Connect with Us

Malaj: Borxhet lahen me rritje taksash ose me ulje të investimeve

Ekonomi

Malaj: Borxhet lahen me rritje taksash ose me ulje të investimeve

Publikuar

-

Ish-ministri i Financave ka folur për ekonominë shqiptare, e cila është dëmtuar shumë nga pandemia e koronavirusit. Teksa u pyet për borxhet, ish-ministri tregoi se ka vetëm dy mënyra për t’i ulur.

“Ka dy rrugë për të ulur borxhin ose të rrisësh taksat ose të ulësh investimet”, u shpreh ai.

Ndërkohë, për amnistinë fiskale Malaj deklaroi se bëhet për dy grupe, emigrantët dhe bizneset që kanë para që s’kanë paguar taksa.

Teksa u ndal te emigratët, ai tha se këta të fundit kanë ndjerë vështirësi në vitet e fundit sepse u forcuan rregullat për pastrimin e parave.

Unë mendoj dhe do e bëj propozimin tim në publik. Për çdo emigrant që bën një deklaratë vetë që nuk është dënuar në ansjë nga ligjet që amnistia përcakton në një shumë deri edhe në 5 milion lekë të reja të kenë fashën zero. Ata ato para i kanë bërë me gjak, duan t’i sjellin në Shqipëri. Ishin tre fasha. Është katër muajt e parë 5%, katër muajt e dytë është 7% dhe pastaj për muajt e tjerë shkon 10%. Ju thoni të bëhet zero. Për tre fazat që emigrantë duan të sjellin para, që duan të bjenë shtëpi, duan të bëjnë biznese në Shqipëri dhe kjo s’ka nevojë të tatohet, është para e një pune të vështirë dhe ajo do të futet menjëherë në qarkullim ekonomik”, theksoi Malaj në një lidhje me Abc News./ CNA.al

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ekonomi

Pastrimi i parave, si risk në kohën e Covid-19/ Shqipëria “legalizon” kriptomonedhat e bashkë me to, edhe riskun e pastrimit të parave

Publikuar

-

Nga

Koronavirusi, që është kthyer në epiqendër të zhvillimeve globale, ka vënë alarmin në disa aspekte. Përveç emergjencës shëndetësore dhe efekteve jashtëzakonisht negative në ekonomi, edhe rreziku i pastrimit të parave është cilësuar si fenomen ndaj të cilit duhet të shtohet vigjilenca.

Task Forca për Veprim Financiar, në një deklaratë të gjatë, u kërkoi të gjitha vendeve anëtare që të punojnë me institucionet financiare dhe bizneset për të përballuar situatën ndaj COVID-19, por edhe për të treguar kujdes maksimal ndaj rreziqeve të reja të financimit të jashtëligjshëm.

Me vende anëtare, FAFT nënkupton të gjitha vendet që janë pjesë e programeve të saj, apo Moneyval, në angazhimin për të luftuar dhe për të parandaluar fenomenin e pastrimit të parave dhe financimin e terrorizmit dhe në këtë listë, bën pjesë edhe Shqipëria. Kujtojmë që vjet, pak javë më parë, Shqipëria u rikthye në listën gri të vendeve që paraqesin rrezik për pastrimin e parave, për shkak të deficencave strategjike të gjetura nga Task Forca për Veprim Financiar.

Por çfarë është lista gri dhe çfarë do të thotë monitorim i zgjeruar? Kjo do të thotë që vendet të cilat përfshihen në këtë listë do të punojnë ngushtësisht me FAFT, për të adresuar dobësitë e gjetura në regjimet e tyre sa i takon parandalimit të pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit. “Kur FAFT vendos një vend nën monitorim të zgjeruar, do të thotë që ky vend ka marrë angazhimin që të zgjidhë me shpejtësi dobësitë strategjike të konstatuara brenda një afati të rënë dakord më parë.

Ajo që ndodh është që pranë FAFT, vendet e “listës gri” raportojnë në mënyrë periodike mbi masat e marra, ndërkohë që merret në vlerësim zbatimi korrekt i kalendarit të rënë dakord për përmbushjen e angazhimeve. Si një vend anëtar i Moneyval, që është një trupë më e zgjeruar monitorimi nën Këshillin e Europës, që fillimisht shërbente si monitoruese e punës së Task Forcës për Veprim Financiar dhe nga viti 2006, u bë një anëtare e asociuar e FAFT, edhe Shqipëria duhet të tregojë vigjilencë ndaj aspekteve që thekson FAFT në këtë kohë të koronavirusit. Më poshtë, është një deklaratë e plotë e Presidentit të Task Forcës Financiare (FATF).

COVID-19 dhe masat për të luftuar financimin e paligjshëm
Anëtarët e FATF, si brenda vendit ashtu edhe jashtë tij, po aplikojnë çdo burim në dispozicion për të luftuar pandeminë COVID-19. Si përcaktues i standardit global për luftimin e pastrimit të parave dhe financimin e terrorizmit dhe përhapjes së tij,

FATF inkurajon qeveritë që të punojnë me institucionet financiare dhe bizneset e tjera, për të përdorur fleksibilitetin e ndërtuar për të përballuar sfidat e paraqitura nga COVID-19, njëkohësisht duke pasur vëmendje dhe kujdes maksimal ndaj rreziqeve të reja të financimit të jashtëligjshëm.

FATF inkurajon përdorim sa më të plotë të ndërgjegjësimit dixhital të klientëve dhe ofrimin e shërbimeve financiare dixhitale duke respektuar çdo masë distancuese sociale. Në një kohë kur lehtësimi i kritikave si brenda vendeve ashtu edhe jashtë tyre është shumë i nevojshëm, zbatimi efektiv i Standardeve FATF nxit transparencë më të madhe në transaksionet financiare, gjë kjo që u jep donatorëve besim më të madh, se mbështetja e tyre po merret nga ata që kanë më shumë nevojë. Zbatimi i vazhdueshëm i Standardeve FATF lehtëson integritetin dhe sigurinë e sistemit global të pagesave gjatë dhe pas pandemisë përmes kanaleve legjitime dhe transparente.

Rreziqet e krimit financiar të lidhura me me COVID-19
Kriminelët janë duke përfituar nga pandemia COVID-19, për të kryer mashtrime, duke përfshirë reklamimin dhe trafikimin e ilaçeve të falsifikuara, duke ofruar mundësi investimesh, të cilat janë thjesht mashtrime dhe të angazhohen në skema mashtrimi, që kanë si subjekt kryesor frikën e shkaktuar nga virusi, me qëllim që të marrim sa më shumë informacione nga njerëzit.

Krimet kibernetike, mbledhja e fondeve për bamirësi të rreme dhe mashtrime të ndryshme mjekësore, që kanë si objektiv viktimat e pafajshme, ka shumë mundësi që të rriten, me kriminelët që përpiqen të përfitojnë nga pandemia, duke shfrytëzuar njerëzit që kanë nevojë urgjente për kujdes dhe vullnetin e mirë të publikut të gjerë dhe përhapjen e informacioneve të rreme mbi COVID -19.

Autoritetet kombëtare dhe organet ndërkombëtare janë duke paralajmëruar qytetarët dhe bizneset sa i takon këtyre keqinformacioneve, të cilat përfshijnë mashtrime, investime të rreme, si dhe tregtim të brendshëm në lidhje me COVID-19. Ashtu si kriminelët, edhe terroristët gjithashtu mund t’i shfrytëzojnë këto mundësi për të mbledhur fonde.

Mbikëqyrësit, njësitë e inteligjencës financiare dhe agjencitë e zbatimit të ligjit duhet të vazhdojnë të ndajnë informacione me sektorin privat për t’u dhënë përparësi rreziqeve kryesore që lidhen me pastrimin e parave dhe rreziqet e financimit të terrorizmit të lidhura me COVID-19.

Për më tepër, kriminelët dhe terroristët mund të kërkojnë të shfrytëzojnë boshllëqet dhe dobësitë në sistemet kombëtare kundër pastrimit të parave / kundërfinancimit të terrorizmit (AML / CFT), teksa ata supozojnë se burimet janë të përqendruara diku tjetër, duke e bërë më të rëndësishme se kurrë mbikëqyrjen dhe veprimtarinë e zbatimit të bazuar në risqet e mundshme.

Institucionet financiare dhe bizneset e tjera duhet të qëndrojnë vigjilentë ndaj rreziqeve në zhvillim të pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit dhe të sigurohen që ata të vazhdojnë lehtësimin, në mënyrë sa më efikase të këtyre rreziqeve dhe të jenë në gjendje të zbulojnë dhe të raportojnë aktivitetet e dyshimta.

Rëndësia e dixhitalizimit
Me njerëzit në të gjithë botën që përballen me kufizime ose masa të rrepta të distancimit social, qasja në shërbime të ndryshme financiare është e vështirë, dhe në mënyrë të panevojshme i ekspozon njerëzit ndaj rrezikut të infeksionit. Përdorimi i pagesave dixhitale dhe mbi të gjitha, pa kontakt me njeri, zvogëlojnë rrezikun e përhapjes së virusit.

Prandaj, përdorimi i teknologjisë financiare (Fintech) ofron mundësi të konsiderueshme për të menaxhuar disa nga çështjet e paraqitura nga COVID-19. Në përputhje me Standardet FATF, FATF inkurajon përdorimin e teknologjisë, përfshirë Fintech, Regtech dhe Suptech, në të gjithë potencialin e mundshëm.

FATF publikoi së fundmi udhëzuesin mbi Identitetin Dixhital, ku nënvizohen përfitimet e mundshme të qytetarëve mbi sigurinë, privatësinë dhe komoditetet e identifikimit të njerëzve nga distanca, si për kryerjen e transaksioneve, ashtu edhe për zbutjen e risqeve të pastrimit të parave dhe të financimit të terrorizmit. FATF u bën thirrje vendeve të eksplorojnë përdorimin e identitetit dixhital, sipas rastit, për të ndihmuar transaksionet financiare ndërkohë që menaxhojnë më së miri rreziqet e pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit gjatë kësaj periudhe krize.

Kur institucionet financiare ose bizneset e tjera identifikojnë risqe më të ulëta të pastrimit të parave dhe të financimit të terrorizmit, Standardet FATF u lejojnë atyre të marrin masa të thjeshtësuara të kujdesit të duhur, të cilat mund t’i ndihmojnë ata të përshtaten me situatën aktuale. FATF inkurajon vendet dhe ofruesit e shërbimeve financiare për të eksploruar përdorimin e duhur të masave të thjeshtuara, për të lehtësuar shpërndarjen e përfitimeve qeveritare në përgjigje të pandemisë.

LEXO EDHE:  Ambasadorja e Holandës: Korrupsioni, pengesë për investitorët

LEXO EDHE:  Tirana pa hapësira publike/ Arkitektët e huaj: Duhet investuar në periferi

Ndihmat përmes organizatave jofitimprurëse
Kjo emergjencë globale e shëndetit publik ka nxjerrë në pah punën shumë të rëndësishme të bamirësve dhe organizatave jofitimprurëse (OJF) për të luftuar COVID-19 dhe pasojat e saj. FATF ka njohur prej kohësh rëndësinë jetike të OJF-ve në ofrimin e shërbimeve bamirëse thelbësore në të gjithë botën, si dhe vështirësitë në ofrimin e asaj ndihme për ata në nevojë.

FATF ka punuar ngushtë me OJF-të ndër vite për të përmirësuar Standardet FATF, për të siguruar fleksibilitet dhe për të siguruar që dhurimet dhe aktivitetet bamirëse mund të vazhdojnë në mënyrë të shpejtë, përmes kanaleve legjitime dhe transparente dhe pa asnjë ndërprerje. Është e rëndësishme të pranohet që Standardet FATF nuk kërkojnë që të gjithë OJF-të të konsiderohen me rrezik të lartë dhe që shumica e tyre kanë pak, ose aspak rrezik, në drejtim të financimit të terrorizmit.

Qëllimi i Standardeve FATF nuk është të parandalojë të gjitha transaksionet financiare me juridiksione ku mund të ekzistojnë rreziqe të larta të pastrimit të parave dhe të financimit të terrorizmit, por përkundrazi të sigurohen që këto të bëhen përmes kanaleve legjitime dhe transparente, si dhe paratë të arrijnë te përfituesit e ligjshëm.

Autoritetet kombëtare dhe institucionet financiare duhet të zbatojnë një qasje të bazuar te risku, për të siguruar që veprimtaria e ligjshme e OJF-ve të mos vonohet, të ndërpritet ose dekurajohet në mënyrë të panevojshme. FATF inkurajon vendet që të punojnë me OJF-të përkatëse për të siguruar që ndihma të jepet tek ata që kanë vërtet nevojë dhe mbi të gjitha, që i gjithë ky proces të bëhet në mënyrë sa më transparente.

Këshilla të nevojshme
Rregullatorët, mbikëqyrësit, njësitë e inteligjencës financiare, autoritetet e zbatimit të ligjit dhe agjencitë e tjera përkatëse mund të ofrojnë mbështetje, udhëzim dhe ndihmë për sektorin privat, se si do të zbatohen ligjet dhe rregulloret kombëtare gjatë krizës aktuale.

Një udhëzim i tillë mund t’i sigurojë institucioneve financiare dhe bizneseve të tjera që autoritetet të ndajnë, në mënyrën më të mirë të mundshme punën, sfidat dhe rreziqet e përfshira në situatën aktuale, dhe për të ndërmarrë veprimet e duhura. Autoritetet, në disa vende, kanë ndërmarrë masa të tilla brenda një kohe të shpejtë dhe i kanë dhënë këto lloj udhëzimesh. Mekanizmat me të cilët viktimat, institucionet financiare dhe bizneset e tjera mund të raportojnë mashtrimet e lidhura me COVID-19 mund të jenë veçanërisht të dobishme në këtë drejtim.

Në nivelin ndërkombëtar, FATF është duke punuar me Komitetin mbi Pagesat dhe Infrastrukturat e Tregut dhe Bankën Botërore, për të ndihmuar në sigurimin e përgjigjeve të koordinuara të politikës, për ofrimin e vazhdueshëm të shërbimeve të pagesave më të rëndësishme, në këtë kohë krize të pandemisë së COVID-19.

FATF, Fondi Monetar Ndërkombëtar, Banka Botërore dhe Kombet e Bashkuara po punojnë për të lehtësuar ndikimet e krizës COVID-19. Për më tepër, FATF po punon me anëtarët e saj dhe Organet Rajonale të FATF-së për të identifikuar dhe për të shkëmbyer praktikat më të mira në përgjigje të çështjeve të zakonshme, me të cilat po përballen shumica e vendeve të prekura.

Angazhimi i FATF për të mbështetur përpjekjet në drejtim të çështjeve të COVID-19
FATF është e gatshme të sigurojë udhëzime të mëtejshme për të mbështetur përpjekjet aktuale globale, për të trajtuar krizën COVID-19 dhe efektet e saj, dhe mirëpret çdo reagim dhe këshillim të mundshëm në këtë drejtim.

Shqipëria “legalizon” kriptomonedhat e bashkë me to, edhe riskun e pastrimit të parave
Autoritetet shqiptare kanë vendosur që të rregullojnë me ligj, një fushë që deri tani ishte jashtë ndonjë kuadri rregullator. Në Kuvend ka mbërritur projektligji “Për tregjet financiare të bazuara në teknologjinë e regjistrave të shpërndarë”, i cili legjitimon kriptomonedhat. Në relacion thuhet se synohet të bëhet rregullimi me ligj, ndalimi në rast abuzimi dhe marrja e penaliteteve në lidhje me aktivitetet virtuale dhe shërbimet e lidhura me to, duke nënvizuar se rregullimi është variant që po përqafohet në shumë vende si alternativë për kontrollin dhe mbarëvajtjen.

Tokenët dixhitalë dhe monedhat virtuale janë një lloj aktivi virtual, thelbësisht të varur nga teknologjia e regjistrave të shpërndarë (“Distributed Ledger Technology” – DLT), të cilët i japin përdoruesit të drejta përfitimi, pronësie ose mund të përdoren si instrument pagese apo mjet utilitar, në procesin e blerjes së produkteve apo të shërbimeve, shpjegohet në relacion.

Deri tani, në Europë vetëm dy shtete kanë marrë hapa për të zbatuar një legjislacion të caktuar për aktivet virtuale, të cilat nuk mbulohen nga kuadri ekzistues i Bashkimit Europian. Kështu, Malta ka në fuqi një ligj për aktivet virtuale, Franca e ka miratuar ligjin në prill të vitit 2019. Por paralelisht me këtë, relacioni pranon se siç ka përfitime ka edhe rreziqe.

“Për të shfrytëzuar sa më mirë përfitimet që ofron kjo teknologji, por edhe për të adresuar një sërë rreziqesh të mundshme, siç janë krijimi i skemave mashtruese, apo i skemave të paautorizuara për të ofruar aktive virtuale, rreziku i përdorimit të aktiveve virtuale për të pastruar para, si dhe manipulimi i tregut, nevojitet një kornizë ligjore e plotë, në mënyrë që ky aktivitet të rregullohet” thuhet në relacion.

Në relacion pranohet se pastrimi i parave është një nga rreziqet që lidhet me përdorimin e monedhave virtuale.

Sa i takon vetëm pastrimit të parave, thuhet se projektligji adreson edhe çështje që lidhen me parandalimin e pastrimit të parave, duke kërkuar nga çdo titullar licencë-krijimin e një sistemi të sigurt dhe të mbrojtur nga risqet për të monitoruar transaksionet në përputhje me ligjin për parandalimin e pastrimit të parave dhe financimit të terrorizimit, nëpërmjet hartimit të politikave për parandalimin e pastrimit të parave dhe angazhimit të punonjësve me përvojën e duhur për raportimin e çështjeve që lidhen me parandalimin e pastrimit të parave./Monitor

LEXO TE PLOTE

Ekonomi

“Paketa e ndihmës duhet të jetë të paktën 1 miliard euro”/ Sherefedin Shehu leksion qeverisë: Si duhet mbështetur biznesi

Publikuar

-

Nga

Nga Sherefedin Shehu

Qeveria po servir paketë pas pakete në vend të një plani anti-krizë me skenare të mundshme dhe kostot përkatëse. Mungesa e një programi anti-krizë të diskutuar me palët e interesuara dhe harmonizuar me mundësitë financiare po e thellon krizën ekonomike dhe vështirëson jetën e qytetarëve.

Kriza po thellohet gjithashtu edhe nga masat e papërgjegjshme buxhetore të bazuara vetëm në rritjen e borxhit publik. Dy rishikimet e buxhetit 2020 nuk kanë shkurtuar apo transferuar asnjë qindarkë nga programet fillestare buxhetore tek programet antikrizë. Ato e kanë rritur buxhetin fillestar me 10 miliardë lekë (rreth 80 milion Euro) dhe borxhin me 30 miliardë lekë (rreth 250 milion Euro).

Ndërsa rritja e garancive me 26.5 miliardë lekë (rreth 212 milion Euro) synon të mashtrojë publikun sepse gjasat për marrjen e  kësaj kredie janë të vogla, por edhe nëse do të merret garancitë e lëshuara nuk do të ekzekutohen në këtë vit buxhetor.

Mbështetja e ofruar deri tani nga Qeveria është vetëm 9 miliardë lekë (rreth 70 milion Euro) përkatësisht 2.5 miliardë lekë për shërbimet shëndetësore dhe 6.5 miliardë lekë për mbështetje sociale. Kjo e fundit ofrohet në mënyrë selektive dhe me një listë të gjatë kushtesh që e bëjnë të pamundur përfitimin e saj. Kështu nga 70 mijë përfitues të propoganduar në paketën e parë deri tani mbështetjen e kanë marrë rreth 20 mijë qytetarë.

Edhe rishikimi i dytë i paketës ofron një pagesë të vetme për disa kategori te shtuara përfituesish (a thua se kriza do zgjasë vetëm 1 muaj) dhe bizneset e mesme dhe të mëdha duhet të marrin kredi me normë interesi të tregut për të paguar punonjësit e tyre pavarës9sht se biznesi është mbyllur apo nuk mund të punojë.

“Paga e luftës” siç e quan Qeveria nuk u jepet të papunëve që më parë ishin informalë. Por, raportet zyrtare të institucioneve ndërkombëtare konfirmojnë se informaliteti në Shqipëri është në kufitë 40-60 për qind. Kështu, vendimi i Qeverisë është diskriminues dhe anti-njerëzor dhe e bën të vështirë jetën e një pjese të konsiderueshme të popullsisë.

Qeveria deri tani ka injoruar mbështetjen për biznesin ndonëse vlerësimet e institucioneve financiare ndërkombëtare paralajmërojnë një krizë të thellë ekonomike. Kredia e garantuar për pagat është propogandisitike sepse shumica e bizneseve nuk mund ta marrin për shkak të ngarkesë së lartë me kredi të mëparshme ose nuk janë të interesuar ta marrin për shkak të kostos së lartë të saj. Marrjen e kredisë e bëjnë të pamundur edhe kushtet e rënda të garancisë të cilat parashikojnë shtetëzimin e biznesit në rast të pamundësisë për ta shlyer kredinë. Kështu bizneset jo vetëm që nuk lehtësohen por rëndohen me kosto shtesë të krijuara nga vendimmarrja e Qeverisë. E njëjta gjë ndodh edhe me vendimin e Qeverisë që i detyron bankat të mos arkëtojnë kreditë dhe pronarët të mos arkëtojnë qeratë.

Garancia pa kushte lehtësuese dhe shlyerja e saj qoftë edhe me shtetëzimin e biznesit nuk përbën instrumentin e duhur antikrizë. Biznesi duhet të mbështetet me linja të posaçme kredie sipas kategorive të bizneseve dhe mundësisht me periudhë mosshlyerje të paktën 1 vit dhe me interesa zero ose të subvencionuara. Kështu garancia propagandistike duhet të zëvendësohet me një program buxhetor për subvencionimin dhe kreditimin e bizneseve.

LEXO EDHE:  Albpetrol në borxhe, dynden sekuestrot në QKR, 6 vetëm më 2015

LEXO EDHE:  Nga Armir Shkurti/ Rama që ndërroi popullin kur s'i pëlqeu

Për rimëkëmbjen e turizmit nevojiten subvencione sepse marrja e kredisë është e rrezikshme në kushtet e pasigurisë së konsumatorëve (turistëve). Mbështetja me para në dorë e hotelerisë dhe turizmit do të mundësonte gjithashtu ofrimin prej tyre të paketave të lira që mund të tërheqin turistët. Bujqësia ka nevojë për subvencionim edhe në periudha normale dhe rritja e subvencioneve në këtë periudhë do të garantonte furnizimin e rregullt të tregut dhe çmime optimale. Edhe industri të tjera dhe sidomos fasoneria kanë krijuar stoqe për shkak të rënies së konsumit dhe bllokimit të tregjeve dhe duhen mbështetur mundësisht me subvencione ose të paktën me kredi të buta dhe kushte të tjetra lehtësueses.

Mbështetja e biznesit duhet të plotësohet edhe me mekanizma të tjerë ekonomikë dhe fiskalë. Shtyrja e përkohshme e detyrimeve është e pakuptimtë për bizneset e mbyllura ose që nuk ushtrojnë veprimtari për shkak të ndërprerjes së zinxhirit ekonomik. Kështu ata duhet të konsiderohen si masa të përkohshme dhe të plotësohen me përjashtime të përkohshme të pagesës së tatimeve, kthimin e tatimeve të paguara paradhënie, uljen e përkohshme të normave tatimore, etj. Kështu paketa e stimulimit ekonomik dhe fiskal duhet të garantojë mbijetesën dhe rifillimin e punës të bizneseve.

Rritja e borxhit publik përbën koston më të lartë të krizës e cila do të rëndojë ekonominë edhe në vitet pasardhëse. Ajo është e pashmangshme por Qeveria duhet të marrë borxh pas përdorimit të të gjitha burimeve të tjera. Për të balancuar rritjen e shfrenuar të borxhit që u bë me rishikimin e parë të buxhetit nevojitet shpallja me urgjencë e ngurtësimit të programeve dhe veprimtarive buxhetore që mund të shtyhen në kohë si projektet e investimeve të patenderuara apo kontraktuara, blerjet e mallrave dhe shërbimeve të tjera publike, punësimet e reja, bonuset dhe rritjet e buxhetuara për paga dhe  përfitime të tjera të administratës publike dhe programet e tjera të kësaj natyre. Ngurtësimi duhet të vazhdojë me një rishikim tërësor të buxhetit për shkurtuar me ligj ngurtësimet e shpalluara dhe programet e tjera të identifikuara gjatë rishikimit.

Vlerësimet e institucioneve financiare ndërkombëtare tregojnë që për vende si Shqipëria ndikimi i pandemisë do të jetë në masën 8-10 përqind të Produktit të Brendshëm Bruto (PBB). Kështu paketa e financimi të krizës duhet të jetë të paktën 1 miliardë Euro. Kjo duket e madhe por është plotësisht e mundëshme me një rishikim serioz të buxhetit. Kështu vetëm nga përgjysmimi i investimeve publike mund të çlirohen menjëherë 350 milion Euro. Ndërkohë shkurtimet e programeve të tjera buxhetore dhe rritja e arsyeshme e deficitit buxhetor do të krijojnë burime të mjaftueshme për rimëkëmbjen ekonomike dhe sigurimin e likuiditetit në ekonomi.

LEXO TE PLOTE

Ekonomi

Si do të jepet ndihma prej 40 mijë lekë nga paketa e dytë/ Kush përfiton

Publikuar

-

Nga

Është gati procedura për dokumentacionin dhe masën e përfitimit të ndihmës financiare për të punësuarit aktualë dhe punonjësit e larguar nga puna si pasojë e Covid-19, në bazë të paketës së dytë të ndihmës. Sipas vendimit të pubikuar në Fletoren Zyrtare, përcaktohet se cilët e përfitojnë dhe si do të bëhet shpërndarja e saj. Ndihma prej 40 mijë lekë mbulon periudhën prill – qershor 2020 dhe përfitohet vetëm një herë si shumë e vetme.

Efektet financiare shtesë në masën 7.04 miliardë  lekë do të përballohen nga buxheti i shtetit, miratuar për
vitin 2020, zëri “Kontingjenca për paketën sociale anti-COVID”.

Kush përfiton: 

Dhënie ndihme financiare prej 40 000 (dyzet mijë) lekësh për të punësuarit në subjektet me të ardhura vjetore mbi 14 000 000 (katërmbëdhjetë milionë) lekë, që kanë mbyllur aktivitetet sipas urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale, të cilët kanë qenë në punë në datën e hyrjes në fuqi të këtyre urdhrave.
Dhënie ndihme financiare prej 40 000 (dyzet mijë) lekësh për të ish-punësuarit në subjektet që janë lejuar të kryejnë aktivitetet sipas urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale, të cilët janë larguar nga puna nga data e hyrjes në fuqi të këtyre urdhrave deri në datën 10 prill 2020. Dita e dorëzimit të E-sig 027 nuk duhet të jetë më e vonë se data 10 prill 2020.
Dhënie ndihme financiare prej 40 000 (dyzet mijë) lekësh për të punësuarit në subjektet me të ardhura vjetore deri në 14 000 000 (katërmbëdhjetë milionë) lekë, që janë lejuar të kryejnë aktivitetet sipas urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale, të cilët kanë qenë në punë deri në datën e hyrjes në fuqi të urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale.
Nuk e përfitojnë ndihmën sipas pikës 3, të këtij kreu, punonjësit:
a) të cilët kanë përfituar sipas pikës 2, të këtij kreu.
b) të punësuar në subjektet:
me objekt veprimtarie tregtim të produkteve ushqimore, fruta – perime, farmaceutike;
e regjistruara që ushtrojnë aktivitet në profesione të tilla si: avokat, noter, mjek i specializuar, farmacist, infermier, veteriner, arkitekt, inxhinier, mjek-laborant, projektues, ekonomist, agronom, ekspert kontabël i regjistruar, kontabilist i miratuar dhe vlerësues i pasurisë, që lejohen të kryejnë aktivitetin sipas urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale.
Dhënie ndihme financiare prej 40 000 (dyzet mijë) lekësh për punonjësit e subjekteve, persona fizikë ose juridikë, që ushtrojnë aktivitetin si struktura akomoduese, të cilët figurojnë në listëpagesa deri në datën e urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale.
Nëse subjekti i përmendur në pikën 5, të këtij kreu, ushtron disa lloje aktivitetesh, e përfitojnë ndihmën financiare vetëm të punësuarit në aktivitetin e strukturës akomoduese.

Kriteret e përfitimit

Ndihma financiare llogaritet dhe jepet për të punësuarit që figurojnë në listëpagesat e përditësuara sipas formularit ESig-027, deri në datën e hyrjes në fuqi të urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale.
Aplikimi për të përfituar ndihmë financiare bëhet nga subjekti i të punësuarit.
Punonjësi që është në më tepër se një listëpagesë përfiton si ndihmë financiare vetëm një pagesë.
Punonjësit të cilët përfitojnë sipas vendimit nr.254, datë 27.3.2020, të Këshillit të Ministrave, “Për përcaktimin e procedurave, të dokumentacionit dhe masën e përfitimit të ndihmës financiare për të punësuarit në subjektet e biznesit me të ardhura vjetore deri 14 000 000 lekë, ndihmës ekonomike dhe të pagesës të të ardhurës nga papunësia gjatë periudhës së fatkeqësisë natyrore të shpallur si pasojë e COVID-19”, nuk janë subjekt i këtij vendimi.
Për të përfituar nga ndihma financiare duhet që punonjësi të ketë qenë në marrëdhënie pune deri në datën e hyrjes në fuqi të urdhrave të ministrit të Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale.
Subjektet aplikuese duhet të paraqesin pranë Drejtorisë së Përgjithshme të Tatimeve, nëpërmjet portalit e-filinig, kërkesën me të dhënat e përfituesve, ku përfshihen:

a) të dhënat identifikuese të subjektit tatimpagues të pajisur me NIUS; b) të dhënat identifikuese të përfituesve, përfshirë: emrin, mbiemrin, numrin e telefonit, adresën e-mail-it; numrin personal të identifikimit të përfituesit; bankën ku përfituesi ka llogarinë rrjedhëse bankare; IBAN-in e llogarisë bankare.

LEXO EDHE:  Albpetrol në borxhe, dynden sekuestrot në QKR, 6 vetëm më 2015

LEXO EDHE:  Coronavirus, një alarm për biznesin dhe ekonominë shqiptare

Nuk përfitojnë ndihmë financiare, sipas këtij vendimi,:

a) individët e punësuar, të cilët kanë realizuar për vitin 2019 të ardhura bruto nga paga mbi 2 000 000 (dy milionë) lekë;
b) individët e dypunësuar, ku njëri prej aktiviteteve bën pjesë në kategorinë e aktiviteteve të përmendura në shkronjën “b”, të pikës 4, të kreut I, të këtij vendimi;
c) punonjësit e institucioneve shtetërore si dhe të punësuarit në shoqëritë me kapital shtetëror; ç) organizatat jofitimprurëse.

PROCEDURA E VERIFIKIMIT PËR PËRFITIMIN E NDIHMËS FINANCIARE:

1. Administrata tatimore, brenda 10 (dhjetë) ditëve pune nga data e aplikimit, verifikon në sistemin tatimor, identifikon aplikuesit dhe të dhënat në kërkesën e tyre, duke analizuar:
a) tatimpaguesin dhe veprimtarinë e tij, për të verifikuar nëse bën pjesë në listën e veprimtarive
që përfitojnë ndihmën financiare;
b) krahasimisht listën e paraqitur për përfitim ndihme me listëpagesën e dorëzuar në mënyrë elektronike;
c) të ardhurat e realizuara nga subjekti.
2. Me qëllim shmangien e abuzimit, strukturat e administratës tatimore, duke përdorur analizën e riskut, mund të kryejnë edhe verifikime në subjektet aplikuese nëse përmbushen kriteret.
3. Drejtoria e Përgjithshme e Tatimeve i paraqet Drejtorisë së Përgjithshme të Thesarit listën përmbledhëse të individëve përfitues të ndihmës financiare, me të dhënat e mëposhtme:
a) Emrin, mbiemrin, numrin e telefonit, adresën e-mail-it;
b) Numrin personal të identifikimit të përfituesit;
c) Bankën ku përfituesi ka llogarinë rrjedhëse bankare;
ç) IBAN-in e llogarisë bankare.
4. Drejtoria e Përgjithshme e Thesarit kryen pagesat për individët përfitues, sipas këtij vendimi.
5. Drejtoria e Përgjithshme e Tatimeve ruan dhe administron dokumentacionin e përcaktuar sipas këtij vendimi, sipas dispozitave ligjore e nënligjore të parashikuara për ruajtjen e dokumentacionit dhe arkivat.
6. Drejtori i Përgjthshëm i Tatimeve miraton rregullat procedurale për zbatimin e këtij vendimi, bashkëpunimin me institucionet përgjegjëse, procedurat e kalimit në thesar të ndihmës financiare dhe njoftimin e subjekteve./ Monitor

LEXO TE PLOTE