Asteroidi që vrau dinosaurët dhe zhyti Tokën në dimër për dekada/ Çfarë kanë zbuluar shkencëtarët

Sipas shkencëtarëve britanikë, një asteroid ka zhdukur dinosaurët. Shkëmbi hapësinor përplasi Tokën rreth 66 milionë vite më parë duke krijuar një dimër global dhe duke shkatërruar mjediset e përshtatshme për kafshët më të mëdha që kanë jetuar më parë në planet.Disa ekspertë pretendojnë se shpërthimet vullkanike në një rajon të Indisë të njohur si Kurthe Deccan çuan në zhdukjen e tyre.

Por hulumtimet e fundit e kthejnë teorinë duke treguar se llava që ka shpërthyer mijëra vite më parë në të vërtetë ka ndihmuar jetën të rikuperohej.Autori kryesor Dr Alessandro Chiarenza, nga Imperial College London, tha: “Ne tregojmë se asteroidi shkaktoi një ndikim në dimër për dekada – dhe këto efekte mjedisore shkatërruan ambiente të përshtatshme për dinosaurët.

“Në të kundërt, efektet e shpërthimeve të mëdha vullkanike nuk ishin aq të forta për të prishur ekosistemet globale në thelb.”Studimi ynë konfirmon, për herë të parë në mënyrë sasiore, i vetmi shpjegim i besueshëm për zhdukjen është ndikimi i dimrit që zhduk habitatet e dinosaurëve në të gjithë botën”. Temperaturat ra, shiu acid ra dhe dielli u bllokua për muaj të tërë – duke shkaktuar zhdukjen e 90 përqind të bimëve dhe 70 përqind të kafshëve.

Ekipi kombinoi treguesit gjeologjikë të klimës dhe modelet matematikore me reshjet dhe temperaturën që çdo specie dinosauri duhej të lulëzonte.Atëherë ata ishin në gjendje të hartonin ku këto kushte do të ekzistonin akoma në një botë pas një goditje asteroidi ose një vullkani masiv.Vetëm greva e asteroidëve fshiu të gjitha habitatet e mundshme, ndërsa vullkanizmi la disa rajone të zbatueshme rreth ekuatorit.

Autori bashkë-drejtues Dr Alex Farnsworth, nga Universiteti Bristol, tha: “Në vend që të përdorim vetëm rekordin gjeologjik për të modeluar efektin në klimën që asteroidi ose vullkanizmi mund të kishin shkaktuar në të gjithë botën, ne e shtymë këtë qasje një hap përpara, duke shtuar një dimension ekologjik në studimi për të zbuluar sesi këto luhatje klimatike ndikuan rëndë ekosistemet “.

LEXO EDHE:  Studiuesit: Të mbijetuarit nga Coronavirus duhet të presin 30 ditë për të kryer marrëdhënie seksuale

Asteroidi me përmasa të qytetit dërgoi një gur të rrallë të avullit në atmosferë me shpejtësi afër dhjetë milje në sekondë.Bashkëautori Dr Philip Mannion, nga University College London, tha: “Në këtë studim ne shtojmë një qasje modelimi për të dhënat kryesore gjeologjike dhe klimatike që tregon efektin shkatërrues të ndikimit asteroid në habitatet globale. Në thelb, ai prodhon një ekran blu të vdekja për dinosaurët ”.Vullkanet gjithashtu lëshojnë gazra dhe grimca që bllokojnë diellin. Por ata gjithashtu largojnë dioksidin e karbonit.

Në afat të shkurtër, të parët kanë një efekt më të madh  duke shkaktuar një ‘dimër vullkanik’. Sidoqoftë, në një afat më të gjatë ato largohen nga atmosfera. Pas ngrirjes fillestare drastike të shkaktuar nga ngrohja vullkanike e asteroidit riktheu shumë habitatet – duke ndihmuar jetën e re të evoluojë pas katastrofës, shpjeguan studiuesit.

Dr Chiarenza tha: “Ne ofrojmë prova të reja për të sugjeruar shpërthimet vullkanike që ndodhin rreth në të njëjtën kohë mund të kenë zvogëluar efektet në mjedis të shkaktuar nga ndikimi – veçanërisht në shpejtimin e ngritjes së temperaturave pas ndikimit të dimrit.”Kjo ngrohje e shkaktuar nga shpërthimi vullkanik ndihmoi në mbijetesën dhe rimëkëmbjen e kafshëve dhe bimëve që u bënë përmes zhdukjes me shumë grupe që u zgjeruan në pasojat e saj të menjëhershme përfshirë zogjtë dhe gjitarët”./ CNA.al

Fotot-Investigimi gjatë pandemisë/ Sa të pastër janë hotelet? Gazetarët shokohen nga ajo që gjejnë

Pandemia e koronavirusit na ka mësuar se pastërtia dhe higjena është tepër thelbësore për të shmangur infektimin.

Vendet si hotelet duhet të marrin seriozisht situatën e Covid-19 dhe pastërtinë, duke marrë parasyshse jeta e njerëzve varen nga kjo.
Një emision televiziv në SHBA bëri një investigim në hotel për të parë nëse ndërrohen çarçafët apo jo.

LEXO EDHE:  Të jetosh në ujë…

LEXO EDHE:  Zbulimi i fundit i shkencëtarëve: Njerëzit me këto tipare personaliteti jetojnë më gjatë

Ata stampuan logot e tyre që mundtë shiheshin vetëm në dritën ultra violet. Por sipas investigimit pastërtia në disa hotele mungonte dhe kur u kthyen çarçafët nuk ishin zëvendësuar apo larë. Për më tepër ju ftojmë të ndiqni galerinë e mëposhtme./CNA.al

Foto-E rrallë/ Aeroplani i vjetër shndërrohet në një shtëpizë fantastike për pushime

Një aeroplan që në shikim të parë mund të mos duket vendi ideal për pushime, por me disa ndryshime, mund të bëhet një suitë e mrekullueshme për muaj mjalti.

Sipas mediave të huaja,një aeroplan i viteve 50-ta, nga Electric Canberra, u shndërrua në një shtëpizë komode për dy persona, me pamje të mrekullueshme në fshatin Somerset.

Vila quhet “The Sky Cabin”, dhe është vendi i përsosur për një ëeekend romantik.
Pronari i kabinës, Dan Harring, e bleu pjesën e përparme të aeroplanit në Bristol në vitin 2018.

LEXO EDHE:  Gjërat që po zhduken nga Toka

Në hyrje të vilës, është një zonë e shtruar me një tavolinë dhe karrige, të cilat janë të pozicionuara në mënyrë të përsosur për të parë perëndimin e diellit./CNA.al

Të shtrirë në mes të rrugës gjysmë të zhveshur/ Britanikët shfrenohen 3 muaj pas karantinës

Pas 3 muajsh karantinë, britanikët i kanë thyer të gjitha rregullat duke përfunduar në rrugët e qytetit gjysmë të zhveshur dhe të dehur.

Britania i është rikthyer normalitetit duke bërë që shumë të rinj të rinisin të frekuentojnë pubet dhe restorantet deri në orët e vona.

Pamjet e publikuara nga mediat e huaja tregojnë se të rinjtë kanë bërë nëj jetë të shfrenuar, ku shumica e vajzave shihen të shtrira në mes të rrugës nga pirja e tepërt e alkoolit.

LEXO EDHE:  Mos u ndjeni më në faj/Blerjet reduktojnë stresin si dhe ju dobësojnë