Dinosaurët u vranë nga një kometë e zhvendosur nga Jupiteri 66 milionë vjet më parë

Shkencëtarët janë një hap më pranë zgjidhjes së misterit se nga lindi asteroidi apo kometa që shkatërroi dinosaurët. Chicxulub, siç dihet, la pas një krater në brigjet e Meksikës që shtrihet 93 milje (150 km) dhe shkon 12 milje (19 km) të thella.Ishte e gjerë me dhjetëra milje dhe zhduku dinosaurët, së bashku me fundin e pothuajse tre të katërtave të specieve bimore dhe shtazore që atëherë jetonin në Tokë, kur u rrëzua në Tokë rreth 66 milion vjet më parë.

Tani shkencëtarët e Universitetit të Harvardit thonë se një pjesë e konsiderueshme e kometave me periudhë të gjatë me origjinë nga reja Oort, një sferë e akullt e mbeturinave në buzë të sistemit diellor, mund të përplaset nga rruga e fushës gravitacionale të Jupiterit gjatë orbitës. Një pjesë e kometës mund t’i afrohet diellit dhe të ndahet në copa më të vogla, duke rritur probabilitetin që një prej këtyre fragmenteve të godasë Tokën gjatë kthimit.Jupiteri, planeti më masiv, nis kometat që vijnë me periudha të gjata në orbitë që i sjellin ata shumë afër diellit.

Ndërsa kalojnë afër diellit, kometat mund të përjetojnë forca të fuqishme baticash që ndajnë copa shkëmbi dhe në fund të fundit prodhojnë copëza komete.Llogaritjet e reja rrisin shanset e kometave për periudha të gjata që të ndikojnë në Tokë me një faktor prej rreth 10 dhe tregojnë se rreth 20 për qind e kometave me periudhë të gjatë bëhen rrezet e diellit.

Në një studim të botuar sot në Raportet Shkencore të Natyrës, studiuesit thonë se niveli i tyre i ri i ndikimit është në përputhje me epokën e Chicxulub, duke dhënë një shpjegim të kënaqshëm për origjinën e tij dhe ndikuesit e tjerë si ajo.Astronomi Avi Loeb tha: “Dokumenti ynë ofron një bazë për të shpjeguar ndodhjen e kësaj ngjarjeje.Ne po sugjerojmë që, në fakt, nëse copëtoni një objekt kur i afrohet diellit, kjo mund të sjellë shkallën e duhur të ngjarjes dhe gjithashtu llojin e ndikimit që vrau dinosaurët.”

LEXO EDHE:  “Rilindja është shuar"/ Maliqi: Dielli lind nga perëndimi më 25 prill

Provat e gjetura në kraterin Chicxulub sugjerojnë që shkëmbi ishte i përbërë nga kondrite karboni. Por hipoteza e çiftit mund të shpjegojë gjithashtu këtë përbërje të pazakontë.Kondritet karbone janë të rralla në mesin e asteroideve me rrip kryesor, por ndoshta të përhapura në mes të kometave me periudhë të gjatë, duke ofruar mbështetje shtesë për hipotezën e ndikimit kometar.Studiuesit thonë se teoria e tyre mund të testohet duke studiuar më tej kratere të tjerë të ngjashëm, madje edhe ato në sipërfaqen e hënës për të përcaktuar përbërjen e kometave.Misionet hapësinore të marrjes së mostrave nga kometat mund të ndihmojnë./ CNA.al

Helikopteri i NASA-s bëhet gati për fluturimin e dytë në “Planetin e Kuq”

Helikopteri i NASA-s bëhet gati për fluturimin e dytë në “Planetin e Kuq”

Helikopteri i NASA -s “Ingenuity Mars” po bën një fluturim të dytë, më të guximshëm dhe më të guximshëm në Planetin e Kuq sot, duke shkuar më lart se fluturimi i tij i parë i historisë të hënën.

Agjencia amerikane e hapësirës tha se do të ngjitej deri në 16 metra mbi sipërfaqe, të qëndronte pezull për pak kohë, të anohej dhe të bënte një seri fotografish me ngjyra dhe më pas të ulej.

Ajo është vendosur të ngrihet në 10:30, por për shkak të vonesave në marrjen e të dhënave për të udhëtuar 181 milionë milje midis Tokës dhe Marsit, ne nuk do ta dimë nëse ka funksionuar deri në 14:21.

Fluturimi në Mars është veçanërisht sfidues për faktin se atmosfera e tij është vetëm 1% e Tokës në nivelin e tokës, dhe ndërsa graviteti më i ulët, një e treta e asaj në Tokë, ndihmon, është vetëm një kompensim i pjesshëm ndaj atmosferës më të hollë.

Kjo do të thotë që në mënyrë që të fluturojë, helikopteri duhet të jetë ultra i lehtë dhe të rrotullojë blades e tij jashtëzakonisht shpejt, deri në 2.500 rpm, në mënyrë që të arrijë ngritjen.

LEXO EDHE:  “Rilindja është shuar”/ Maliqi: Dielli lind nga perëndimi më 25 prill

“Ingenuity” bëri fluturimin e tij të parë historik të hënën 19 Prill, duke u ngjitur me 10 metra, duke qëndruar pezull, duke shkrepur një foto dhe duke u kthyer në fushën e quajtur “Vëllezërve Ëright”.

Drejtuesi i projektit të misionit, MiMi Aung, tha se çdo imazh i helikopterit në Mars është i veçantë, por më ikonikja është ajo që tregon hijen e saj në sipërfaqe./ CNA.al

Llojet e buzëqeshjeve/ Çfarë tregojnë për emocionet tuaja?

Llojet e buzëqeshjeve/ Çfarë tregojnë për emocionet tuaja?

Buzëqeshja juaj në të vërtetë mund t’ju tradhtojë dhe të tregojë se çfarë mendoni me të vërtetë. Por nga ana tjetër, ju mund të lexoni mendjet e njerëzve nëse i dini nuancat e shprehjeve të fytyrës. Dhe, gatishmëria për çdo buzëqeshje nuk përkthehet në ndjenja pozitive ndaj jush.

Ekzistojnë 3 grupe kryesore të buzëqeshjeve.

Pas studimit të njerëzve, studiuesit kanë ndarë buzëqeshjet sipas kombinimeve të muskujve:

Buzëqeshje  shpërblimi.

Është një ngritje simetrike e muskujve “zygomaticus” me një ngritje të vetullave. Buzët tërhiqen.

Buzëqeshje e  përkatësisë.

Komunikon tolerancën, mirënjohjen ose lidhjen. Është gjithashtu simetrike por e përhapur më gjerë dhe më e hollë me buzë të shtypura dhe pa dhëmbë të ekspozuar.

Buzëqeshje e  dominimit.

Nënkupton statusin dhe nuk është simetrik, me vetulla të ngritura dhe faqe të ngritura.

Përveç kësaj, studiuesit përcaktojnë lloje më specifike që mund të tregojnë hije të ndryshme të emocioneve.

Buzëqeshje flirtuese

Kjo është një buzëqeshje shumë e famshme që e kemi parë shumë herë në pikturën Leonardo da Vinci të Mona Lisa . Është një nga ato buzëqeshjet misterioze dhe të sikletshme që përdorni përpara se të shikoni shpejt përsëri. Ky akt zgjat vetëm për një moment.

LEXO EDHE:  Misteri/ Pse koronavirusit po i mbijetojnë kaq shumë njerëz mbi 100-vjeç?

LEXO EDHE:   Është sëmurë apo me pushime?/ Zhdukja e Kryeministrit, mister

Buzëqeshje e ndjerë

Buzëqeshja është e lehtë për të njohurin. Muskujt pasqyrojnë emocione të mirëfillta, të pakontrolluara, pozitive. Asnjë muskul tjetër në pjesën e poshtme të fytyrës nuk është i përfshirë përveç muskujve që rrethojnë sytë, kështu që ju mund të shihni rrudhat. Buzëqeshja e ndjerë mund të zgjasë shumë dhe të jetë intensive.

Buzëqeshje përbuzëse

Buzëqeshja përbuzëse nuk është shprehje pozitive. Ai tregon një  përzierje të neveritjes ose pakënaqësisë. Këndet e buzëve janë të shtrënguara dhe shpesh njëra anë e buzëve është më e lartë se tjetra.

Buzëqeshja e rremë

Muskujt rreth syve nuk janë të përfshirë kështu që ju nuk shihni rrudha. Njerëzit shpesh mendojnë se sytë e tyre janë gjithashtu të buzëqeshur kur përpiqen të shtiren, por studiuesit kanë treguar se është thjesht një iluzion.

Buzëqeshja nga frika

Mund të duket sikur po qeshni, por në të vërtetë jeni nervoz. Dhëmbët shtrëngohen fort së bashku dhe sytë bëhen më të mëdhenj. Vetullat kanë një shprehje të befasuar./ CNA.al

A duhet të rikthehen shtrëngimet e duarve dhe përqafimet pas pandemisë?/ Ja çfarë thonë studiuesit

Kur ka qenë hera e fundit që i keni dhënë dorën dikujt, ose e keni puthur në faqe për të përshëndetur? Pandemia ka ndaluar këto gjeste të thjeshta, ndërsa distancat shoqërore dhe praktikat e rrepta të higjienës janë bërë pjesë e jetës sonë të përditshme si një mënyrë e domosdoshme për minimizimin e përhapjes së virusit.

Por a duhet të jetë e përhershme kjo mënyrë e re e bashkëveprimit? Disa ekspertë thonë që mund të mos kthehemi, ose edhe nuk duhet të kthehemi në mënyrat e vjetra pasi të ketë mbaruar pandemia. Anthony Fauci, këshilltari kryesor mjekësor i presidentit amerikan, ka thënë , “Unë nuk mendoj se duhet të shtrëngojmë duart kurrë më”. Ai argumenton se kjo do të zvogëlonte përhapjen e jo vetëm COVID-19 por edhe të viruseve të tjerë të tillë si gripi.

Ne nuk pajtohemi. Sapo pandemia të jetë nën kontroll dhe të gjykohet e sigurt për ta bërë këtë, ka arsye të mira pse duhet të fillojmë gradualisht të përqafojmë disa nga zakonet tona të vjetra: përqafimi, shtrëngimi i duarve dhe grumbullimi në grupe. Në kulturat ku zakone të tilla kanë qenë të zakonshme për shekuj, veprimi kështu do të ketë një mori përfitimesh sociale, psikologjike dhe biologjike.

Humbja e prekjes së rastësishme mund të jetë e dëmshme për shoqërinë në tërësi në një mënyrë që nuk mund të kompensohet duke përqafuar ata pak njerëz më të afërt me ne ose në familjen tonë. Mund të ndodhë që, pasi të konsiderohet e sigurt për ta bërë këtë, përfitimet afatgjata të shtrëngimit të duarve, përqafimit ose puthjes në faqe mund të tejkalojnë rreziqet.

LEXO EDHE:  “Nuk mbulohet dielli me shoshë”/ Spaho dhëmb për dhëmb me Ballën

LEXO EDHE:  Habisin shkencëtarët:"Nëse fëmija i ngjan babait është më i shëndetshëm"

Rëndësia e prekjes

Nga momenti i lindjes, kontakti fizik rrit imunitetin tonë, zvogëlon stresin dhe na lidh me të dashurit. Kontakti lëkurë më lëkurë me një fëmijë rregullon rrahjet e zemrës, zvogëlon reagimet e dhimbjes dhe qetëson emocionalisht nënën dhe foshnjën. Si të rritur, kontakti fizik, siç është mbajtja e duarve, mund të sigurojë një mbrojtës ndaj një përvoje stresuese . Kontakti fizik gjithashtu rrit funksionin imunitar .

Rikthimi i ritualeve

Natyra e ngulitur e zakoneve dhe ritualeve sociale ndihmon në shpjegimin pse distancimi shoqëror ka qenë kaq i vështirë dhe kaq i panatyrshëm për kaq shumë. Megjithëse, në mënyrë të jashtëzakonshme, i kemi shtypur këto gjeste dhe sjellje në planin afatshkurtër, thellësia e lidhjes shoqërore që ata krijojnë dhe simbolizojnë mund të mos jetë aq e lehtë për t’u zëvendësuar në planin afatgjatë.

Kur është e sigurt për ta bërë këtë, fatmirësisht politikat që na pengojnë të bashkohemi fizikisht pasi individët do të hiqen.Pas pandemisë, duhet të vendosim një ekuilibër midis normales së vjetër dhe asaj të re. Ne mund të marrim copat më të mira të të dyve, duke rimarrë nevojën tonë për prekje fizike duke ruajtur zakonet tona të reja dhe të përmirësuara të higjienës./ CNA.al