Connect with Us

Studimi/ E ftohura mund t’ju mbrojë nga Covid-19

Shëndeti

Studimi/ E ftohura mund t’ju mbrojë nga Covid-19

Publikuar

-

Një studim i ri tregon se pas një të ftohure personi mund të jetë më i aftë për t’i rezistuar një goditjeje të rëndë nga COVID-19.

Pacientët me COVID-19, të cilët kohët e fundit ishin infektuar me një virus të të ftohurës së zakonshme, kishin më pak të ngjarë të vdisnin ose të duhej t’i nënshtroheshin kujdesit intensiv, krahasuar me ata që nuk ishin ftohur kohët e fundit, sipas studimit të botuar së fundmi në Revistën e Hulumtimit Mjekësor.

Por studiuesit paralajmërojnë se është shumë herët për të thënë me siguri nëse ekspozimi në të kaluarën ndaj të ftohurës ndihmon ose pengon sistemin imunitar për të luftuar COVID-19.

COVID-19 shkaktohet nga një koronavirus i ri i quajtur SARS-CoV-2. Por “njerëzit janë infektuar me koronavirusë [të tjerë] për një kohë shumë shumë të gjatë”, tha autori i studimit Manish Sagar, profesor i mjekësisë në Universitetin e Bostonit. “Ne kemi katër … koronavirusë aktualisht që janë sezonalë dhe shkaktojnë të ftohurën e zakonshme”.

LEXO EDHE:  A funksionon vërtetë hipnoza?/ Zbuloni çfarë thonë ekspertët

Pyetja, shtoi ai, është “nëse pasja e një infeksioni të mëparshëm me koronavirusët e të ftohurës së zakonshme çon në ndonjë lloj mbrojtjeje kundër SARS-CoV-2”.

Ftohjet e zakonshme dhe COVID-19

Pas rikuperimit nga një infeksion viral, trupi mban një masë të vogël të antitrupave dhe qelizave T që luftojnë mikrobet, të cilat ndihmojnë në mbrojtjen kundër një infeksioni të dytë nga i njëjti virus.

Studiuesit u “tronditën” kur gjetën qelizat T që diktojnë SARS-CoV-2 në gjakun e pacientëve që nuk ishin ekspozuar ndaj virusit, tha autori i studimit Sydney Ramirez, imunolog dhe studiues i sëmundjeve infektive në Institutin La Jolla për Imunologjinë.

Në një studim pasues, studiuesit treguan se këto qeliza T kishin mbetur nga ekspozimi ndaj koronavirusëve të zakonshëm që shkaktojnë ftohjen./VOA

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shëndeti

Bilanci i Covid-19 në 24 orë/ Ulet numri i rasteve të reja dhe viktimave

Publikuar

-

Nga

Ministria e Shëndetësisë tregon shkallën e rrezikshmërisë në plazhe/ Apel të fortë qytetarëve

Në 24 orët e fundit në vend janë kryer 2.137 testime, prej të cilave 410 janë testime janë kryer për arsye depistimi.

Raportohet se nga këta kanë rezultuar pozitivë 644 qytetarë. Rastet pozitive të konfirmuara në 24 orët e fundit janë identifikuar në këto bashki:

258 raste në Tiranë, 48 në Fier, 44 në Elbasan, 38 në Shkodër, 26 në Lushnje, 23 në Sarandë, 22 në Durrës, 21 në Përmet, 19 në Pogradec, 16 në Berat, 15 në Gjirokastër, nga 13 raste në Kukës, Kavajë, nga 10 raste në Kurbin, Mirditë, Tepelenë, 9 në Mat, 8 në Gramsh, 7 në Kuçovë, 6 në Korçë, 5 në Mallakastër, nga 4 raste në Krujë, Lezhë, Has, Vlorë, Delvinë, 2 në Bulqizë, 1 në Dibër.

Në 24 orët e fundit janë shëruar 365 qytetarë, duke e çuar numrin e të shëruarve 17.031 që nga fillimi i epidemisë.

Aktualisht në 3 spitalet COVID, po trajtohen 461 pacientë, 19 në terapi intensive, 7 pacientë janë të intubuar.

Me gjithë përpjekjet e mjekëve, në 24 orët e fundit, kanë humbur jetën 8 qytetarë me Sars-Cov2 pozitiv në spitalet COVID:

4 qytetar nga Durrësi, 2 qytetar nga Tirana, 1 qytetar nga Fieri, 1 qytetar nga Kuçova, të moshave nga 48 në 73 vjeç.

LEXO EDHE:  A funksionon vërtetë hipnoza?/ Zbuloni çfarë thonë ekspertët

LEXO EDHE:  Paralajmërimi/ Gjoba dhe mbyllje aktiviteti për autoshkollat që nuk zbatojnë masat anti-Covid

Ministria e Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale i shpreh ngushëllime familjarëve të të ndjerëve.

U drejtohemi me një një apel për të gjithë qytetarët që të bashkëpunojnë në kufizimin e përhapjes së infeksionit, duke respektuar rregullat, duke mbajtur maskën, duke shmangur grumbullimet, duke ruajtur distancën dhe higjienën.

Për çdo shenjë të sëmundjes duhet të kontaktoni mjekun tuaj të familjes. Nëpërmjet linjës së gjelbër falas 0800 40 40 mund të lidheni me mjekun e familjes dhe të merrni informacionin e nevojshëm për COVID19.

Urgjenca Kombëtare është 24/7 në shërbim 24/7. Telefononi 127 nëse dyshoni se jeni të prekur nga Covid19 dhe për çdo urgjencë mjekësore.

COVID-19 – Statistika (25 Nëntor 2020)

Raste të reja ditore 644
Të shëruar ne 24 orë 365
Të shtruar në spitale 461
Humbje jete në 24 orë 8
Testime ditore 2.137
Testime totale 179.842
Raste pozitive 34.944
Raste të shëruara 17.031
Raste Aktive 17.170
Humbje jete 743

Shpërndarja gjeografike e rasteve aktive sipas qarqeve:

Tiranë 8867
Fier 1373
Durrës 1252
Korçë 955
Shkodër 867
Vlorë 833
Elbasan 810
Lezhë 678
Berat 508
Gjirokaster 493
Kukës 375
Dibër 159./ CNA.al

LEXO TE PLOTE

Shëndeti

Ushqimet më të mira që janë burim i vitaminës D

Publikuar

-

Nga

Ushqimet më të mira që janë burim i vitaminës D

Një studim i fundit i botuar në JAMA zbuloi se vitamina D uli incidencën e kancerit të avancuar, metastatik, si dhe shkallën e moralit tek njerëzit brenda një diapazoni normal të peshës. Kjo vitaminë thelbësore, e cila është me të vërtetë një hormon, gjithashtu përmirëson metabolizmin, zvogëlon humbjen e kockave dhe rrit imunitetin.

Një nga burimet më të mira të vitaminës D është rrezet e diellit por rrezet ultraviolet nga dielli mund të shkaktojnë kancer të lëkurës, i cili prek afërsisht 5 milion amerikanë çdo vit, sipas AARP. Marrja e rekomanduar ditore, ose RDI, për vitaminën D është midis 600 IU për shumicën e të rriturve dhe 800 IU për ata mbi moshën 70 vjeç.

Për t’u siguruar që po merrni mjaftueshëm vitaminë D, mund të drejtoheni edhe tek burimet ushqimore. Këtu janë pesë mënyra të mira për të plotësuar vitaminën D në tryezën e darkës:

Peshk

Ngrënia e peshkut, veçanërisht e salmonit, mund të rrisë marrjen e vitaminës D. Një studim i vitit 2017 zbuloi se një racion prej 3.5 onsësh i salmonit të egër siguron 988 IU të vitaminës D. Sidoqoftë, i njëjti racion i salmonit të rritur në fermë ka vetëm 240 IU.

LEXO EDHE:  Një gotë verë në ditë mund t’ju ndihmojë të dukeni më të ri

LEXO EDHE:  Gjata-Markut: Do të vijë koha, po s’do të mbrojë njeri

Të verdhat e vezëve

Sipas Insider, një e verdhë veze e madhe përmban 44 IU të vitaminës D. Dhe nëse shqetësoheni se vezët do të rrisin nivelin e kolesterolit, mos u bëni. Jonny Boëden, Ph.D., i njohur si “The Nutrition Myth Buster”, thotë për Neësmax se ai mendon se vezët – veçanërisht të verdhat – janë një mënyrë e shkëlqyeshme për të filluar ditën tuaj. “Kolesteroli në vezë nuk ka asnjë efekt në kolesterolin në gjakun tuaj”, thotë ai. “Yndyra në të verdhën e vezës është kryesisht yndyrë e pangopur, e njëjta lloj që gjendet në vajin e ullirit.” Sipas Healthline , vezët me rreze të lirë ose të pasterizuar kanë deri në gjashtë herë më shumë vitaminë D sesa vezët e zakonshme.

Kërpudha

Një filxhan kërpudha maitake përmban 786 IU të vitaminës D. Përsëri, studimet kanë treguar se kërpudhat e egra kanë më shumë vlera ushqyese sesa varietetet e blera në dyqane.

Djathë zviceran

Sipas Nathalie Rhone , MS, RDN, një dietologe e regjistruar dhe nutricioniste e mjekësisë funksionale, djathi zviceran jo vetëm që përmban vitaminë D por edhe kalcium dhe vitaminë K për të ndihmuar në ndërtimin e kockave të forta./ CNA.al

LEXO TE PLOTE

Shëndeti

Dëshironi një jetë të shëndetshme?/ Këto janë 12 perimet më të mira për lëng

Publikuar

-

Nga

Dëshironi një jetë të shëndetshme?/ Këto janë 12 perimet më të mira nga të cilat mund të pini një gotë lëng

Në vitet e fundit, lëngëzimi ka fituar popullaritet të gjerë në mesin e individëve të ndërgjegjshëm për shëndetin që kërkojnë një mënyrë të shpejtë dhe të përshtatshme për të rritur marrjen e tyre të lëndëve ushqyese. Sidoqoftë, nëse jeni i ri në lëngëzimin, mund ta keni të vështirë të përcaktoni se cilat perime të zgjidhni.

Këtu janë 12 perimet më të mira për lëng për të përmirësuar shëndetin tuaj të përgjithshëm.

1. Lakër jeshile

Kale është një jeshile me gjethe të gjithanshme dhe me një aromë të butë që bashkohet mirë me frutat dhe perimet e tjera në lëngje. Ky përbërës i mbushur me energji elektrike është një burim i shkëlqyeshëm i disa lëndëve ushqyese kryesore, përfshirë vitaminat A, C dhe K.

Lakra e papërpunuar është gjithashtu veçanërisht e pasur me antioksidantë, përfshirë beta-karotenin. Antioksidantët neutralizojnë molekulat e dëmshme të quajtura radikale të lira për të mbrojtur nga sëmundje si sëmundja e zemrës.  Në fakt, pirja e lëngut të lakrës jeshile është treguar për të zvogëluar faktorët e rrezikut të sëmundjeve të zemrës, përfshirë kolesterolin LDL (të keq).

Një studim në 32 burra me nivele të larta kolesteroli zbuloi se pirja e 5 ons (150 ml) lëng lakre çdo ditë për 3 muaj ul kolesterolin LDL (të keq) me 10% dhe rrit kolesterolin HDL mbrojtës të zemrës me 27%.

2. Karrota

Për shkak të aromës së tyre pak të ëmbël dhe profilit mbresëlënës të lëndëve ushqyese, karrotat janë një zgjedhje perfekte për lëngëzimin. Ata janë të ulët në kalori dhe të larta në vitaminë A , biotinë dhe kalium.

Për më tepër, ato janë të ngarkuara me karotenoide, të cilat janë pigmente bimore që punojnë si antioksidantë të fuqishëm në trupin tuaj. Këto përfshijnë beta-karoten, likopen, alfa-karoten dhe luteinë.

Studimet tregojnë se ngrënia e një diete të pasur me karotenoide mund të lidhet me një rrezik më të ulët të sëmundjeve degjenerative të syve , sëmundjeve të zemrës dhe llojeve të caktuara të kancerit, duke përfshirë edhe prostatën.

Ëmbëlsia e lëngut të karotës kombinohet mirë me perime dhe fruta të tjera me lëng, të tilla si agrumet, xhenxhefili dhe panxhari.

3. Panxhari

Përveç ngjyrës së gjallë dhe aromës së tyre tokësore, panxhari shton një mori përfitimesh shëndetësore në lëngun tuaj të përditshëm. Për sa i përket të ushqyerit, panxhari është i mbushur me mangan, kalium dhe folate.  Ata janë gjithashtu të pasur me nitrate , një lloj përbërje natyrore bimore me efekte të fuqishme shëndetësore.

Në fakt, studimet tregojnë se lëngu i panxharit të pasur me nitrate mund të përmirësojë presionin e gjakut, si dhe performancën atletike dhe mendore.  Jo vetëm që panxhari bën një shtesë të shijshme të lëngjeve, por edhe majat e tyre me gjethe jeshile – të quajtura zarzavate panxhari – janë shumë ushqyese dhe mund të lëngëzohen gjithashtu.

4. Lakra

Lakra mund të mos duket si një zgjedhje e qartë për lëngëzimin, por është një përbërës ushqyes dhe i shijshëm që funksionon mirë në lëngje. Çdo racion i lakrës është plot me vitamina K dhe C, së bashku me mikroelementë të tjerë si folati, mangani dhe vitamina B6.  Kjo është klasifikuar gjithashtu si një perime kryqëzore dhe e lidhur ngushtë me perime të tjera si brokoli, lakra jeshile, lulelakër dhe lakrat e Brukselit .

Studimet tregojnë se ngrënia e më shumë perimeve kryqëzore shoqërohet me një rrezik më të ulët të diabetit, sëmundjeve të zemrës dhe inflamacionit.

5. Spinaqi

Spinaqi është një perime jeshile me gjethe që sjell një aromë të butë, të freskët në smoothie dhe lëngje. Highshtë e pasur me vitamina A dhe C dhe jep një dozë të bollshme antioksidantësh si quercetin, kaempferol dhe lutein.  Spinaqi është gjithashtu i pasur me nitrate, të cilat mund të përfitojnë shëndetin e zemrës.

Një studim në 27 njerëz zbuloi se konsumimi i spinaqit për 7 ditë uli ndjeshëm presionin e gjakut sistolik dhe diastolik (numri i sipërm dhe i poshtëm i një leximi). Presioni i lartë i gjakut është një faktor kryesor i rrezikut për sëmundjen e zemrës.  Për më tepër, disa studime sugjerojnë që lëngu i spinaqit ka një aktivitet të konsiderueshëm antacid, duke e bërë atë një zgjedhje të mençur për ata me zbaticë acidi.

6. Brokoli

Brokoli është një perime kryqëzore që lidhet me përfitime të ndryshme mbresëlënëse shëndetësore. Në veçanti, është një burim i shkëlqyeshëm i mikroelementëve kryesorë, siç janë kaliumi dhe vitaminat A, B6 dhe C.

Ai gjithashtu përmban kaempferol, një përbërje e fuqishme që është treguar se neutralizon radikalet e lira që shkaktojnë sëmundje, ul inflamacionin dhe zvogëlon rritjen e qelizave kancerogjene në studimet e provëzave.

Për më tepër, një studim i fundit në 960 njerëz vuri në dukje se ngrënia e një racioni në ditë me perime jeshile të pasura me kaempferol dhe antioksidantë të tjerë mund të ngadalësojë rënien mendore të lidhur me moshën.  Hidhni kokat dhe rrjedhjet e brokolit në shtrydhësen tuaj për një shtesë ushqyese në recetën tuaj të lëngut të gjelbër.

LEXO EDHE:  Rezultuan pozitiv me COVID-19/ Çifti i të moshuarëve në Fier niset drejt Infektivit

LEXO EDHE:  Një gotë verë në ditë mund t’ju ndihmojë të dukeni më të ri

7. Majdanoz

Shpesh hiqet si pak më shumë se një barishte dhe zbukurim për gatim, majdanozi është një perime e shkëlqyeshme për t’u përdorur për lëngje. Majdanozi i freskët është veçanërisht i pasur me vitamina A, K dhe C, të cilat të gjitha mund të kontribuojnë në përfitimet e tij të shumta shëndetësore.

Në një studim, dhënia e minjve me ekstrakt diabeti majdanoz uli ndjeshëm sheqerin në gjak dhe përmirësoi nivelet e antioksidantit në gjak, krahasuar me një grup kontrolli. Një tjetër studim zbuloi se administrimi i ekstraktit të majdanozit te minjtë me dëmtim të mëlçisë të shkaktuar nga ilaçet rrit statusin e antioksidantit dhe funksionin e ruajtur të mëlçisë.

8. Kastaravecat

Kastravecat kanë një përmbajtje të lartë uji , duke i bërë ato një shtesë e shkëlqyeshme për lëngun tuaj të ardhshëm. Ata janë gjithashtu të ulët në kalori, por të larta në kalium, mangan dhe vitamina K dhe C. Shtimi i trangujve në dietën tuaj mund t’ju ndihmojë të jeni të hidratuar, gjë që është thelbësore për shëndetin e tretjes, funksionimin e veshkave, menaxhimin e peshës dhe performancën fizike.

Për më tepër, hulumtimi i epruvetës tregon se ekstrakti i kastravecit mund të ndihmojë në uljen e inflamacionit në qelizat e lëkurës. Kjo e bën lëngun e kastravecit një zgjedhje të shkëlqyeshme pas ditëve të kaluara në diell.

9. Chard zvicerane

Chard zvicerane është një perime me gjethe jeshile që është e mbushur me vitamina dhe minerale kryesore. Në fakt, çdo racion përmban shumë vitamina A dhe C, të cilat janë lëndë ushqyese të rëndësishme që dyfishohen si antioksidantë për të ndihmuar në luftimin e dëmtimit qelizor në trupin tuaj.

Disa hulumtime mbi kafshët sugjerojnë që zhardhoku zviceran mund të jetë veçanërisht i dobishëm për ata me diabet. Në një studim 45-ditor, ushqimi i ekstraktit të zhavorrit zviceran për minjtë me sheqer të lartë në gjak uli nivelet e ngritura duke rritur statusin antioksidant dhe duke ndryshuar aktivitetin e enzimave që kontrollojnë insulinën, një hormon që rregullon sheqerin në gjak.

Ju mund të shtoni copëza zvicerane në pothuajse çdo lëng ose ta përdorni atë në vend të zarzavateve me gjethe më të zakonshme , të tilla si lakër jeshile dhe spinaq.

10. Bari i grurit

Bari i grurit është një bar i ngrënshëm që shpesh konsiderohet si një nga perimet më të njohura për lëngje. Ky është një përbërës tepër i dendur në lëndë ushqyese dhe furnizon një sasi të konsiderueshme hekuri, fosfori, magnezi dhe bakri, së bashku me 17 aminoacide të ndryshme – blloqet ndërtuese të proteinave.

Përmban gjithashtu klorofil, një pigment natyral bimor me veti të fuqishme anti-inflamatore dhe luftuese ndaj kancerit.  Për më tepër, një studim në 59 gra zbuloi se plotësimi me pluhur barishte për 10 javë uli ndjeshëm nivelet e trigliceridit dhe kolesterolit, duke përmirësuar shëndetin e zemrës.  Lëngu i barit të grurit mund të shijohet më vete si një goditje ose të shtohet në çdo lëng për një nxitje ushqyese.

11. Selino

Lëngu i selinos ka filluar të marrë tërheqje në botën e shëndetit – dhe për një arsye të mirë. Përveç përmbajtjes së lartë të ujit, selino përmban një sasi të mirë të vitaminave A, K dhe C, si dhe antioksidantë si kaempferol, acid kafeik dhe acid ferulik.

Kërkimet mbi kafshët dhe epruvetat kanë zbuluar se ekstrakti i selinos mund të përmirësojë shëndetin e zemrës duke ulur presionin e gjakut, trigliceridet dhe nivelet e kolesterolit.

Një studim mbi kafshët gjithashtu tregoi se përbërje të caktuara në selino kanë veti të fuqishme anti-inflamatore , të cilat mund të mbrojnë kundër sëmundjeve kronike. Shumë njerëz pëlqejnë të pinë lëng selino më vete, por ai gjithashtu mund të kombinohet me lëng limoni, mollë, xhenxhefil dhe zarzavate me gjethe për një pije të shijshme.

12. Domatet

Domatet janë një element kryesor i kuzhinës dhe i shkëlqyeshëm për t’u përdorur në shtrydhëse frutash e perimesh. Ata jo vetëm që janë të ulët në kalori, por edhe të mbushur me lëndë ushqyese thelbësore si vitamina C, kalium dhe folate. Domatet janë gjithashtu të pasura me likopen , një përbërje që lidhet me një rrezik më të ulët të kancerit të prostatës, sulmit në zemër dhe goditjes në tru.

Pirja e lëngut të domates gjithashtu është treguar se zvogëlon inflamacionin, rrit metabolizmin dhe përmirëson pjellorinë mashkullore. Për më tepër, lëngu i domates mund të zvogëlojë inflamacionin që lidhet me stërvitjen, duke e bërë atë një zgjedhje të zgjuar për atletët.  Bashkoni domatet me selino, kastravec dhe majdanoz për një lëng freskues dhe të shëndetshëm./CNA.al.

Marrë nga healthline.com

 

 

 

 

LEXO TE PLOTE