Connect with Us

Denaj: Buxheti 2020 fokusohet në Rindërtim dhe Investime 

Ekonomi

Denaj: Buxheti 2020 fokusohet në Rindërtim dhe Investime 

Publikuar

-

Ministrja e Financave dhe Ekonomisë, Anila Denaj, doli sot në një konferencë për shtyp, gjatë së cilës foli për disa prej zhvillimeve më të fundit ekonomike, Buxhetin e shtetit për vitin 2020 dhe vendimin për shpërblimin e pensionistëve në masën e 3 mijë lekëve për pensionist me rastin e festave të fundvitit, duke mbajtur kështu zotimin e qeverisë për solidaritet me këtë shtresë të popullsisë.

Rritja ekonomike për tremujorin e tretë të vitit 2019 rezulton të jetë 3.81%, sipas publikimit më të fundit të INSTAT.

Ministrja Denaj vlerësoi faktin se performanca e ekonomisë gjatë tremujorit të tretë shkon në linjë me performancën e tregut të punës gjatë këtij tremujori, ku norma e papunësisë njohu sërisht një reduktim të konsiderueshëm, ndërkohë që nga pikëpamja e kërkesës agregate bie në sy një rritje prej 3.9% e konsumit final të popullatës.

Ndërkohë, Investimet e Huaja Direkte janë rritur me 7.3% për 9-mujorin e vitit 2019, duke arritur nivelin e 810 milionë eurove.

Duke iu referuar këtyre zhvillimeve, Ministrja Denaj tha se fondamentet kyç të ekonomisë mbeten mjaft të forta dhe disa prej tyre me përmirësim të konsiderueshëm, duke përmendur indeksin e besimit të konsumatorit, rritjen e kreditimit të konsumatorëve apo rritjen e punësimit dhe nivelit të pagave, të cilët kanë patur përgjithësisht një trend rritës gjatë të tre tremujorëve të këtij viti.

“Të gjithë elementët që përmendëm deri më tani përbëjnë parametra të qëndrueshëm dhe me performancë pozitive në vitin 2019, duke shërbyer si një garanci për rikthim në normat e rritjes mbi 4% në vitin 2020”, tha znj. Denaj.

Në fjalën e saj gjatë konferencës, Ministrja iu referua edhe një herë Buxhetit të vitit 2020, i fokusuar në Rindërtim dhe Investime në vazhdimësi për qytetarët, duke theksuar se ai synon: uljen e Borxhit në nivelin prej 64.8% të PBB; deficit brenda Parametrave të Vendosur me një Bilanc të Përgjithshëm prej 2.2% të PBB; Investime Publike në nivelin jo më pak se 4.55% PBB-së; Bilanc Primar Pozitiv në nivelin prej 0.1% të PBB.

“Më lejoni të sjell në vëmendje të qytetarëve shqiptarë që, kokus i Buxhetit 2020 do të jetë në çdo rast ofrimi i shërbimeve dhe realizimit të prioriteteve tona strategjike, me synimin për të sjellë impakt të prekshëm”, u shpreh Ministrja.

Sa i përket vendimit të marrë për shpërblimimin e pensionistëve për festat e fundvitit, Ministrja e Financave dhe Ekonomisë informoi se do të përfitojë rreth 663 227 qytetarë, nga të cilët: mbi 530 364 janë pensionistë në pension pleqërie; 67 754 janë në pension invaliditeti; 49 849 janë në pension familjar; dhe mbi 13 260 persona të tjerë janë në trajtim financiar me pension social, pension apo trajtim të veçantë financiar si minatorë të nëntokës, punonjës të ish – ndërmarrjeve ushtarake dhe ushtarakë në pension të parakohshëm.

Fjala e Ministres Denaj:

Përshëndetje,

Sot INSTAT publikoi rritjen ekonomike të Tremujorit të Tretë të vitit 2019 që rezultoi me një rritje prej 3,81% krahasuar me të njëjtën periudh të një viti më parë.

Ky përshpejtim i rritjes për tremujorin e tretë në fakt ishte i pritshëm, po ashtu edhe sektorët apo faktorët kryesorë që do kontribuonin në këtë përshpejtim.

Për tremujorin e tretë rezulton një kontribut pozitiv i sektorit të industrisë me një rritje prej 5.85% dhe kontribut në PBB me 0.67 pikë përqindje; (ndikimi kryesor nga industria nxjerrëse me rritje 16.56%) dhe sektori i “Tregtisë, transportit, akomodimit dhe shërbimeve ushqimore” me një rritje prej 6.69% dhe kontribut ne PBB dhe 1.3 pikë përqindje, ose rreth 1 e treta e rritjes totale të tremujorit.

Performanca e mirë e sektorëve të shërbimeve që kanë lidhjen me të drejtpërdrejtë me aktivitetet turistike, piku i të cilave ndodh pikërisht në tremujorin e tretë, ishte gjithashtu një faktor kryesor në këtë përshpejtim të rritjes ekonomike gjatë këtij tremujori.

Kjo performancë e ekonomisë gjatë tremujorit të tretë sa i takon rritjes së saj, shkon gjithashtu në linjë me performancën e tregut të punës gjatë këtij tremujori, ku norma e papunësisë njohu sërisht një reduktim të konsiderueshëm.

Punësimi njohu gjithashtu rritje, e ushqyer kryesisht nga rritja e shkallës së pjesëmarrjes në forcat e punës dhe me burime në rritje Industrinë dhe Shërbimet gjatë gjithë vitit dhe në Bujqësi me prirje pozitive në tremujorin e dytë dhe të tretë.

Nga pikëpamja e kërkesës agregate bie në sy një rritje prej pothuajse prej 4% (3.9% saktësisht) e konsumit final të popullatës.

Ndërkohë, formimi i kapitalit fiks bruto (apo investimet totale në ekonomi) sërisht rezulton me një kontraktim të lehtë krahasuar me vjet, kryesisht në reflektim të kontraktimit të ndërtimit të lidhur me TAP.

Megjithatë, Investimet e Huaja Direkte në 9 Mujorin e vitit 2019 kanë qënë në rritje me 7.3 % në krahasim me të njëjtën periudhë të një viti më parë. Në vlerë monetare ky fluks arrin 810.2 Milion EUR, ku pritshmëritë janë që për këtë vit të tejkalohet shifra prej 1 Miliard Euro të flukseve.

Konsiderojmë se fondamentet kyç të ekonomisë mbeten mjaft të forta dhe madje me përmirësim të konsiderueshëm në disa prej tyre.

Disa nga treguesit kryesorë që mbështesin përmirësimin e performancës, janë edhe:

  • indeksi i besimit të konsumatorit,
  • rritja e kreditimit të konsumatorëve,
  • rritja e punësimit dhe nivelit të pagave,
LEXO EDHE:  Buxheti 2017/Ahmetaj: Ja si do të ndahen 100 milion $ për pagat dhe pensionet

indikatorë të cilët kanë patur përgjithësisht një trend rritës gjatë të tre tremujorëve të këtij viti.

Të gjithë elementët që përmendëm deri më tani, përbëjnë parametra të qendrueshëm dhe me performancë pozitive në vitin 2019, duke shërbyer si një garanci për rikthim në normat e rritjes mbi 4% në vitin 2020.

 

Buxheti 2020- Në vitin 2020 do të sigurojmë një Menaxhim dhe Planifikim për Ruajtjen e Parametrave të Qëndrueshëm Fiskal, duke pasur një buxhet të fokusuar në Rindërtim dhe Investime në Vazhdimësi për çdo Qytetar.

  • Indikatorët e synuar për Buxhetin 2020 do të jenë:
  • Ulje e Borxhit në nivelin prej 64.8% të PBB;
  • Deficiti brenda Parametrave të Vendosur me një Bilanc të Përgjithshëm prej 2.2% të PBB;
  • Investime Publike në nivelin jo më pak se 4.55% PBB-së;
  • Bilanc Primar Pozitiv në nivelin prej 0.1% të PBB.

Më lejoni të sjell në vëmendje të qytetarëve shqiptarë që, Fokus i Buxhetit 2020 do të jetë në çdo rast ofrimi i shërbimeve dhe realizimit të prioriteteve tona strategjike, me synimin për të sjellë impakt të prekshëm.

Arsimi:

  • Buxheti për MASR: 41 miliard lekë
  • Investime në tërësi në Arsim do të jenë 4 miliard lekë, nga të cilat 1.7 miliard i alokohen arsimit bazë dhe 1.2 miliard Arsimit të Mesëm të Përgjithshëm.
  • Përmes këtij buxheti sigurojmë mbështetje të vazhdueshme për studentët në kuadër të Paktit me Universitetin, kuota ushqimore, tekste dhe transport falas dhe ndërtim dhe rehabilimit për mbi 180 objekte arsimore.

Dëshiroj të theksoj se në përpjekjet tona për të siguruar Aftësi për të Sotmen dhe të Ardhmen, Arsimit Profesional i alokohet një buxhet prej 3.2 miliard lekë, nga të cilat 1.2 miliard kanalizohen në investime për këtë sektor.

Shëndetësia:

  • Një buxhet tërësor prej 62 miliard lekësh, nga të cilat:
  • 34 miliard lekë do të sigurohen shërbimet parësore dhe dytësore shëndetësorë për qytetarët;
  • Rikonstruksionin e 120 Qendra shëndetësore për vitin 2020;
  • 4 maternitete dhe modernizim të QSUT;
  • Ilaçe të rimbursuara për 1000 pacientë më shumë se sa vitet më parë;
  • Shërbimi i kontrollit bazë (check-up) falas për 475 mijë qytetarë;

Bujqësi:

  • Buxheti për MBZHR: 11.1 miliard lekë
  • Investime në nivelin e 7 miliard lekë, ku përfshihet edhe rritja e sigurisë së digave dhe parandalimi nga fatkeqësitë natyrore.
  • Kemi alokuar rreth 3.7 miliard lekë për menaxhimin e infrastrukturës së kullimit dhe ujitjes dhe 2 miliard lekë për sigurinë ushqimore dhe mbrojtjen e konsumatorit.

Infrastruktura:

  • 21 mld lekë për projekte rrugore në shërbim të qytetarëve dhe bizneseve;
  • 8 Miliard lekë për të siguruar furnizim me ujë për qytetarët dhe për kanalizmiet;
  • 602 km të ndërtuara dhe rehabilituara, nga 308 km në 2019;
  • Rritja e sigurisë rrugore me qëllim uljen e numrit të aksidenteve;
  • 4 mld lekë për mirëmbajtje të rrjetit kombëtar të rrugëve nga buxheti dhe Banka Botërore;
  • Menaxhimi i Mbetjeve urbane 3.5 miliard lekë dhe buxhet për energjinë 2.6 miliard lekë.

Reforma në Drejtësi, si një parakusht për drejtësi sociale dhe integrim evropian mbështet nga buxheti duke:

  • 2 miliardë lekë për institucionet e reja të Reformës në Drejtësi;
  • + 1.3 miliardë lekë shtesë për mbështetj buxhetore.

Mbështetje për Kategori Specifike- Për të vijuar më tej, me detyrimin për të mos lënë askënd pas dhe askënd pa marrë atë cfarë qeveria i ka premtuar, ky buxhet i ardhshëm, siç edhe kam theksuar më parë, mbulon:

  • Fondin e përcaktuar për ish-të përndjekurit në masën 1 miliard lekë
  • Fondin e përcaktuar për ish-pronarët në masën 4.5 miliard lekë
  • Fondin e përcaktuar për mbeshtetjen sociale, ndihmën ekonomike dhe pagesën për aftësi të kufizuar në masën 21 miliard lekë.

Më tej, prej 1 Janarit 2020, të gjitha shërbimet kryesore për qytëtarët dhe bizneset do të ofrohen online. Ky do të jetë një proces, i cili do të konsolidohet deri në fund të vitit 2020.

 

Bonusi për Pensionistët– Së fundi dëshiroj ta mbyll fjalën time me një lajm të mirë për të gjithë pensionistët.

Ndonëse ky ishte një vit jo i lehtë, duke i shtuar kësaj pasojat dhe tragjedinë e tërmetit të 26 Nëntorit e cila merr energji buxhetore, ne mbajtëm zotimin tonë për solidaritet me pensionistët duke akorduar edhe këtë vit siç është bërë traditë shpërblimet e fundivit për këtë kategori.

Ky bonus do të jepet në masën 3000 lekë për çdo pensionist dhe kategori tjetër qytetarësh që trajtohet me pensione të veçanta.

Nga ky shpërblimi i parashikuar do të përfitojnë 663 227 qytetarë të tjerë me pensione të posaçme, nga të cilët:

  • mbi 530 364 jane pensionistë në pension pleqërie,
  • 67 754 janë në pension invaliditeti,
  • 49 849 janë në pension familjar dhe,
  • mbi 13 260 persona të tjerë janë në trajtim financiar me pension social, pension apo trajtim të veçantë financiar si minatorë të nëntokës, punonjës të ish – ndërmarrjeve ushtarake dhe ushtarakë në pension të parakohshëm.

 

Ju faleminderit,

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ekonomi

Niveli i lartë i kredive me probleme/ Goditja e dyfishtë që i dha huadhënies

Publikuar

-

Nga

Niveli i lartë i kredive me probleme që gati prej një dekade ka dominuar bilancet e bankave e ka ndikuar negativisht kredidhënien kryesisht në dy drejtime sugjeron një studim i ekspertëve të Departamentit të Kërkimeve në Bankën së Shqipërisë.

Niveli i lartë i kredive me probleme ka të paktën dy pasoja të drejtpërdrejta në aftësinë e sistemit bankar për të financuar ekonominë dhe në ekuilibrin makroekonomik.

Përqindja e lartë e Kredive me Probleme nga njëra anë gërryen raportin e mjaftueshmërisë së kapitalit të bankave dhe çon në një zvogëlim të aftësisë kredidhënëse.

Nga ana tjetër niveli i lartë i kredive me probleme mund të jetë një tregues se huamarrësit tashmë janë të zhytur në një nivel të lartë borxhi, duke i mbajtur ata larg bankave.

Kredia me Probleme arriti në 8.4% në fund të dhjetorit 2019, niveli më i ulët në pothuajse 11 vjet tha guvernatori i bankës së Shqipërisë pak ditë më parë. Por duke e krahasuar me mesataren Rajonale Shqipëria vijon të ketë nivelin më të lartë të NPL-ve në rajon.

Bankat tregtare kanë vëne re se gjatë 3-mujorit të fundit të vitit 2019 ka një rritje të tendencës për kredi, të cilat do të shkojnë për shlyerje të borxhit. Një borxh i ri për të shlyer një borxh të vjetër është treguesi më real i vështirësive që po kalojnë bizneset për likuiditet.

Banka e Shqipërisë gjeti nëpërmjet vrojtimit kredisë raportoi se, nevoja për rifinancim borxhi është rritur me 18 për qind në tremujorin e fundit 2019. Kërkesa për rifinancim për borxhin është një tregues i ri që nisi të matet nga Banka e Shqipërisë gjatë vitit 2018.

LEXO EDHE:  Tenderi korruptiv i qeverisë/ Si po i zhvaten biznesit 100 milionë euro

LEXO EDHE:  Tenderi korruptiv i qeverisë/ Si po i zhvaten biznesit 100 milionë euro

Në tremujorin e fundit të 2019 nevoja për rfinancimin e borxhit pësoi rritjen më të madhe së paku që nga tremujori i dytë i vitit 2018, kur ky tregues nisi të matej.

Nga ana tjetër zhvillimet reale në kredinë bankare kanë qenë më të dobëta se parashikimet. Bankat prisnin që kërkesa për kredi i bizneseve të rritej në tremujorin e fundit të vitit, por në fakt kërkesa për hua ka shënuar rënie në raport me tremujorin paraardhës.

Huadhënia për ekonominë ishte rigjallëruar pas disa vitesh në stanjacion. Me bazë vjetore, (nëntor 2019/nëntor 2018), kredia për ekonominë është rritur me 6.3%, e ndikuar si nga leku ashtu dhe nga valuta.

Guvernatori i Bankës së Shqipërisë tha në daljen e fundit për shtyp se kredia për sektorin privat shënoi një rritje mesatare prej 7.5% në tremujorin e tretë. Përshpejtimi i ritmit të rritjes i dedikohet si zgjerimit të kërkesës, ashtu dhe përmirësimit të ofertës së kredisë bankare./Monitor

LEXO TE PLOTE

Ekonomi

Informaliteti dhe trafiqet/ Paraja jashtë bankave arrin rekordin

Publikuar

-

Nga

Viti 2019 ka shënuar një nivel të lartë rekord në vlerë absolute të parasë që qarkullon jashtë kanaleve të sistemit bankar. Sipas të dhënave të Bankës së Shqipërisë, treguesi i parasë jashtë bankave ishte 291 miliardë lekë, ose rreth 2.4 miliardë lekë.

Në raport me paranë gjithsej (agregati M3), paraja që qarkullon jashtë bankave arriti në 22.1% në fund të vitit 2019, me një rritje prej 0.3 pikë përqindje në raport me vitin e mëparshëm. Ky është niveli më i lartë, që prej vitit 2009, kur treguesi arriti në 24% për shkak të panikut që u shkaktua atëherë nga kriza ekonomike botërore, që çoi në tërheqjen e përkohshme të kursimeve nga individët nga bankat.

Pas 2009-s, paraja jashtë bankave erdhi në rënie, duke zbritur në minimumin e 17.2% të parasë gjithsej në 2019-n. Por në 7 vitet e fundit, paraja jashtë bankave filloi rritjen, si në vlerë absolute, ashtu dhe në raport me paranë gjithsej.

Profesor. Selami Xhepa, President i Universitetit Europian të Tiranës pohoi për “Monitor” se dy janë arsyet e kësaj dukurie. Së pari, teorikisht rritja e parasë jashtë bankave shpreh faktin që preferenca për të mbajtur në cash është më e madhe pasi kosto e mbajtjes së parasë në banka ëhstë e lartë. Ky është modeli teorik i analizës.

Por, prof. Xhepa mendon se realisht kjo tendencë është më shumë një tregues i shtimit të informalitetit në ekonomi. “Një pjesë e aktiviteteve është e paregjistruar, transaksionet kryhen përmes kanaleve zyrtare”.

Ai shton se kjo tregon që një pjesë e madhe e pagesave kryen ‘underground’, ku përfshihet informaliteti dhe paratë që vijnë nga trafiqet e paligjshme.

Pas vitit 2007, paraja jashtë banke erdhi në ulje, për shkak të masave që u morën për kalimin e pagesave përmes bankave, shton ai. “Por, fakti që a prirje për tu rritur, tregon që informaliteti vijon të mbetet një problem i madh”.

Bien kursimet në lekë

Edhe ulja e normave të interesit ka qenë një faktor që i ka bërë bankat më pak tërheqëse për të mbajtur kursimet në lekë. Sipas të dhënave të tjera të Bankës së Shqipërisë, depozitat me afat në lekë të individëve kanë rënë me 37%, duke përbërë vetë 21% të depozitave në total në fund të 2019-s, nga 40% që ishte kjo peshë në fund të 2011-s, kur Banka e Shqipërisë filloi politikën monetare lehtësuese, që uli normën bazë në nivele minimale rekord prej 1% aktualisht. Me normat e interesit të kursimeve 12 mujore në lekë që janë më pak se 1%, individët nuk po preferojnë të mbajnë kursimet e tyre në lekë.

LEXO EDHE:  Buxheti 2017/Ahmetaj: Ja si do të ndahen 100 milion $ për pagat dhe pensionet

LEXO EDHE:  Basha: Ligji i buxhetit po bëhet vjedhurazi, pa konsulencë

Rekord në Europë

Në krahasim me vendet e Eurozonës, apo edhe të rajonit, Shqipëria ka një nivel tepër të lartë të parasë që qarkullon jashtë kanaleve bankare. Në Eurozonë, sipas të dhënave nga Banka Qendrore Europiane, niveli i parasë jashtë bankave ishte rreth 9.2% e totalit. Në Maqedoni, ky tregues, sipas të dhënave të Bankës Qendrore përkatëse ishte rreth 7-8%. Edhe në Serbi ishte rreth 7% e totalit, sipas të dhënave të Bankës Qendrore Serbe.

Cash-i i kushton ekonomisë 290 mln euro në vit

Nëse në mënyrë hipotetike do të eliminohej përdorimi i transaksioneve “cash” rritja ekonomike mesatare e periudhës 2014-2018 do të arrinte në 3.6%, kundrejt nivelit faktik prej 3.1%. Ky krahasim i përllogaritur nga ekspertët e Bankës së Shqipërisë synon që të zbardhë kostot e larta që ka përdorimi i parasë cash në ekonomi, sidomos në sektorin e biznesit.

Vlerësimet tregojnë se ekonomia shqiptare ka një kosto ekuivalente prej 2.5% të PBB-së së vendit, lidhur me përdorimin, emetimin dhe përpunimin e të gjitha instrumenteve të pagesave me vlerë të vogël. Kjo përkthehet afërsisht në 33.7 miliardë lekë ose 290 milionë dollarë. Vërehet se ofruesit e shërbimeve të pagesave (PSP) dhe ofruesit e shërbimeve të infrastrukturës (PIP) mbajnë rreth 40% të këtyre kostove, të ndjekur nga konsumatorët me 36%, bizneset me 23% dhe qeveria që mban 1% të kostos totale.

Bizneset, agjencitë dhe qytetarët paguajnë në transaksionet cash me bankat komisione dhe kosto të tjera që shoqërojnë këtë proces, por nëse transferimet do të bëheshin me karta nga llogaritë bankare, bizneset dhe konsumatorët do të kursenin miliona euro në vit.

Banka e Shqipërisë ka përgatitur një projektligj të ri për pagesat bankare që synon të lehtësojë këto kosto./Monitor

LEXO TE PLOTE

Ekonomi

Klima e biznesit në Shqipëri ka probleme/ Presidenti i Dhomës Amerikane të Tregtisë: Ja si të tërheqim investitorët e huaj

Publikuar

-

Nga

Dhoma amerikane e Tregëtisë në vendin tonë ka mbajtur një konferencë ku është folur rreth ndërtimit të një klime të qëndrueshme biznesi si dhe rreth punës që është bërë dhe do të bëhet.

Jaco është shprehur se klima e biznesit në Shqipëri ka disa probleme edhe pse ka pasur sukses në punën që është bërë. Sipas Jaco problemi qëndron tek konsultimi publik, i cili nuk është respektuar.

” Kemi pasur edhe sukses por edhe vështirësi. Është konsultimi publik, pasi ligji për konsultimin publik nuk respektohet. Ligji i detyron që të njoftojnë për çdo ligj 20 ditë më para, nga analizat tona nuk është respektuar. Asnjëherë nuk është përmbushur niveli minimal dhe nuk na ka lënë kohë të japim mendimin e duhur për shumë ligje. Ky mosrespektim ka efekte negative në besimin e biznesit. Ministria për Mbrojtjen e Sipërmarrjes të marrë një rol më të madh për këtë rol.” tha Enio Jaco.

Presidenti i Dhomës Amerikane të Tregtisë, Enio Jaço, deklaroi sot se përmirësimi i klimës së investimeve është një nga çështjet bazë të punës së institucionit, që ai drejton.

LEXO EDHE:  Buxheti 2017/Ahmetaj: Ja si do të ndahen 100 milion $ për pagat dhe pensionet

LEXO EDHE:  Tenderi korruptiv i qeverisë/ Si po i zhvaten biznesit 100 milionë euro

Sipas tij, që që investitorët e huaj të vijnë në Shqipëri, duhet të gjejmë terren dhe klimë të favorshme.
“Shqipëria renditet e 82 në botë, ndërkohë që të gjithë fqinjët tanë (përveç Bosnjes, e cila ka kushte të tjera gjeopolitike) renditen ndjeshëm më lart. Mali i Zi renditet e 50, Kosova e 58-ta, Serbia e 44, ndërsa Maqedonia e Veriut e 17-ta. Serbia dhe Maqedonia e Veriut që kanë fituar konkurrencën rajonale për thithjen e investimeve të huaja. Shqipëria duhet të fillojë të mendojë për këtë”, deklaroi Jaço./CNA.al

LEXO TE PLOTE