LEXO PA REKLAMA!

x

NASA zbulon 37 vullkane në Venus/ Planeti është akoma aktiv

21 Korrik 2020, 14:33, Kuriozitete CNA
NASA zbulon 37 vullkane në Venus/ Planeti është akoma aktiv

Shumë shkencëtarë kishin menduar prej kohësh Venusin, të cilit i mungon tektonika e pllakës që riformulon gradualisht sipërfaqen e Tokës, ishte në thelb i fjetur gjeologjikisht për gjysmën e miliardë vitet e fundit.

Shkencëtarët kanë identifikuar 37 struktura vullkanike në Venus që duket se janë kohët e fundit aktive,  dhe me siguri janë edhe sot, duke pikturuar figurën e një planeti dinamik gjeologjikisht dhe jo një botë të fjetur siç mendohej prej kohësh.

Hulumtimi u përqëndrua në strukturat në formë unaze të quajtura coronae, të shkaktuara nga një ngritje e shkëmbit të nxehtë nga thellësia në brendësi të planetit, dhe siguruan prova bindëse të aktivitetit të përhapur tektonik dhe magmë të fundit në sipërfaqen e Venusit, thanë studiuesit të hënën.

Shumë shkencëtarë kishin kohë që e kishin menduar Venusin, duke munguar tektonika e pllakës që riformulonte gradualisht sipërfaqen e Tokës, në thelb ishte e përgjumur gjeologjikisht për gjysmën e miliardë viteve të fundit.

“Puna jonë tregon se disa nga ato nxehtësi të brendshme janë akoma në gjendje të arrijnë në sipërfaqe edhe sot. Venus nuk është qartë aq i vdekur gjeologjikisht ose i fjetur siç mendohej më parë,” tha dhe shkencëtarja Anna Gacher nga Instituti i Gjeofizikës në Cyrih, autore e hulumtimit të botuar në revistën Nature Geoscience.

Studiuesit përcaktuan llojin e tipareve gjeologjike që mund të ekzistojnë vetëm në një koronë aktive kohët e fundit , një llogore tregimi që rrethon strukturën.

Pastaj ata pastruan imazhe me radarë të Venusit nga anija kozmike e NASA-së Magellan në vitet 1990 për të gjetur korona që i përshtaten faturës. Nga 133 korona të ekzaminuara, 37 duket se kanë qenë aktive në 2 milion deri në 3 milion vitet e kaluara, një rrjedhje e syrit në kohën gjeologjike.

“Sipas mendimit tim, shumë prej këtyre strukturave janë me të vërtetë aktive sot”, tha gjeofizikanti dhe bashkëautori i studimit të Universitetit të Maryland, Laurent Montesi.

Coronae në thelb janë fusha të rrjedhave të lavave dhe gabimeve kryesore që përfshijnë një zonë të madhe rrethore.Shumë nga 37 banojnë brenda në një unazë gjigande në hemisferën Jugore të planetit, duke përfshirë një koronë kolosale të quajtur Artemis 1.300 milje (2.100 km) në diametër. Venusi, fqinji më i afërt dhe pak më i vogël i planetit i Tokës, është i mbuluar nga retë e acidit sulfurik dhe ka temperaturë sipërfaqe aq të nxehtë sa të shkrihet plumbi./ CNA.al