Connect with Us

A është zgjidhur misteri i kompjuterit më të vjetër në botë?/ Shkencëtarët krijojnë një kopje dixhitale të Mekanizmit Antikythera 2,000-vjeçar

Kuriozitete

A është zgjidhur misteri i kompjuterit më të vjetër në botë?/ Shkencëtarët krijojnë një kopje dixhitale të Mekanizmit Antikythera 2,000-vjeçar

Publikuar

-

Shkencëtarët kanë punuar për më shumë se një shekull për të deshifruar “Mekanizmin Antikythera”, e cila është një pajisje 2,000-vjeçare e përdorur nga Greqia e lashtë për të llogaritur pozicionet astronomike.

Tani studiuesit në University College London (UCL) besojnë se ata kanë zgjidhur misterin e ‘kompjuterit më të vjetër në botë’ duke ndërtuar një kopje dixhitale me një sistem ingranazhesh pune në pjesën e përparme  pjesa që i ka shmangur komunitetit shkencor që nga viti 1901.

Duke përdorur një kombinim të imazheve me rreze X dhe analizës matematikore greke të lashtë, ekipi deshifroi modelin e ingranazhit të përparmë për t’u përputhur me provat fizike dhe mbishkrimet e gdhendura në bronz.

Rezultati dixhital tregon një kupolë qendrore që përfaqëson Tokën që është e rrethuar nga faza e hënës, diellit, yjeve të Zodiakut dhe unazave për Mërkurin, Venusin, Marsin, Jupiterin dhe Saturnin.

Autori kryesor Profesor Tony Freeth (Inxhinieri Mekanike UCL) shpjegoi: ‘Ky është modeli i parë që përputhet me të gjitha provat fizike dhe përputhet me përshkrimet në mbishkrimet shkencore të gdhendura në Mekanizëm vetë. Dielli, Hëna dhe planetët shfaqen në një turne mbresëlënës të shkëlqimit të lashtë Grek.’

Në 1901, zhytësit që kërkonin sfungjerë në brigjet e Antikythera, një ishull grek në Detin Egje, u përplasën në një anije të mbytur të epokës Romake që mbante kalkulatorin shumë të sofistikuar astronomik. Mekanizmi Antikythera që atëherë ka mahnitur komunitetin shkencor dhe botën me mrekulli, por gjithashtu ka shkaktuar një hetim më shumë se një shekull se si një civilizim antik modeloi një pajisje kaq të pabesueshme.

LEXO EDHE:  Dikur ishin hotelet më të famshme në botë/ Pamjet e ndërtesave që humbën me kohën

Ingranazhet dhe fytyra e llogaritësit formojnë lëvizjet e planetëve dhe diellit, fazat e kalendarit hënor dhe pozicionet e yjeve të Zodiakut, së bashku me ngjarjet e veçanta të Tokës si Lojërat Olimpike. Në atë kohë kishte vetëm pesë planetë të njohur dhe Greku e pozicionoi Tokën si qendrën e universit, e cila u mor parasysh të gjitha nga UCL kur bënte modelin e tyre.

Studiuesit thonë se mekanizmi mund të ketë shfaqur lëvizjen e diellit, hënës dhe planetëve Mërkur, Venus, Mars, Jupiter dhe Saturn në unaza koncentrike. Ekipi filloi punën e tyre atje ku ishte ndalur Michael Wright, një ish kurator i inxhinierisë mekanike në Muzeun e Shkencës në Londër.

Wright ndërtoi sistemin e parë të zbatueshëm në pjesën e përparme që llogaritte lëvizjet dhe periudhat planetare, me një ekran me bosht të përbashkët të Cosmos, duke provuar realizueshmërinë e tij mekanike por dështoi ta bënte atë plotësisht funksional. Sidoqoftë, vetëm rreth një e treta e Mekanizmit ka mbijetuar dhe është e ndarë në 82 fragmente që kanë luajtur një pjesë të arsyes pse pajisja ka qenë e vështirë për tu deshifruar. Fragmenti më i madh, i njohur si Fragmenti A, tregon tiparet e kushinetave, shtyllave dhe një blloku, ndërsa Fragmenti D përmban një disk, një 63 ingranazhe dhëmbësh dhe pllakë./CNA.al

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kuriozitete

Shkencëtarët vullnetarë ndihmojnë në mbledhjen e të dhënave për natyrën

Publikuar

-

Nga

Shkencëtarët vullnetarë ndihmojnë në mbledhjen e të dhënave për natyrën

NASA – agjencia amerikane e hapësirës – ka krijuar një aplikacion që lejon “shkencëtarët vullnetarë” në të gjithë botën të ndihmojnë shkencëtarët që studiojnë Tokën dhe mjedisin global.

Njerëzit nga gjithë Shtetet e Bashkuara dhe bota po ndihmojnë shkencëtarët në NASA në një projekt shkencor për Tokën.

Duke përdorur një aplikacion në telefonët e tyre, “shkencëtarët vullnetarë” matin lartësinë dhe gjerësinë e pemëve lokale dhe i ndajnë të dhënat me shkencëtarët e NASA-s për t’i ndihmuar ata të vlerësojnë sasinë e karbonit që mund të mbahet nga pemët.

“Jemi këtu në Universitetin Shtetëror Bowling Green, jamme Megan Recker. Do ta vëzhgojmë pemën duke përdorur aplikacionin GLOBE Observer. Je gati Megan?”

Megan: “Po!”

Pjesëmarrësit hapin aplikacionin dhe zgjedhin Pemë nga katër ikonat kryesore.

“Për të matur lartësinë e pemës, ajo duhet të fillojë nga baza e pemës.”

“Pastaj ajo do të bëjë një foto të majës së pemës.”

Dhe pastaj një fotografi të gjithë pemës.

Megan më pas shkon te pema, duke numëruar hapat e saj për të përcaktuar distancën e cila tregon se kjo pemë është rreth 16 metra e lartë.

“Dhe tani Megan do të dërgojë të gjitha të dhënat e saj për pemën në GLOBE që shkencëtarët e aplikacionit të kenë qasje në matjet që sapo bëri Megan.”

NASA ka satelitë që rrotullohen rreth Tokës.. që masin lartësinë e pemëve nga hapësira.

Të dhënat nga përdoruesit e aplikacioneve plotësojnë vëzhgimet hapësinore të NASA-s për të ndihmuar shkencëtarët të kuptojnë më mirë karbonin që pemët ose thithin, ose çlirojnë në atmosferë.

“Dhe kështu NASA mund të përdorë të dhënat që kemi mbledhur nga toka për të vëzhguar sa të sakta janë modelet e saj. A e masin satelitët e saj saktësisht lartësinë e pemës?”

“Teknologjia e telefonit inteligjent që ne mbajmë në xhep çdo ditë – përfshin disa mjete mjaft të sofistikuara që janë të dobishme për mbledhjen e të dhënave. Dhe kështu kur kuptuam që teknologjia kishte përparuar mjaftueshëm, ne ishim në gjendje t’i kombinonim ato në një instrument për të përfshirë publikun në mbledhjen e të dhënave. “

Përdorimi i aplikacionit për Pemët frymëzoi të apasionuarën ndaj natyrës Candace Gossen për të organizuar ekskursione në pyjet e malitTabor, në Portland të Oregonit dhe për t’i angazhuar ata.

LEXO EDHE:  Dikur ishin hotelet më të famshme në botë/ Pamjet e ndërtesave që humbën me kohën

LEXO EDHE:  "Si një atak në zemër"/ As shkencëtarët nuk i shpjegojnë dot dhimbjet e menstruacioneve

“Unë kam aplikacionin në telefonin që sjell me vete, shpjegoj se çfarë po bëjmë; jo vetëm që flasim për efektin e pemëve, por flasim edhe për mënyrën se si ecim së bashku dhe ndajmë këtë informacion me pjesën tjetër të botës”, thotë Candace Gossen, mësuese dhe pjesëmarrëse në programin GLOBE Observer.

Më shumë se 120 vende po marrin pjesë në program deri tani me pjesëmarrësit që e vlerësojnë rolin e tyre si shkencëtarë vullnetarë.

“Kam parë që studentëve të të gjitha moshave u pëlqen të jenë pjesë e projektit më të madh, kur ata analizojnë pemën, ata duan të shohin idetë e tyre dhe kontributin në faqen e internetit që të shohin që kanë sjellë ndryshim megjithëse mund të jetë i vogëlm që ata po ndihmojnë në monitorimin e shëndetit të Tokës, dhe kjo është kuptimplotë për ta”, thotë profesorja Haney./ VOA

LEXO TE PLOTE

Kuriozitete

Peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës për t’u orientuar

Publikuar

-

Nga

Peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës për t’u orientuar

Shkencëtarët kanë zbuluar se peshkaqenët përdorin fushën magnetike të Tokës, si një lloj GPS natyral, për të udhëtuar në distanca të largëta përgjatë oqeaneve të botës.

Hulumtuesit thonë se eksperimentet e tyre laboratorike detare me specie të vogla peshkaqenësh konfirmojnë spekulimet e kahershme se peshkaqenët përdorin fushat magnetike për t’u orientuar.

Kjo veti është vërejtur edhe tek kafshë të tjera si breshkat e detit. Studimi u publikua këtë muaj në revistën “Current Biology”.

LEXO EDHE:  Pse “fluturon” koha në disa ditë, por zvarritet në të tjera? Shkencëtarët zbulojnë përgjigjen

LEXO EDHE:  Çërnobili, misteri i zhytësve/ Të vërtetat e zbuluara nga seriali dhe një libër

Sipas VOA, studimi hedh dritë gjithashtu edhe mbi pikpyetje të tjera, se pse peshkaqenët janë në gjendje të përshkojnë detra të tëra dhe të gjejnë rrugën e kthimit, të gjejnë prenë dhe të shumohen.

LEXO TE PLOTE

Kuriozitete

FOTO-Anije apo aeroplan? Kjo është “pulëbardha” elektrike

Publikuar

-

Nga

FOTO-Anije apo aeroplan? Kjo është “pulëbardha” elektrike

Regent me qendër në Boston synon të zvogëlojë koston dhe koston e udhëtimit midis qyteteve bregdetare dhe ka zhvilluar një automjet dyfunskional për ta bërë këtë.

I quajtur një ‘margaritar i detit’, makina fluturuese është elektrike dhe kombinon shpejtësinë, komoditetin dhe sistemet e lundrimit të një avioni me komoditetin, manovrueshmërinë dhe përballueshmërinë e një anijeje.

Artizanatit hibrid fillon udhëtimet ​​me shpejtësi të ulët deri në 45 milje në orë dhe kur arrin ujëra të hapura, automjeti ngrihet dhe arrin 180 milje në orë pasi qëndron brenda një hapësire të krahëve të sipërfaqes së ujit. Kompania po kërkon të vendosë rrugë specifike midis qendrave kryesore si Boston dhe Neë York, Los Angeles dhe San Francisco, ose shtigje më të shkurtra si Neë York City për Hamptons ose rrugët që lidhin ishujt e Haëaii .

Regent ka marrë 450 milion dollarë në porosi provizore nga operatorët në të gjithë globin dhe planifikon të fillojë transportimin e pasagjerëve përgjatë rrugëve bregdetare deri në vitin 2050. Firma ka renditur mjetin e saj që mund të udhëtojë deri në 180 milje, e cila është për shkak të asaj që lejohet nga teknologjia ekzistuese e baterisë.

LEXO EDHE:  Arsyeja pse njerëzit “vdesin” për thashethemet

LEXO EDHE:  Çërnobili, misteri i zhytësve/ Të vërtetat e zbuluara nga seriali dhe një libër

Regent parashikon që bateritë të bëhen më të fuqishme në të ardhmen dhe thotë se lundruesi i detit do të jetë në gjendje të udhëtojë deri në 500 milje me një karikim të vetëm.

Raundi më i fundit i financimit të REGENT u drejtua nga Founders Fund, me pjesëmarrjen e pronarit të Dallas Mavericks dhe investitorit të teknologjisë Mark Cuban, Y Combinator, Capital Caffeinated, Thiel Capital, themeluesi i Relativity Space Jordan Noone dhe themeluesi i Fitbit James Park. Ajo futet në kategorinë e një anijeje Wing in Ground Effect, ose ËIGs, e cila rregullohet vetëm nga Rojet Bregdetare të SHBA.

Sipas Departamentit Amerikan të Sigurisë Kombëtare, WIGs i referohen ‘si një anije e aftë të veprojë plotësisht mbi sipërfaqen e ujit në një jastëk ajri dinamik të krijuar nga ngritja aerodinamike për shkak të efektit të tokës midis enës dhe sipërfaqes së ujit’.

CEO Billy Thalheimer i tha CNBC se ai po punon me infrastrukturat ekzistuese të porteve për të lëshuar flotat e margaritarëve në të gjithë botën.

Sidoqoftë, ai gjithashtu njeh në sfidë mungesën e stacioneve të karikimit në zonat e ankorimit./ CNA.al

LEXO TE PLOTE