Connect with Us

The document – How Lulzim Basha’s analyst was denounced for fraud/ Fitim Zekthi took the money and disappeared

English

The document – How Lulzim Basha’s analyst was denounced for fraud/ Fitim Zekthi took the money and disappeared

Publikuar

-

/

Fitim Zekthi, a member of the Democratic Party Presidency, was convicted of fraud in November 2003. Zekthi himself publicly acknowledged such a fact, where he submitted the form of decriminalization, where it is justified that the sentence against him is not implemented.

But the truth is different. CNA.al will bring the complete investigative file of Fitim Zekthi, which originated in 2003. According to a document no. 103 dated 16.01.2003, the Elbasan District Police Directorate has referred to the Prosecutor’s Office of the same district the materials against the citizen Fitim Zekthi for the criminal offense of fraud, provided by Article 143 of the Criminal Code.

The document is signed by the Director of Elbasan Police, who at that time was Niko Brahimaj. The member of the Democratic Party Presidncy, Fitim Zekthi was denounced on January 16, 2003, by his cousin V.Zekthi for fraud.

According to the Police, Zekthi had deceived his cousin by taking a considerable amount of money, as well as a personal passport. “His cousin, V. Zekthi, wanted to go to her fiancé who is in England, and he talked to Fitim about this, if he could help her get a regular tourist visa for there.

Fitim Zekthi promised to help her and asked for his passport and personal certificate, and from time to time he received various amounts of money in the amount of 1.250 dollars and 700.000 of old Lek, deceiving her with the justification that visa was delayed by the Embassy”-it is said in the minutes kept by the Judicial Police officer, Bledar Çeliku.

LEXO EDHE:  Fitim Zekthi mashtron publikisht/ CNA.al e sfidon

After these steps, the cousin, the complainant V. Zekthi, met him other times to get his passport and the money he had given her, but Zekthi was justified, deceiving her in various ways.

In 2003, he left the town of Belshi and settled in Tirana, without giving an exact address to his cousin. So he took the money and disappeared. This denunciation then passed into the hands of the Prosecutor of the Judicial District, Elbasan, Dritan Gripshi.

CNA.al will bring in the coming days documents on how Fitim Zekthi deceived his cousin for the English visa, what decided the court, how many court hearings were held, what the prosecution requested in the claim, how Fitim Zekthi was sentenced to prison, and how lied that the sentence was not carried out./CNA.al

https://www.cna.al/2021/11/03/dokument-si-u-denoncua-per-mashtrim-analisti-i-bashes-fitim-zekthi-mori-parate-dhe-u-zhduk/

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English

Revealed other company/ Endrit Habilaj of Top Channel has received tens of thousands of euros from incinerators

Publikuar

-

Nga

cna lajme

Today we are discovering another company, through which Endrit Habilaj was paid by the owners of the incinerators, Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. It is about the company “Infinit Communication” with identification number L91331028L.

According to the extract of the National Business Center, the company is registered on 31.01.2019. According to the same extract, Endrit Habilaj has this company in partnership with Ornela Pango.

What stands out is that the address of “Infinit Communication” is the same as Top Channel television and VOX TV. As with the other company mentioned earlier from us, VOX TV, Endrit Habilaj was systematically paid by the owners of the incinerators and with the company “Infinit Communication”.

 

Today we are making public 4 invoices worth almost 4.000 euros per month. In April 2021 Endrit Habilaj received from the owners of incinerators 443.088 Lek, in May he received 442.872 Lek, in June 2021 442.800 Lek and in July he received 446.112 Lekë.

So in 4 months he received 1.774 872 Lek or about 17.000 euros. These are only a part of the payments, and only for a period. And as we have pointed out this is not the only one, but one of the few companies where Endrit Habilaj systematically receives money from incinerator businesses.

LEXO EDHE:  Dokument-Si u denoncua për mashtrim analisti i Bashës/ Fitim Zekthi mori paratë dhe u zhduk

LEXO EDHE:  Apeli rrëzoi analistin e Bashës/ Zbardhet vendimi, dënimi me burg nuk u shua



CNA.al has published dozens of documents and facts about incinerators, where their owners have established partnerships with other companies with owners and media executives. But, for several days, CNA.al has been publishing by name and surname the media people who have been paid by the incinerators.

Among these people is Endrit Habilaj, journalist of Top Channel, author of the show Top Story and host of the newspaper Shqip. So far we have brought facts on how and how much Habilaj was paid by the incinerators, through two companies that bear his name, one in partnership with another person.

CNA.al will publish in the following days other exclusive facts of payments that incinerator companies have made for Endrit Habilaj through another company. We will also publish media and journalists involved in the systematic payments by incinerator companies./E.S-CNA.al

Zbulohet kompania tjetër/ Endrit Habilaj i Top Channel dhjetra mijë euro nga inceneratorët

LEXO TE PLOTE

English

The document- How Endrit Habilaj of Top Channel and Shqip newspaper was paid by incinerators /Revealed bills with large amounts of money

Publikuar

-

Nga

cna lajme aktualitet

The corruption scandal of incinerators, for which SPAK has already arrested the former Minister of SMI, Lefter Koka, and has issued arrest warrants for the owners of companies that have won concession contracts, has spread its network in the media.

According to the payment list, part of the incinerators file is also the journalist Endrit Habilaj, who not only in one case, but in several cases, turns out to have received large sums of money from these companies. We are starting with one of the cases, and the others in the following days.

But how Habilaj was paid by the incinerators?

Endrit Habilaj can easily be called as sold to incinerators. In 2017, he spoke openly and with facts against the incinerators’ affair. But recently he has become the most ardent advocate of incinerators, receiving hundreds of millions of Lek from them.

It did this through the company VOX TV, which according to the extracts of the National Business Center (NBC) turns out to have been established in December 2020, initially in the name of Top News. And after 23.02.2021, the subject was changed from Top News to VOX TV.

Through the company VOX TV, Endrit Habilaj has received during 2021 large sums of money from incinerators. But these are just a part of the bills that the incinerators have paid for Endrit Habilaj of Top Channel, author of the show Top Story, and director of the newspaper Shqip.

VOX TV is systematically paid by incinerators. We are making public today only 4 invoices provided by the ongoing investigations on this corrupt affair. What activity does have VOX TV? What is the service it has provided? Because such television doesn’t exist licensed by the Audiovisual Media Authority (AMA).

If it is just a company name, and has received payments without any service, then SPAK prosecutors should call and question Habilaj. SPAK should also clarify where ended up hundreds of millions of Lek, that have been received from Habilaj through such companies.

LEXO EDHE:  Video-Si e shpërbleu Basha sharësin e Majlinda Bregut

LEXO EDHE:  Skandali-dokumentet/ Basha zgjedh një të dënuar si mashtrues për propagandën

In May 2021, Habilaj received from the incinerators, 197.160 Lek or about 2.000 dollars.



In June 2021, Habilaj was paid by the owners of the incinerators in the amount of 391.140 Lek or almost 4.000 dollars, while in July was paid 194.489 Lek, again about 2.000 dollars.

Habilaj is the author of the show Top Story, which in some shows has made propaganda for incinerators. He currently runs the newspaper Shqip, and owns several companies that are paid for by incinerators. Today we made public only the first company.

Habilaj appears as the sole partner, but also as the administrator of the company VOX TV. But it is not only this company that has been paid by Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. There are several other companies that have many similarities with each other, not only in ownership but also other details.

According to the NBC extract, VOX TV has the same address of Top Channel owned by Vjollca Hoxha and her children, which for almost 4 years was run by Ben Blushi. But according to the extract in NBC, this media is not licensed by AMA. In this whole scheme, Habilaj may be the only recipient of money on behalf of other persons.

But he must reveal this before the SPAK prosecutors. Vjollca Hoxha and Ben Blushi are in fact publicly known for their partnerships and advocacy with incinerator companies. Incinerator payments for Habilaj don’t stop here, only with VOX TV, but also with other companies that we will make public in the coming days, thus exposing the scheme of how the “octopus” of incinerators has swallowed the media./ES-CNA.al

The official link of the article is this: 

Dokumenti-Si dhe sa është paguar Endrit Habilaj i Top Channel dhe Gazetës Shqip nga inceneratorët/ Zbulohen faturat me shuma të majme

LEXO TE PLOTE

English

Millions for “media mercenaries”/ Revealed the incinerators’s payments for Baton Haxhiu

Publikuar

-

Nga

Incinerators, the most accused affair in 30 years of democracy, seem to have spread his “tentacles” in the media. CNA.al has been able to provide exclusive documents and data, showing how televisions, journalists, and news portals have been “bought” by Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugallja.

So, the people of the incinerator scheme in Elbasan, Fier and Tirana. Official data show all the payments, which are different depending on the “bargains” or services provided by the media. These are often justified as “advertisements”.

In fact, they are paid justifying themselves for ads peripheral media and portals. They have received tens or hundreds of millions of Lek, even though many of them have neither an audience nor a reader.

They have only served as a propaganda tool pro incinerators, or to attack those who denounced this corrupt affair. As we have announced, CNA.al will publish the names of media, television, portals and individuals, all those who are involved and have received even a single penny from incinerator companies.

One of these people, who has benefited from the incinerators is the journalist Baton Haxhiu, who turns out to have been paid by the incinerator companies of Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugalla. CNA.al publishes below a table, which shows some invoices, which are money given for the news portal of Baton Haxhiu by one of the incinerator companies.

LEXO EDHE:  Të mbash përgjegjësi/ Pas humbjes, Zekthi mesazh Bashës

LEXO EDHE:  Dy mashtruesa bëhen zëri publik i Bashës

Payments justified as advertisements, when in fact were given as a tribute to propaganda servants, and this because Haxhiu’s portal is not read even by the latter.



It is about payments made by incinerator companies for “Albanian Post”, administered by Baton Haxhiu, who is also the only partner with 100 percent of the capital.

A day ago, CNA.al published exclusive data, which show how Irfan Hysenbelliu and his companies are among the people who have benefited from the incinerators.

CNA.al has provided official data from investigations that show that “Focus Media News” has consistently received payments from incinerator companies. Meanwhile, day after day CNA.al will continue to publish the entire media clientele, which have benefited or received payments from the owners of incinerators. Details and facts that constitute an alarm bell for justice institutions./CNA.al

The official link of the article is this: 

Miliona për “mercenarët mediatikë”/ Zbardhen pagesat e inceneratorëve për Baton Haxhiun

LEXO TE PLOTE