Connect with Us

FOTO-Satelitet kapin ndarjen e akullit të Arktikut

Kuriozitete

FOTO-Satelitet kapin ndarjen e akullit të Arktikut

Publikuar

-

Kompania e vëzhgimit të Tokës Planet sapo ka lëshuar imazhe të reja të pllakave të thyera të akullit në Arktik. E vendosur në kufirin verior të ishullit Ellesmere të Kanadasë, platforma e akullit u nda në 30/31 korrik për të formuar një bllok pa lundrues rreth 80 km katrorë (30 milje katrorë) në zonë.

Deri në 3 gusht, ky berg, ose “ishulli i akullit”, kishte shkelur vetë në dy, me të dy pjesët që atëherë ishin parë të zhyten në Oqeanin Arktik. Raftet e akullit janë frontet lundruese të akullnajave që kanë rrjedhur nga toka në det. Ishulli Ellesmere dikur kufizohej nga raftet e gjera që ishin shkrirë në një strukturë të vetme.

Në fillim të Shekullit 20, kjo mbulonte 8,600 km katrore. Por nga kthesa e mijëvjecarit, një klimë e shpejtë e ngrohjes kishte zvogëluar dhe segmentuar mbulesën lundruese të akullit në vetëm 1,050 km katrore.Ngjarjet e mëtejshme të prishjes në 2003, 2005, 2008, 2011 dhe 2012, dhe tani në vitin 2020, do të thotë që zona e rafteve është aktualisht nën 500 km katror.Vetë Milne tani mat vetëm 106 km katrorë.Fotografitë nga kompania Californian Planet vijnë nga satelitët e saj Dove. Imazhet u fituan në 26 korrik (“para”) dhe 31 korrik (“pas”).Me interes të përmenden janë pellgje të shumta të shkrira që mbulojnë sipërfaqen e pllakës. Prania e ujit të tillë të lëngshëm mund të jetë problematik për platformat e akullit.

Nëse mbush kthesa, mund të ndihmojë në hapjen e tyre. Uji do të shtyjë poshtë çarjet, duke i çuar ato deri në bazën e pllakës në një proces të njohur si hidrofraktim. Kjo do të dobësojë një pllakë akulli./CNA.al

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kuriozitete

VIDEO- Delfinët shmangin “kthesat” kur zhyten nën ujë/ A jeni kuriozë të zbuloni arsyen?

Publikuar

-

Nga

VIDEO- Delfinët shmangin "kthesat" kur zhyten nën ujë/ A jeni kuriozë të zbuloni arsyen?

Një studim i ri ka zbuluar se delfinët janë në gjendje të shmangin sëmundjen e dekompresimit kur janë thellë në oqean duke ulur me vetëdije rrahjet e tyre të zemrës përpara se të zhyten. Gjendja, e njohur gjithashtu si kthesat, ndodh kur gazrat e tretur dalin nga tretësira në flluska dhe mund të ndikojnë në çdo zonë të trupit dhe mund të jenë fatale.

Studiuesit nga Fundación Oceanogràfic punuan me delfinët për të zbuluar se si ata trajtojnë zhytjen dhe ndryshimet e thellësisë pa zhvilluar gjendjen. Ata zbuluan se delfinët ngadalësojnë në mënyrë aktive zemrat e tyre para se të zhyten, dhe madje mund të rregullojnë rrahjet e zemrës së tyre në varësi të sa kohë planifikojnë të zhyten.

Gjetjet e tyre, të botuara në revistën Frontiers in Physiology, ofrojnë njohuri të reja se si gjitarët detarë ruajnë oksigjenin dhe përshtaten me presionin gjatë zhytjes. Ekipi hulumtues ka punuar me tre delfinë meshkuj me shishe të trajnuar posaçërisht për të mbajtur frymën e tyre për gjatësi të ndryshme kohe sipas udhëzimeve. Dr Andreas Fahlman, autori kryesor, tha ‘Ne i stërvitëm delfinët për një frymë të gjatë, një të shkurtër dhe një ku ata mund të bënin çfarë të donin.

‘Kur u kërkua të mbanin frymën, rrahjet e zemrës ulen para ose menjëherë kur filluan të mbanin frymën. “Ne gjithashtu vëzhguam se delfinët ulën rrahjet e tyre të zemrës më shpejt dhe më tej kur përgatiteshin për frymëmarrjen e gjatë, krahasuar me ato të tjera.” Rezultatet zbulojnë se delfinët, dhe ndoshta gjitarët e tjerë detarë, mund të ndryshojnë me vetëdije rrahjet e zemrës për t’iu përshtatur gjatësisë së zhytjes së tyre të planifikuar./ CNA.al

LEXO TE PLOTE

Kuriozitete

Jupiteri dhe Saturni janë duke bërë diçka që nuk është parë për 800 vjet

Publikuar

-

Nga

Jupiteri dhe Saturni janë duke bërë diçka që nuk është parë për 800 vjet

Jupiteri dhe Saturni do të jenë më afër njëri-tjetrit se kurrë ndonjëherë. Kjo dukuri nuk është parë prej 800 vitesh dhe ky fenomen mahnitës do të ndodhë në 21 Dhjetor.

Patrick Hartigan, një astronom në Universitetin e Rajs, tha: “Rreshtimet midis këtyre dy planetëve janë mjaft të rralla, ndodhin një herë në 20 vjet apo më shumë, por kjo lidhje është jashtëzakonisht e rrallë për shkak të asaj se sa afër do të jenë me njëri-tjetrin.

“Ju do të duhet të ktheheni deri pak përpara agimit të 4 Marsit 1226, për të parë një rreshtim më të afërt midis këtyre objekteve të dukshëm në qiellin.” Jupiteri dhe Saturni i janë afruar njëri-tjetrit në qiell që nga vera dhe do të ndahen me më pak se diametri i një hëne të plotë nga 16-25 dhjetor.

Ndërsa kushtet më të mira të shikimit do të jenë pranë ekuatorit. Britanikët do të jenë në gjendje të shohin rreshtimin e rrallë, sipas profesor Hartigan. ‘Planeti i dyfishtë’ do të shfaqet i ulët në qiellin perëndimor për rreth një orë pas perëndimit të diellit më 21 dhjetor.

LEXO EDHE:  Akull në rrugë/ Kamioni del nga rruga dhe përplaset me karburantin

LEXO EDHE:  Aksidentohen punonjësit e Bashkisë/ Automjeti përfundon në humnerë

Nëse e humbni ngjarjen e rrallë, për fat të keq do të duhet kohë për të pritur deri në rreshtimin tjetër të afërt. Jupiteri dhe Saturni do të shfaqen më tej kaq afër dhe lart në 15 Mars 2089! Pas kësaj, dyshja nuk do të jetë kaq afër deri në 2400!/ CNA.al

LEXO TE PLOTE

Kuriozitete

FOTOT-Pesë modele mahnitëse të urave që nuk u realizuan kurrë

Publikuar

-

Nga

FOTOT-Pesë modele mahnitëse të urave që nuk u realizuan kurrë

Ura e Kristalit me siguri do të kishte qenë e ndryshme nga çdo kalim tjetër i Thames.Kjo sepse do të kishte qenë e lartë shtatë kate dhe e veshur me xham dhe shtëpia e një hoteli, një galeri arti, një qendre tregtare dhe një kopshti në tavan. Propozimi për urën 984ft (300m) të gjatë u paraqit në 1963 nga Komiteti i Zhvillimit të Epokës së Qelqit i ngritur nga firma e qelqit Pilkington, e cila dëshironte që kalimi të zëvendësonte Urën Vauxhall.Trafiku do të kalonte nëpër dy karrexhata me tre korsi në katin e poshtëm me dyqane dhe hotelin në katet e sipërme. Sidoqoftë, projekti prej 7 milion £ u konsiderua shumë i kushtueshëm nga Këshilli i atëhershëm i Qarkut në Londër dhe planet për ndërtimin e urës u futën në raft.

Leonardo da Vinci projektoi këtë urë elegante në 1502 për të shtrirë rrugën ujore të Bririt të Artë në Stamboll. Do të kishte qenë ura më e gjatë në botë në atë kohë me 919ft (280 metra).Piktori dhe inxhinieri e projektoi atë me kërkesë të Sulltan Bajazet II, i cili drejtoi Perandorinë Osmane dhe donte të lidhte qytetet e Kostandinopojës dhe Galata. Ura do të kishte një hark të vetëm të rrafshuar, aq të gjatë sa të lejonte anijet të lundronin nën të.Sidoqoftë, sulltanit nuk i bëri përshtypje planet dhe nuk mendoi se ato ishin të realizueshme, kështu që ura nuk u ndërtua kurrë. Por 500 vjet më vonë, inxhinierët në Institutin e Teknologjisë të Masaçusetsit (MIT) kryen një studim i cili zbuloi se planet e Da Vinçit do të kishin funksionuar në të vërtetë. Sot, Ura e Galatës, e cila u ndërtua në 1994, kalon Bririn e Artë.

Golden Gate Bridge , e ndërtuar në vitin 1937, është një nga më të njohur në botë në sajë të ngjyrë e saj dalluese. Sidoqoftë, mund të dukej krejtësisht ndryshe nëse sugjerimet nga ushtria do të ishin dritë jeshile.Trupat Ajrore të Ushtrisë Amerikane donin që ajo të zbukurohej me vija kuq e bardhë për ta bërë atë më të dukshëm nga ajri ndërsa Flota Amerikane dëshironte që ajo të pikturohej në vija të zeza dhe të verdha për ta bërë kalimin të dukshëm nga uji në kushte mjegullore.

Por çeliku për urën mbërriti në San Francisko i veshur me një abetare me ngjyrë portokalli të kuqërremtë që vlerësohej shumë e dukshme dhe një hije që do të plotësonte peizazhin, kështu që propozimet për vija u refuzuan.  Tuneli i zënë me Brooklyn-Battery që lidh Brooklyn dhe Manhattan përdoret nga 55,000 automjete çdo ditë – por në të vërtetë ishte gati një urë.Në vitin 1939, Robert Moses, një zhvillues urban i ngarkuar me ndërtimin e tunelit, besoi se ngritja e një ure me gjashtë korsi nga Red Hook në Manhatanin e Poshtëm do të kishte qenë shumë më e lirë me 41 milion dollarë (30.8 milion £) sesa krijimi i tunelit për 84 milion dollarë (63.2 milion £)

LEXO EDHE:  Nigeri/Boko Haram ‘zhduk’ dy fshatra

LEXO EDHE:  Aksidentohen punonjësit e Bashkisë/ Automjeti përfundon në humnerë

Por ai doli kundër kundërshtimit të ashpër nga ata që besonin se një urë mund të ishte një shënjestër e kohës së luftës dhe mund të ndikonte në objektet e Departamentit të Luftës në ishullin e Guvernatorit dhe objektet e Departamentit të Thesarit në Baterinë. Në fund të fundit, plani nuk u miratua kurrë dhe ndërtimi i tunelit vazhdoi përpara. Ekzistojnë tre ura të mrekullueshme që shtrihen në Firth of Forth – por në 2016, u zbulua se kishte pothuajse një të katërtën.Kjo sepse një skedar i vjetër kuti i zbuluar nën një tavolinë në Glasgow përmbante vizatime nga viti 1945 për skica për një urë hekurudhore afër urës ekzistuese Forth.Mbetet një mister pse u hartuan planet për urën, me historianët që spekulojnë se propozimet ishin në rast se Ura e Katërt dëmtohej në luftë ose për të përballuar një rritje të trenave./ CNA.al

LEXO TE PLOTE