Connect with Us

Lulzim Basha towards dismissal/ Why even Gazment Bardhi can’t save him

English

Lulzim Basha towards dismissal/ Why even Gazment Bardhi can’t save him

Publikuar

-

/
cna news, cna lajme, lajme cna, lajme flash cna, cna.al, cna lajme politike,

Two days ago, during his speech in “Rostrum” with the Democrats in Lezha, the Prime Minister and the historical leader of the Democrats, Sali Berisha, announced the date when will convene the National Assembly of the Democratic Party, for the dismissal of the incumbent leader, Lulzim Basha.

The statute of the Democratic Party states that one of the central decision-making bodies is the National Assembly. Article 43, point 3, states, among other things, that the National Assembly has the right to dismiss the chairman.

“The National Assembly has the competence to:a) approval of the DP Statute and its amendment; b) the approval of the party program and the main lines of its policy, which are the basis of work for the elected DP at the central and local level, as well as for the executive power led by it; c) election of members of the National Council; ç) the dismissal of the chairman of the party on the basis of a motion of no confidence approved by more than half of all members of the National Council ”– states the statute.

But what happens in the case of Basha’s dismissal? Article 46, point 4 states that in the absence of the chairman, the Secretary General convenes the National Council, which commands the deputy chairman of the DP, who will lead the party until the return of the chairman to office or the election of a new chairman.

“During his daily activity, the chairman of the party assigns certain tasks and areas of responsibility to the vice-chairmen of the party. In the extended absence of the chairman and with his authorization, one of them replaces the chairman.

In the absence of this authorization, including cases of resignation of the chairman, the Secretary General convenes the National Council, which commands the deputy chairman who will lead the party until the return of the chairman or the election of a new chairman”-

it said in the article 46, point 4, of the DP statute. So, in this case, it is claimed that the “salvation” for Lulzim Basha will be Gazment Bardhi. But the pear has its tail back. Legally, the Democratic Party doesn’t have a General Secretary, due to the fact that Bardhi was not elected by secret ballot. Gazment Bardhi has been appointed General Secretary by Lulzim Basha.

LEXO EDHE:  Note/ Democratic Party is burning, while Luli Basha is “brushing his hair”

There was not neither secret ballot nor an alternative candidacy. At the meeting of the National Council of the Democratic Party, at the end of August, were elected the new leaders, vice-chairman, secretariats and the new Presidency of this political force.

One detail that was noticed is that in fact Lulzim Basha didn’t allow a race in the DP, but simply reconfirmed his appointees, both the vice-chairman and the General Secretary of the Party. But Article 44, point 6 of the Statute of the Democratic Party, clearly states that it is the National Council, which decides by secret ballot the appointment or dismissal of the Secretary General.

“The National Council exercises the following responsibilities or rights: a) decides, by secret ballot, on the appointment and dismissal of the Secretary General; party vice chairman; elected members of the DP Presidency; functional secretaries; chairman and members of the Appeals, Integrity and Ethics Committee; the chairman and members of the Election Commission, as well as to the chairman and members of the Financial Board of the Party”-it is stated in the statute of Democratic Party.

So, in legal terms it turns out that the Democratic Party doesn’t have a General Secretary and even Gazment Bardhi can not save the “stamp” that Lulzim Basha holds in his pocket. He holds his office in violation of the statute and is not legally the General Secretary of the DP. So, his decisions are not legal and have no executive power in the DP, as the statute requires him elected by vote and not appointed by Lulzim Basha./CNA.al

Basha drejt shkarkimit/ Pse nuk mund ta shpëtojë as Gazment Bardhi

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English

Revealed other company/ Endrit Habilaj of Top Channel has received tens of thousands of euros from incinerators

Publikuar

-

Nga

cna lajme

Today we are discovering another company, through which Endrit Habilaj was paid by the owners of the incinerators, Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. It is about the company “Infinit Communication” with identification number L91331028L.

According to the extract of the National Business Center, the company is registered on 31.01.2019. According to the same extract, Endrit Habilaj has this company in partnership with Ornela Pango.

What stands out is that the address of “Infinit Communication” is the same as Top Channel television and VOX TV. As with the other company mentioned earlier from us, VOX TV, Endrit Habilaj was systematically paid by the owners of the incinerators and with the company “Infinit Communication”.

 

Today we are making public 4 invoices worth almost 4.000 euros per month. In April 2021 Endrit Habilaj received from the owners of incinerators 443.088 Lek, in May he received 442.872 Lek, in June 2021 442.800 Lek and in July he received 446.112 Lekë.

So in 4 months he received 1.774 872 Lek or about 17.000 euros. These are only a part of the payments, and only for a period. And as we have pointed out this is not the only one, but one of the few companies where Endrit Habilaj systematically receives money from incinerator businesses.

LEXO EDHE:  Note/ Democratic Party is burning, while Luli Basha is “brushing his hair”

LEXO EDHE:  Ç’ndodhi sot me Ramën dhe Bashën?/Të dy iu lutën Zotit për njëri-tjetrin



CNA.al has published dozens of documents and facts about incinerators, where their owners have established partnerships with other companies with owners and media executives. But, for several days, CNA.al has been publishing by name and surname the media people who have been paid by the incinerators.

Among these people is Endrit Habilaj, journalist of Top Channel, author of the show Top Story and host of the newspaper Shqip. So far we have brought facts on how and how much Habilaj was paid by the incinerators, through two companies that bear his name, one in partnership with another person.

CNA.al will publish in the following days other exclusive facts of payments that incinerator companies have made for Endrit Habilaj through another company. We will also publish media and journalists involved in the systematic payments by incinerator companies./E.S-CNA.al

Zbulohet kompania tjetër/ Endrit Habilaj i Top Channel dhjetra mijë euro nga inceneratorët

LEXO TE PLOTE

English

The document- How Endrit Habilaj of Top Channel and Shqip newspaper was paid by incinerators /Revealed bills with large amounts of money

Publikuar

-

Nga

cna lajme aktualitet

The corruption scandal of incinerators, for which SPAK has already arrested the former Minister of SMI, Lefter Koka, and has issued arrest warrants for the owners of companies that have won concession contracts, has spread its network in the media.

According to the payment list, part of the incinerators file is also the journalist Endrit Habilaj, who not only in one case, but in several cases, turns out to have received large sums of money from these companies. We are starting with one of the cases, and the others in the following days.

But how Habilaj was paid by the incinerators?

Endrit Habilaj can easily be called as sold to incinerators. In 2017, he spoke openly and with facts against the incinerators’ affair. But recently he has become the most ardent advocate of incinerators, receiving hundreds of millions of Lek from them.

It did this through the company VOX TV, which according to the extracts of the National Business Center (NBC) turns out to have been established in December 2020, initially in the name of Top News. And after 23.02.2021, the subject was changed from Top News to VOX TV.

Through the company VOX TV, Endrit Habilaj has received during 2021 large sums of money from incinerators. But these are just a part of the bills that the incinerators have paid for Endrit Habilaj of Top Channel, author of the show Top Story, and director of the newspaper Shqip.

VOX TV is systematically paid by incinerators. We are making public today only 4 invoices provided by the ongoing investigations on this corrupt affair. What activity does have VOX TV? What is the service it has provided? Because such television doesn’t exist licensed by the Audiovisual Media Authority (AMA).

If it is just a company name, and has received payments without any service, then SPAK prosecutors should call and question Habilaj. SPAK should also clarify where ended up hundreds of millions of Lek, that have been received from Habilaj through such companies.

LEXO EDHE:  Ç’ndodhi sot me Ramën dhe Bashën?/Të dy iu lutën Zotit për njëri-tjetrin

LEXO EDHE:  Ç’ndodhi sot me Ramën dhe Bashën?/Të dy iu lutën Zotit për njëri-tjetrin

In May 2021, Habilaj received from the incinerators, 197.160 Lek or about 2.000 dollars.



In June 2021, Habilaj was paid by the owners of the incinerators in the amount of 391.140 Lek or almost 4.000 dollars, while in July was paid 194.489 Lek, again about 2.000 dollars.

Habilaj is the author of the show Top Story, which in some shows has made propaganda for incinerators. He currently runs the newspaper Shqip, and owns several companies that are paid for by incinerators. Today we made public only the first company.

Habilaj appears as the sole partner, but also as the administrator of the company VOX TV. But it is not only this company that has been paid by Klodian Zoto and Mirel Mërtiri. There are several other companies that have many similarities with each other, not only in ownership but also other details.

According to the NBC extract, VOX TV has the same address of Top Channel owned by Vjollca Hoxha and her children, which for almost 4 years was run by Ben Blushi. But according to the extract in NBC, this media is not licensed by AMA. In this whole scheme, Habilaj may be the only recipient of money on behalf of other persons.

But he must reveal this before the SPAK prosecutors. Vjollca Hoxha and Ben Blushi are in fact publicly known for their partnerships and advocacy with incinerator companies. Incinerator payments for Habilaj don’t stop here, only with VOX TV, but also with other companies that we will make public in the coming days, thus exposing the scheme of how the “octopus” of incinerators has swallowed the media./ES-CNA.al

The official link of the article is this: 

Dokumenti-Si dhe sa është paguar Endrit Habilaj i Top Channel dhe Gazetës Shqip nga inceneratorët/ Zbulohen faturat me shuma të majme

LEXO TE PLOTE

English

Millions for “media mercenaries”/ Revealed the incinerators’s payments for Baton Haxhiu

Publikuar

-

Nga

Incinerators, the most accused affair in 30 years of democracy, seem to have spread his “tentacles” in the media. CNA.al has been able to provide exclusive documents and data, showing how televisions, journalists, and news portals have been “bought” by Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugallja.

So, the people of the incinerator scheme in Elbasan, Fier and Tirana. Official data show all the payments, which are different depending on the “bargains” or services provided by the media. These are often justified as “advertisements”.

In fact, they are paid justifying themselves for ads peripheral media and portals. They have received tens or hundreds of millions of Lek, even though many of them have neither an audience nor a reader.

They have only served as a propaganda tool pro incinerators, or to attack those who denounced this corrupt affair. As we have announced, CNA.al will publish the names of media, television, portals and individuals, all those who are involved and have received even a single penny from incinerator companies.

One of these people, who has benefited from the incinerators is the journalist Baton Haxhiu, who turns out to have been paid by the incinerator companies of Klodian Zoto, Mirel Mërtiri and Stela Gugalla. CNA.al publishes below a table, which shows some invoices, which are money given for the news portal of Baton Haxhiu by one of the incinerator companies.

LEXO EDHE:  21 Janari, “bomba” në duart e politikës

LEXO EDHE:  Berisha: Shqiptaret duhet te ngrihen me guximin per rrezimin sa me shpejte te Norieges

Payments justified as advertisements, when in fact were given as a tribute to propaganda servants, and this because Haxhiu’s portal is not read even by the latter.



It is about payments made by incinerator companies for “Albanian Post”, administered by Baton Haxhiu, who is also the only partner with 100 percent of the capital.

A day ago, CNA.al published exclusive data, which show how Irfan Hysenbelliu and his companies are among the people who have benefited from the incinerators.

CNA.al has provided official data from investigations that show that “Focus Media News” has consistently received payments from incinerator companies. Meanwhile, day after day CNA.al will continue to publish the entire media clientele, which have benefited or received payments from the owners of incinerators. Details and facts that constitute an alarm bell for justice institutions./CNA.al

The official link of the article is this: 

Miliona për “mercenarët mediatikë”/ Zbardhen pagesat e inceneratorëve për Baton Haxhiun

LEXO TE PLOTE