Pas 20 vitesh kërkime/ NASA zbulon “merimangat e çuditshme” në Mars

“Merimangat  nga Marsi”, nuk është vetëm emri i grupit mbështetës të David Bowie në vitet 1970, është nofka e dhënë për formacionet misterioze në Mars që i ngjajnë merimangës.

Këto ‘araneiforma’ (latinisht si ‘merimangë-si’) u vunë re për herë të parë 20 vjet më parë, por astronomët më në fund kanë përcaktuar se ato janë shkaktuar nga avujt e dioksidit të karbonit që dalin nga çarjet e akullit polar në pranverë.

Studiuesit ishin në gjendje të gozhdonin këtë hipotezë të gjatë duke rikrijuar kushtet nga sipërfaqja e Marsit në një imitues.

Kur rrezet e diellit arrijnë përmes akullit të tejdukshëm që mbulon polet e Marsit çdo pranverë, ajo ngroh shkëmbin e lirshëm poshtë dhe krijon presion.

Ky presion bën që akulli të çahet dhe dioksidi i karbonit i avulluar të shpëtojë me forcë, duke shpërthyer rërën dhe zhavorrin në ajër.

Materiali i grimcuar pastaj vendoset në majë të akullit në forma që i ngjajnë degëve të pemëve ose këmbëve të merimangës.

Presioni është aq i fortë sa CO2 në të vërtetë sublimon, ose kalon drejtpërdrejt nga një lëndë e ngurtë e ngrirë në avull.

Araneiformat janë kapur nga Mars Reconnaissance Orbiter dhe satelitët e tjerë, dhe teoria se ato janë shkaktuar nga ikja e CO2 ‘është pranuar mirë për më shumë se një dekadë,’ tha Lauren McKeown, një studiues në Universitetin e Hapur dhe autor kryesor i një studim i botuar në Raportet Shkencore.

“Por deri më tani, ajo është hartuar në një kontekst thjesht teorik,” shtoi ajo.Për të provuar teorinë, McKeown dhe kolegët nga Irlanda dhe Britania e Madhe rikrijuan presionin atmosferik marsian në Dhomën e Simulimit të Marsit në Universitetin e Hapur në Milton Keynes, Angli.

LEXO EDHE:  NASA bën paralajmërimin e frikshëm: Shumë shpejt në Tokë do të ketë…

Ata hapën vrima në blloqet e akullit të thatë, forma e ngurtë e dioksidit të karbonit dhe i pezulluan ato mbi shtretër me madhësi të ndryshme.Presioni në dhomë u ul për të përafruar atmosferën në Mars, pastaj akulli i thatë u ul në sipërfaqen me rërë.Kur blloku arriti në sipërfaqe, CO2 u kthye drejtpërdrejt nga i ngurtë në gaz dhe avujt shpëtuan përmes vrimës.

Në çdo eksperiment, kur blloku u ngrit, një model merimange u la pas. Sa më i imët të jetë sedimenti, aq më shumë degë kishin modelet, raportuan autorët.

“Eksperimentet tregojnë drejtpërdrejt se modelet e merimangës që ne vëzhgojmë në Mars nga orbita mund të gdhenden nga shndërrimi i drejtpërdrejtë i akullit të thatë nga i ngurtë në gaz,” tha McKeown.

Araneiformat, të cilat mund të shtrihen deri në 3,300 metra të gjerë, nuk gjenden askund në Tokë.Kjo për shkak se ka shumë më pak dioksid karboni në planetin tonë: Atmosfera në Mars është më shumë se 95 për qind CO2, e cila gjithashtu përmban shumë akull dhe acar që formohen në polet e Marsit në dimër.

McKeown e quajti zbulimin ’emocionues’, sepse shkencëtarët më në fund kanë filluar të kuptojnë më shumë se si sipërfaqja e Marsit ndryshon çdo sezon.Gjetjet mund të jenë gjithashtu të dobishme për NASA, e cila ka synuar misionet njerëzore në Mars për vitet 2030.

“Kjo punë inovative mbështet temën emergjente që klima dhe moti aktual në Mars ka një ndikim të rëndësishëm jo vetëm në proceset dinamike të sipërfaqes, por edhe për çdo eksplorim të ardhshëm robotik dhe / ose njerëzor të planetit”, tha Mary Bourke, një gjeomorfolog në Trinity që mbikëqyri kërkimin./ CNA.al

Shkencëtarët vullnetarë ndihmojnë në mbledhjen e të dhënave për natyrën

Shkencëtarët vullnetarë ndihmojnë në mbledhjen e të dhënave për natyrën

NASA – agjencia amerikane e hapësirës – ka krijuar një aplikacion që lejon “shkencëtarët vullnetarë” në të gjithë botën të ndihmojnë shkencëtarët që studiojnë Tokën dhe mjedisin global.

Njerëzit nga gjithë Shtetet e Bashkuara dhe bota po ndihmojnë shkencëtarët në NASA në një projekt shkencor për Tokën.

Duke përdorur një aplikacion në telefonët e tyre, “shkencëtarët vullnetarë” matin lartësinë dhe gjerësinë e pemëve lokale dhe i ndajnë të dhënat me shkencëtarët e NASA-s për t’i ndihmuar ata të vlerësojnë sasinë e karbonit që mund të mbahet nga pemët.

“Jemi këtu në Universitetin Shtetëror Bowling Green, jamme Megan Recker. Do ta vëzhgojmë pemën duke përdorur aplikacionin GLOBE Observer. Je gati Megan?”

Megan: “Po!”

Pjesëmarrësit hapin aplikacionin dhe zgjedhin Pemë nga katër ikonat kryesore.

“Për të matur lartësinë e pemës, ajo duhet të fillojë nga baza e pemës.”

“Pastaj ajo do të bëjë një foto të majës së pemës.”

Dhe pastaj një fotografi të gjithë pemës.

Megan më pas shkon te pema, duke numëruar hapat e saj për të përcaktuar distancën e cila tregon se kjo pemë është rreth 16 metra e lartë.

“Dhe tani Megan do të dërgojë të gjitha të dhënat e saj për pemën në GLOBE që shkencëtarët e aplikacionit të kenë qasje në matjet që sapo bëri Megan.”

NASA ka satelitë që rrotullohen rreth Tokës.. që masin lartësinë e pemëve nga hapësira.

Të dhënat nga përdoruesit e aplikacioneve plotësojnë vëzhgimet hapësinore të NASA-s për të ndihmuar shkencëtarët të kuptojnë më mirë karbonin që pemët ose thithin, ose çlirojnë në atmosferë.

“Dhe kështu NASA mund të përdorë të dhënat që kemi mbledhur nga toka për të vëzhguar sa të sakta janë modelet e saj. A e masin satelitët e saj saktësisht lartësinë e pemës?”

“Teknologjia e telefonit inteligjent që ne mbajmë në xhep çdo ditë – përfshin disa mjete mjaft të sofistikuara që janë të dobishme për mbledhjen e të dhënave. Dhe kështu kur kuptuam që teknologjia kishte përparuar mjaftueshëm, ne ishim në gjendje t’i kombinonim ato në një instrument për të përfshirë publikun në mbledhjen e të dhënave. “

Përdorimi i aplikacionit për Pemët frymëzoi të apasionuarën ndaj natyrës Candace Gossen për të organizuar ekskursione në pyjet e malitTabor, në Portland të Oregonit dhe për t’i angazhuar ata.

LEXO EDHE:  Shi meteorësh Leonid/ Shfaqja e magjishme që do të ndodhë në mesin e muajit Nëntor

LEXO EDHE:  NASA paralajmëron / Dielli do të lindë nga Perëndimi

“Unë kam aplikacionin në telefonin që sjell me vete, shpjegoj se çfarë po bëjmë; jo vetëm që flasim për efektin e pemëve, por flasim edhe për mënyrën se si ecim së bashku dhe ndajmë këtë informacion me pjesën tjetër të botës”, thotë Candace Gossen, mësuese dhe pjesëmarrëse në programin GLOBE Observer.

Më shumë se 120 vende po marrin pjesë në program deri tani me pjesëmarrësit që e vlerësojnë rolin e tyre si shkencëtarë vullnetarë.

“Kam parë që studentëve të të gjitha moshave u pëlqen të jenë pjesë e projektit më të madh, kur ata analizojnë pemën, ata duan të shohin idetë e tyre dhe kontributin në faqen e internetit që të shohin që kanë sjellë ndryshim megjithëse mund të jetë i vogëlm që ata po ndihmojnë në monitorimin e shëndetit të Tokës, dhe kjo është kuptimplotë për ta”, thotë profesorja Haney./ VOA

Peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës për t’u orientuar

Peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës për t’u orientuar

Shkencëtarët kanë zbuluar se peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës, si një lloj GPS natyral, për të udhëtuar në distanca të largëta përgjatë oqeaneve të botës.

Hulumtuesit thonë se eksperimentet e tyre laboratorike detare me specie të vogla peshkaqenësh konfirmojnë spekulimet e kahershme se peshkaqenët përdorin fushat magnetike për t’u orientuar.

Kjo veti është vërejtur edhe tek kafshë të tjera si breshkat e detit. Studimi u publikua këtë muaj në revistën “Current Biology”.

LEXO EDHE:  NASA paralajmëron / Dielli do të lindë nga Perëndimi

Sipas VOA, studimi hedh dritë gjithashtu edhe mbi pikpyetje të tjera, se pse peshkaqenët janë në gjendje të përshkojnë detra të tëra dhe të gjejnë rrugën e kthimit, të gjejnë prenë dhe të shumohen.

FOTO-Anije apo aeroplan? Kjo është “pulëbardha” elektrike

FOTO-Anije apo aeroplan? Kjo është “pulëbardha” elektrike

Regent me qendër në Boston synon të zvogëlojë koston dhe koston e udhëtimit midis qyteteve bregdetare dhe ka zhvilluar një automjet dyfunskional për ta bërë këtë.

I quajtur një ‘margaritar i detit’, makina fluturuese është elektrike dhe kombinon shpejtësinë, komoditetin dhe sistemet e lundrimit të një avioni me komoditetin, manovrueshmërinë dhe përballueshmërinë e një anijeje.

Artizanatit hibrid fillon udhëtimet ​​me shpejtësi të ulët deri në 45 milje në orë dhe kur arrin ujëra të hapura, automjeti ngrihet dhe arrin 180 milje në orë pasi qëndron brenda një hapësire të krahëve të sipërfaqes së ujit. Kompania po kërkon të vendosë rrugë specifike midis qendrave kryesore si Boston dhe Neë York, Los Angeles dhe San Francisco, ose shtigje më të shkurtra si Neë York City për Hamptons ose rrugët që lidhin ishujt e Haëaii .

Regent ka marrë 450 milion dollarë në porosi provizore nga operatorët në të gjithë globin dhe planifikon të fillojë transportimin e pasagjerëve përgjatë rrugëve bregdetare deri në vitin 2050. Firma ka renditur mjetin e saj që mund të udhëtojë deri në 180 milje, e cila është për shkak të asaj që lejohet nga teknologjia ekzistuese e baterisë.

LEXO EDHE:  5 filmat që duhet të shikoni në mars

LEXO EDHE:  SpaceX gati për lëshimin e 4 astronautëve

Regent parashikon që bateritë të bëhen më të fuqishme në të ardhmen dhe thotë se lundruesi i detit do të jetë në gjendje të udhëtojë deri në 500 milje me një karikim të vetëm.

Raundi më i fundit i financimit të REGENT u drejtua nga Founders Fund, me pjesëmarrjen e pronarit të Dallas Mavericks dhe investitorit të teknologjisë Mark Cuban, Y Combinator, Capital Caffeinated, Thiel Capital, themeluesi i Relativity Space Jordan Noone dhe themeluesi i Fitbit James Park. Ajo futet në kategorinë e një anijeje Wing in Ground Effect, ose ËIGs, e cila rregullohet vetëm nga Rojet Bregdetare të SHBA.

Sipas Departamentit Amerikan të Sigurisë Kombëtare, WIGs i referohen ‘si një anije e aftë të veprojë plotësisht mbi sipërfaqen e ujit në një jastëk ajri dinamik të krijuar nga ngritja aerodinamike për shkak të efektit të tokës midis enës dhe sipërfaqes së ujit’.

CEO Billy Thalheimer i tha CNBC se ai po punon me infrastrukturat ekzistuese të porteve për të lëshuar flotat e margaritarëve në të gjithë botën.

Sidoqoftë, ai gjithashtu njeh në sfidë mungesën e stacioneve të karikimit në zonat e ankorimit./ CNA.al