Meanwhile, the losers in that race, were placed on the winning list, as was the case with Salianji.cna news, cna lajme, lajme cna, lajme flash cna, cna.al, cna lajme politike, cna kronike, cna lajme bote, cna show

The Youth Forum was renewed, it has a strong, an organized structure, and operates in many cities of the country, is very involved in the campaign. The next elections in this forum were to be held in 2019. But the DP had a conflicting relationship with the US, after the burning of mandates and the boycott of the elections.

So the YFDP Assembly was not held, which would lead to the election of the new chairman.

Then came the November 26 earthquake. And the DP couldn’t deal with the organization of structures, when a large part of Albania was shaken by an earthquake that caused dozens of victims and left thousands of families homeless.

In the spring of 2020, Këlliçi asked Basha to organize the YFDP, but soon started the Covid-19 pandemic. Everything is postponed, and so we come to the spring of 2021, when the general parliamentary elections would take place.

Arguing that there could be clashes, Basha said the YFDP shouldn’t hold elections. It was necessary to unite everyone, to engage in the campaign, and to hold the elections after the elections on April 25, after the possible ascent to power.

So, for 2 years in a row, the man who didn’t allow the elections in the Youth Forum of DP is Lulzim Basha. And now the one who stopped this process, comes out and says “Now I am announcing the race!”. In fact, the race cannot be announced by the party chairman.

It is normal for the YFDP leader to consult with the party chairman, and to have a common agenda. But this latter cannot announce the race. So today in 2021, the Democratic Party is in the same situation, perhaps even worse than ever before. Today the DP has an internal conflict.

The electorate is against the chairman. Most democrats are with former Prime Minister Sali Berisha and demand the resignation of Lulzim Basha. The Youth Forum also demands the resignation of the party chairman. Because his structures are with the former Prime Minister Berisha in every city of the country, in Korça, Fier, Elbasan, Shkodër, Lezhë, Kukës, Dibër, Gjirokastër and everywhere else.

Why such a race at the moment? Wouldn’t be more valuable policy for the youth not to be involved in this debate? But in this clash Basha wants to involve anyone. He wants to bring the DP Youth Forum under control, and to use it for his own interests.

But he found the wrong way. The answer is the “Rostrum” of young people held on Sunday with over 1.000 participants at the Academy of Arts in the capital. Another problem is the Women’s Democratic League, where again Basha has announced the holding of new elections.

In this case, he is using a woman who came to the DP from nothing, Oriola Pampuri, who is simply a product of Lulzim Basha. Taken from the street and included in the 2017 lists, she has now won a second term as an MP. A product of the structures of Henri Çili and Soros, she becomes part of the game in the DP, to take over the leadership of the Women’s Democratic League.

This forum doesn’t hold elections for 8 years. And who is to blame for this? Albana Vokshi or Lulzim Basha, who didn’t allow the elections with ridiculous excuses? In fact, according to the status, this forum decides when the elections should be held. But the one who prevented the race is Lulzim Basha.

It is learned that Ms.Vokshi has asked Basha to hold elections in the WDL. And about 2 years ago began a reorganization of this structure. So were held the elections in the branches, where were elected the chairwomen and presidencies What is left is the call of an Assembly to open the race for the election of the WDL chairwomen.

But, apparently Lulzim Basha has delayed the process and did not want its development, as he has always had a problem with the part of partner organizations, and with legitimate and elected people within the DP structures. He wanted to control those he likes, those who are servile to him.

Therefore, today the Women’s Democratic League is in open conflict with Lulzim Basha, asking the party chairman to withdraw from the decisions. There have been many reactions to this decision. Elections in this forum cannot be held on the principle of “one member one vote”, because it doesn’t recognize the statute of this organization.

Such schemes with these 2 forums clearly don’t seem to work. The truth of this whole story is that Lulzim Basha has announced a race for his interests. This is the truth beyond any judgment, anger or conflict within the DP. At this moment of debate and fierce clashes, when the chairman of the Democratic Party, Lulzim Basha, cannot leave his office and go to meet a democrat, he is trying to set up ghost working groups after seeing in his dreams that he can still remain chairman party.

It is impossible for Luli Basha to resolve this issue by abusing partner organizations. He got the answer from the young people, he will get it from the women as well. His working groups will be simple and just a few names on a few pieces of paper, which already have no statutory value in the Democratic Party and for partner organizations. Because even the General Secretary, Gazment Bardhi is an illegal person in that position, as he was elected in violation of the DP statute./CNA.al

The official link of the article is this: 

Nga Elvi FUNDO/ FRPD dhe LDG, përtej sherrnajës dhe shkarkimeve të Luli Bashës

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English

Revealed other company/ Endrit Habilaj of Top Channel has received tens of thousands of euros from incinerators

Publikuar

-

Nga

cna lajme

Today we are discovering another company, through which Endrit Habilaj was paid by the owners of the incinerators, Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. It is about the company “Infinit Communication” with identification number L91331028L.

According to the extract of the National Business Center, the company is registered on 31.01.2019. According to the same extract, Endrit Habilaj has this company in partnership with Ornela Pango.

What stands out is that the address of “Infinit Communication” is the same as Top Channel television and VOX TV. As with the other company mentioned earlier from us, VOX TV, Endrit Habilaj was systematically paid by the owners of the incinerators and with the company “Infinit Communication”.

 

Today we are making public 4 invoices worth almost 4.000 euros per month. In April 2021 Endrit Habilaj received from the owners of incinerators 443.088 Lek, in May he received 442.872 Lek, in June 2021 442.800 Lek and in July he received 446.112 Lekë.

So in 4 months he received 1.774 872 Lek or about 17.000 euros. These are only a part of the payments, and only for a period. And as we have pointed out this is not the only one, but one of the few companies where Endrit Habilaj systematically receives money from incinerator businesses.



CNA.al has published dozens of documents and facts about incinerators, where their owners have established partnerships with other companies with owners and media executives. But, for several days, CNA.al has been publishing by name and surname the media people who have been paid by the incinerators.

Among these people is Endrit Habilaj, journalist of Top Channel, author of the show Top Story and host of the newspaper Shqip. So far we have brought facts on how and how much Habilaj was paid by the incinerators, through two companies that bear his name, one in partnership with another person.

CNA.al will publish in the following days other exclusive facts of payments that incinerator companies have made for Endrit Habilaj through another company. We will also publish media and journalists involved in the systematic payments by incinerator companies./E.S-CNA.al

Zbulohet kompania tjetër/ Endrit Habilaj i Top Channel dhjetra mijë euro nga inceneratorët

LEXO TE PLOTE

English

The document- How Endrit Habilaj of Top Channel and Shqip newspaper was paid by incinerators /Revealed bills with large amounts of money

Publikuar

-

Nga

cna lajme aktualitet

The corruption scandal of incinerators, for which SPAK has already arrested the former Minister of SMI, Lefter Koka, and has issued arrest warrants for the owners of companies that have won concession contracts, has spread its network in the media.

According to the payment list, part of the incinerators file is also the journalist Endrit Habilaj, who not only in one case, but in several cases, turns out to have received large sums of money from these companies. We are starting with one of the cases, and the others in the following days.

But how Habilaj was paid by the incinerators?

Endrit Habilaj can easily be called as sold to incinerators. In 2017, he spoke openly and with facts against the incinerators’ affair. But recently he has become the most ardent advocate of incinerators, receiving hundreds of millions of Lek from them.

It did this through the company VOX TV, which according to the extracts of the National Business Center (NBC) turns out to have been established in December 2020, initially in the name of Top News. And after 23.02.2021, the subject was changed from Top News to VOX TV.

Through the company VOX TV, Endrit Habilaj has received during 2021 large sums of money from incinerators. But these are just a part of the bills that the incinerators have paid for Endrit Habilaj of Top Channel, author of the show Top Story, and director of the newspaper Shqip.

VOX TV is systematically paid by incinerators. We are making public today only 4 invoices provided by the ongoing investigations on this corrupt affair. What activity does have VOX TV? What is the service it has provided? Because such television doesn’t exist licensed by the Audiovisual Media Authority (AMA).

If it is just a company name, and has received payments without any service, then SPAK prosecutors should call and question Habilaj. SPAK should also clarify where ended up hundreds of millions of Lek, that have been received from Habilaj through such companies.

In May 2021, Habilaj received from the incinerators, 197.160 Lek or about 2.000 dollars.



In June 2021, Habilaj was paid by the owners of the incinerators in the amount of 391.140 Lek or almost 4.000 dollars, while in July was paid 194.489 Lek, again about 2.000 dollars.

Habilaj is the author of the show Top Story, which in some shows has made propaganda for incinerators. He currently runs the newspaper Shqip, and owns several companies that are paid for by incinerators. Today we made public only the first company.

Habilaj appears as the sole partner, but also as the administrator of the company VOX TV. But it is not only this company that has been paid by Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. There are several other companies that have many similarities with each other, not only in ownership but also other details.

According to the NBC extract, VOX TV has the same address of Top Channel owned by Vjollca Hoxha and her children, which for almost 4 years was run by Ben Blushi. But according to the extract in NBC, this media is not licensed by AMA. In this whole scheme, Habilaj may be the only recipient of money on behalf of other persons.

But he must reveal this before the SPAK prosecutors. Vjollca Hoxha and Ben Blushi are in fact publicly known for their partnerships and advocacy with incinerator companies. Incinerator payments for Habilaj don’t stop here, only with VOX TV, but also with other companies that we will make public in the coming days, thus exposing the scheme of how the “octopus” of incinerators has swallowed the media./ES-CNA.al

The official link of the article is this: 

Dokumenti-Si dhe sa është paguar Endrit Habilaj i Top Channel dhe Gazetës Shqip nga inceneratorët/ Zbulohen faturat me shuma të majme

LEXO TE PLOTE

English

Millions for “media mercenaries”/ Revealed the incinerators’s payments for Baton Haxhiu

Publikuar

-

Nga

Incinerators, the most accused affair in 30 years of democracy, seem to have spread his “tentacles” in the media. CNA.al has been able to provide exclusive documents and data, showing how televisions, journalists, and news portals have been “bought” by Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugallja.

So, the people of the incinerator scheme in Elbasan, Fier and Tirana. Official data show all the payments, which are different depending on the “bargains” or services provided by the media. These are often justified as “advertisements”.

In fact, they are paid justifying themselves for ads peripheral media and portals. They have received tens or hundreds of millions of Lek, even though many of them have neither an audience nor a reader.

They have only served as a propaganda tool pro incinerators, or to attack those who denounced this corrupt affair. As we have announced, CNA.al will publish the names of media, television, portals and individuals, all those who are involved and have received even a single penny from incinerator companies.

One of these people, who has benefited from the incinerators is the journalist Baton Haxhiu, who turns out to have been paid by the incinerator companies of Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugalla. CNA.al publishes below a table, which shows some invoices, which are money given for the news portal of Baton Haxhiu by one of the incinerator companies.

Payments justified as advertisements, when in fact were given as a tribute to propaganda servants, and this because Haxhiu’s portal is not read even by the latter.



It is about payments made by incinerator companies for “Albanian Post”, administered by Baton Haxhiu, who is also the only partner with 100 percent of the capital.

A day ago, CNA.al published exclusive data, which show how Irfan Hysenbelliu and his companies are among the people who have benefited from the incinerators.

CNA.al has provided official data from investigations that show that “Focus Media News” has consistently received payments from incinerator companies. Meanwhile, day after day CNA.al will continue to publish the entire media clientele, which have benefited or received payments from the owners of incinerators. Details and facts that constitute an alarm bell for justice institutions./CNA.al

The official link of the article is this: 

Miliona për “mercenarët mediatikë”/ Zbardhen pagesat e inceneratorëve për Baton Haxhiun

LEXO TE PLOTE