Connect with Us

Nga Klodian Tomorri/ Si u kap shteti me aferën e voltaikëve

Opinione

Nga Klodian Tomorri/ Si u kap shteti me aferën e voltaikëve

Publikuar

-

Ne vitin 2017 kur Shqiperia nisi t’u hape rruge investimeve private ne energjine diellore, u miratua nje skeme, e cila parashikonte se per centralet deri ne dy mega blerja e energjise do te garantohej per 15 vjet nga shteti me cmim preferencial, ndersa per centralet me te medha cmimi do te percaktohej me gare ose ata do te shisnin energjine ne treg te lire.

Sipas kesaj skeme, Entit Rregullator ju ngarkua me ligj detyrimi qe cdo vit te perditesoje cmimin me te cilen shteti ble energjine nga centralet e vogla. Ky detyrim nuk ishte i paqellimshem. Per shkak te avancimit teknologjik, kostoja e paneleve diellore ulet me shpejtesi, mesatarisht 10 per qind ne vit, rrjedhimisht edhe cmimi i energjise qe prodhohet nga dielli.

Ne perputhje me detyrimin qe i ngarkonte ligji, per vitin 2017, ERE percaktoi qe cmimi i blerjes se energjise per centralet deri ne 2 mega te ishte 100 euro per mega vat. Por me pas cdo gje ngriu.

Fillimisht harresa per te perditesuar cmimin e energjise u perceptua si pasoje e burokracise rutine ne zyrat e shtetit. Por arsyeja ishte nje tjeter. Dikush kishte ne plan te krijonte nje biznes 700 milione euro ne 15 vitet e ardhshme dhe cmimi duhej mbajtur 100 euro per mega.

Per shkak te moszbatimit te ligjit nga ERE, cmimi me te cilin shteti ble energjine nga centralet diellore eshte ngrire ne nivelin e larte 100 euro per mega. Dhe cdo licence qe jepet per sa kohe eshte ne fuqi ky cmim, i garantohet blerja per 15 vjet me 100 euro per mega. ERE ishte institucioni i pare qe u kap ose u pengua per te kryer detyren. Por jo i vetmi.

Per te vene ne jete planin e dhenies se 145 licencave te reja centralesh diellore deri ne 2 mega duheshin nxjerre jashte loje edhe pengesat e tjera kombetare apo nderkombetare. Sekretariati i Energjise ne Viene nuk u konsultua fare. Nderkohe Operatori i Shperndarjes se Energjise, kompania publike qe do te bleje energjine nga keto centrale me cmimin e kripur e mori vesh lajmin vetem pasi u publikua vendimi i qeverise dhe urdheri i Ministrise se Energjise.

Pengesa e fundit, ndaj ketij skenari te cmendur, Ministria e Financave beri rolin e Shvejkut. Ne pergjigjen formale qe kthen per planin e Ministrise se Energjise per te dhene 145 licenca te reja centrale diellore deri ne 2 mega, MF shkruan se kjo nuk do te kete asnje impakt buxhetor ndaj s’ka pse te kerkohet mendimi i saj.

LEXO EDHE:  "Një muaj nga jeta e një rrogtari"/ Gazetari i përvishet qeverisë

Edhe me naivet nuk e besojne se Ministria e Financave nuk e di qe kostot e llahtarshme te ketij plani do te bien ne buxhetin e shtetit. Porva per kete eshte shume e qarte. Kush i ka paguar kostot e blerjes se energjise sa here qe Shqiperia eshte perbaur me krize thatesire dhe OSHEE dhe KESH nuk kane patur para? Ministria kete e di shume mire, por plani ishte urdheruar nga lart dhe i duhej te bente rolin e Shvejkut.

Kjo qe po pergatitet eshte nje bombe financiare. Me miratimin e planit te ri, centralet diellore do te mbijne si kerpudha ne te gjithe vendin. Imagjinoni marrezine e hec-eve te vogla. Kjo eshte disa here me e rende per disa arsye. Se pari, shume nga hecet nuk u ndertuan kurre sepse marrin shume kohe te ndertohen. Centralet diellore ndertohen shume shpejt. Mjaftojne me pak se dy vjet nga marrja e licences.

Se dyti, per shkak te kostot. Hec-et kushtojne, kurse nje central diellor 2 mega e nderton per 1.5 milione euro dhe per 15 vjet vjel para te garantuara nga shteti, qe shlyejme me disa here shumen e investuar.

Se treti, cmimi. Aktualisht cmimi i blerjes se energjise nga hec-et e vogla eshte vetem 10 per qind mbi importin, qe duke marre parasysh edhe kostot e transmetimit ulet edhe me poshte. Kurse per centralet diellore cmimi eshte gati 40 per qind me shtrenjte se energjia e importit, para qe do te paguhen nga qytetaret shqiptare per zyrtaret e maxhorances dhe oligarket, te cilet do te marrin licencat per te ndertuar keto centrale.

Ky eshte nje skenar qe duhet ndalur me cdo kusht. Eshte nje cmenduri kostoja abuzive e te ciles shkon te pakten 350 milione euro ne 15 vjet. Jo betem per shkak te cmimit te kripur me te cilen do u blihet energjia centraleve te vogla, por edhe per shkak te kostove te larta qe ato kane nga disbalancat.

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Opinione

Pasojat e revoltës së 2 marsit, çfarë po synon Ilir Meta dhe parashikimet e kobshme të analistëve

Publikuar

-

Nga

Nga Ylli Pata –

Pas shpalljes së revoltës së 2 marsit, kur Ilir Meta, siç tha publikisht, do t’i bjerë Kryeministrisë dhe Kryesisë së Kuvendit që ndodhen në Bulevardin “Dëshmorët e Kombit”, komentatorët e analistët kanë nisur të parashikojnë pasojat e mundshme.

Të cilat duket se kanë një kolorit të gjerë resonance, nga përplasja civile, pra rikthimi i molotovëve ndaj Kryeministrisë, apo edhe më shumë se kaq, e deri tek eleminimi fizik i Ramës, që e përmendi Frrok Çupi.

Por realisht duket se është një fotokopje e 2017-s dhe 2019-s, kur opozitat braktisën institucionet dhe dolën në rrugë.

Një vit më parë ndodhi e pandodhura në Shqipëri, që ishte dalja totale e opozitës nga çdo përfaqësim politik institucional, me logjikën për të bllokuar Parlamentin e me synimin për të krijuar kapsllëk institucional, që mund të prodhonte një zgjidhje të negocuar drejt një qeverie jashtë parlamentare e zgjedhje të reja, sipas kushteve të Metës e Berishës.

Një pjesë e madhe e analistëve vunë bast që nuk do të ketë zgjedhje lokale më 30 qershor dhe këtë e thanë aq me pathos, sa vunë në lojë edhe kredibilitetin e tyre profesional.

Kur më 30 qershor zgjedhjet u zhvilluan dhe madje normalisht, kënga ndryshoi sikur të mos kishte ndodhur asgjë, dhe ata që thanë të kundërtën as u skuqën e as u zverdhën, po ndryshuan këngën.

Kishte nga ata që paralajmëruan edhe vrasje politike, si pasojë e daljes nga sistemi të një pjese të kastës politike. Por natyrisht nuk ndodhi asgjë.

Po më 2 mars çfarë do të ndodhë, përveç presionit, nëse Meta shpërndan Parlamentin me dekret Bulevardi dhe niset të futet në Kryeministri?

Sipas gjasave, do ketë skena tensioni si ato të një viti më parë apo edhe më shumë, në varësi edhe të përgatitjes së forcave të rendit.

LEXO EDHE:  Buxheti me kokëposhtë/ Nga Klodian Tomorri

LEXO EDHE:  Gazetari "zbulon" emrat e rinj/Kush do jenë ministrat e qeverisë "Rama 2"

Por synimi apo pasojat janë thjesht që ky tension të ndikojë në vendimarrjen e Samitit të Zagrebit për hapjen e negociatave.

Një vendim pozitiv i vendeve anëtare pas dhënies së 1.15 miliardë eurove për rindërtimin duket se konsiderohet si kob për Metën në radhë të parë, por edhe për qarqe të tjera të opozitës, pasi ata kështu e kanë nisur kauzën e tyre, si një përplasje fatale me Ramën.

Meta synon t’i heqë kryeministrit të paktën një arritje.

Ndryshe do të ishte sikur ata ta kishin zhvilluar këtë opozitë si një alternativë e Edi Ramës, ku mund të kishin korrur konsensus edhe më shumë, madje mund të kishin qenë aktorë kryesore, si në 1.15 miliardëshin e rindërtimit, ashtu edhe në hapjen e negociatave me BE-në.

Kështu ndodhi më PS-në në 2008, kur kreu i grupit parlamentar të saj, Valentina Leskaj, ishte në delegacionin shqiptar kur u dha ftesa për anëtarësim në NATO.

Ndërsa ambasadori amerikan Uithers, e cilësoi Ramën një javë para atij vendimi si “burrë shteti”, pasi nuk e përdori politikisht tragjedinë e Gërdecit.

Rama nuk erdhi në pushtet një vit më pas, edhe pse doli parti e parë, si pasojë e koalicionit Meta-Berisha. Politika nuk është gjë tjetër veçse dialektikë e zhvillimeve të atyre që një klasë mbjell çdo ditë.

Kjo lloj opozite ka mbjellë vetëm erën e zhurmën dhe është e ditur që do të korrë vetëm furtunën, që siç para një viti erdhi nga jashtë…

LEXO TE PLOTE

Opinione

Nga Armir Shkurti/ Grusht shteti, por jo si thotë Meta!

Publikuar

-

Nga

ilir meta

Befas na doli “Grusht Shteti”. Majtas – djathtas, përtej të majtës e së djathtës, politikë a facebook janë ndarë dysh: Ka grusht shteti në Shqipëri – nuk ka grusht shteti në Shqipëri. Meqë “bombën” e lëshoi Ilir Meta, ata që janë me Metën, edhe kur nuk e dinë ç’është, betohen se ka! Ata që janë kundër Metës, edhe kur e dinë ç’është, thonë se nuk ka grusht shteti të Ramës.

JEMI EDHE NE!

Me avokatin Altin Goxhaj, vite më parë , po shumë më përpara, kur Presidenti i sotëm ndante tepsinë me Edi Ramën, kemi denoncuar grushtin e shtetit me të cilin Edi Rama ka kapur gjithë pushtetet.

Thjesht për ish njeriun e Metës, Brahon e Ramës që e quan sot  qesharak këtë nocion, se “Rama e ka pushtetin tashmë”, le të sqarojmë pak se ç’është kjo gjëja:

Grushti i shtetit është uzurpim me forcë a mjete jodemokratike të një pushteti nga një diktator, ushtarak a grupim politik. Ndërkohë në Shqipëri:

1. Kemi uzurpimim e Parlamentit me ndihmën e kryetarit të ish opozitës dhe fabrikimit të një opozite fasadë që s’përfaqëson askënd.

2. Uzurpimin dhe kontrollin e plotë të sistemit gjyqësor përmes të ashtuquajturës “Reformë në Drejtësi” të cilën, ndryshe nga sa qe paraqitur në publik, na e pohoi se e ka kërkuar dhe bërë ky vetë e jo të huajt. Në emër të saj tashmë u bënë jo muaj por vite që vendi është pa Gjykatë Kushtetuese e pa gjykatë të lartë. Për rrjedhim, ligjet NUK KA AS KUSH I INTERPRETON E AS KUSH I KTHEN MBRAPSH KUR JANË TË GABUAR, TË PADREJTË pse jo edhe KRIMINALË

LEXO EDHE:  “Një muaj nga jeta e një rrogtari”/ Gazetari i përvishet qeverisë

LEXO EDHE:  Buxheti me kokëposhtë/ Nga Klodian Tomorri

3. Përmes shpopullimit masiv e sistematik të vendit dhe zëvendësimin e të ikurve me emigrantë nga vende të mjera të planetit.

4. Në kundërshtim me aspiratën për ” identitet dhe bashkim kombëtar” që ende kemi në kushtetutë, ka anashkaluar Kosovën për një marrëveshje okulte me një vend aspak mik të Shqipërisë dhe shqiptarëve: Serbisë. Marrëveshje që e ka shpallur si nismë të tijën e jo të imponuar prej BE apo SHBA.

Pa vazhduar me të tjerë argumenta, kthehemi tek konteksti i sotëm.

Dosja e GRUSHTIT TË SHTETIT me të cilin Edi Rama ka uzurpuar çdo pushtet në vend është kyçi që çmonton ESTABLISHMENTIN e për rrjedhim edhe OLIGARKINË në Shqipëri. E kemi artikuluar, bashkë me avokatin Goxhaj se VETËM kushtet e një grushti shteti bëjnë nul ligjet, aktet, kontratat e PPP – ve, përmes të cilave Edi i Gjithëpushtetshëm i ka shitur të ardhmen e vendit një oligarkie tepër të dyshimtë për vet ekzistencën e Shqipërisë e më tej, kombit shqiptar.

Ky “kofini pas të vjelave” që lëshoi Meta është po aq kriminal sa vetë GRUSHTI I SHTETIT nëse përdoret thjesht si sllogan për të motivuar edhe një tjetër protestë a valë protestash. Kauzës kyçe për ndryshimin rrënjësor të politikësh shqiptare as Meta e askush s’ka moral ta përdorë si një trap për të hedhur lumin! Do të thotë: PA NJË DOSJE TË PLOTË PENALE, CIVILE E ADMINISTRATIVE, PARAQITUR INSTITUCIONALISHT BE, SHBA E INSTITUCIONEVE TË TJERA NDËRKOMBËTARE, çdo përdorim i termit “GRUSHT SHTETI” është shërbim nga Edi Ramës për shkak të zhvleftësimit dhe degradimit të konceptit.

LEXO TE PLOTE

Opinione

Nga Andi Bushati/ Ku fshihet hilja e 1.15 miliardë eurove

Publikuar

-

Nga

Që kur ka përfunduar Konferenca e Donatorëve në Bruksel, që e joshi Shqipërinë me mirazhin e 1.15 miliardë eurove, një tabor mbështetësish të Edi Ramës po i bien më fort se kurrë daulleve të propagandës. Ashtu sikurse ndodh në regjimet më totalitare në histori, ku thuhet se luftën e fitoi Stalini, pallatet i ndërtoi Çaushesku, digat e hidocentraleve i ngriti Enveri, e gjitha po tenton të shitet si një meritë personale e njeriut të vetëm që simbolizon mbarë kombin.

Natyrisht, në raste të tilla edhe politikanë të tjerë, që i lënë një vend shumë më të vogël në aktivitetin e vet propagandës, reken t’i përdorin në favor të tyre ngjarje të tilla. Por në Shqipëri, ajo që ndodhi në Bruksel, po shndërrohet në karikaturë duke mbytur çdo lloj debati tjetër.

Sot, ne nuk dimë ende se sa nga ato para të premtuara janë doancione dhe sa kredi, madje edhe antarët e kabinetit qeveritar japin shifra të ndryshme. Sot, ne nuk dimë se sa aftësi ka Shqipëria për t’i thithur ato para në mënyrë që borxhi të mos shkojë kacafiu. Sot ne nuk dimë se sa e zonja është administrata jonë për t’i përvetësuar ato grante. Sot quhet herezi të përmendësh se eksperienca botërore tregon se vetëm gjysma e parave të premtuara mbërrijnë në destinacion.

Debatit racional dhe të ftohtë i janë mbivendosur klithmat me hosanna për liderin global. Në vend që të diskutohet se çfarë u arrit realisht në Bruksel, këtu çirren se si ishte përbetuar Rama se do t’i nxirrte paratë nga fundi i dheut; në vend që të kthjellohen shifrat, këtu i qahet halli liderit që ishte zgjuar i vetmuar natën e 26 nëntorit; në vend që të flitet se sa para është e mundur të mbërijnë në destinacion, këtu evokohet kalvari i Ramës, që duhet t’i gjente budallenjve dhe gratë e humbura pas tërmetit; në vend që të parashikohet se kur futen njerëzit në shtëpitë e reja; këtu glorifikohet roli i aktorit – lypsar për t’i  marrë para arabëve.

LEXO EDHE:  Klodian Tomorri: Qeveria shqiptare, në një kurs përplasjeje me investitorët e huaj

LEXO EDHE:  Klodian Tomorri: Qeveria shqiptare, në një kurs përplasjeje me investitorët e huaj

E gjitha kjo përpjekje që demonstron në mënyrë të neveritshme fytyrën autokratike të regjimit të Rilindjes i është mbivendosur si një tavan i xhamtë pyetjeve të zakonshme që do të ishin shuar në një vend normal: Sa zgjat koha nga premtimet e deri tek disbursimi i parave dhuratë? Deri në ç’masë duhet pranuar kostoja e kredive të buta? Pas këyre eurove që janë thithur, ç’duhet bërë me borxhin e fshehtë të koncesioneve dhe PPP-ve? A duhet të ridalë sërish qeveria në treg të hapur për eurobondin dhe deri në ç’masë duhet të kërkojë kredi të reja?

Në pikun e masturbimit verbal të dishepujve të Ramës, të ngresh pyetje të zakonshme quhet gati armiqësore. Duke glorifikuar autokratin në pushtet, ata po pengojnë një bilanc real të asaj që ndodhi vërtet në Bruksel.

Në këtë rast ata po sillen njësoj si dy vite më parë kur spërkateshin me shampanjë për hapjen e negociatave që nuk ndodhi kurrë. Ata janë i njëjti tabor që na kanë vizatuar Shqipërinë e pastruar nga hashashi i ç’rrënjosur nga policia e Saimir Tahirit, dhe po të zakonshmit që e komentonin si fitore ekselente rezultatin e Rilindjes në votimet e 30 qershorit.

Pikërisht fakti se ata janë hedhur sërish, si me buton, në skenë është një indicie që duhet të dyshojmë për atë që ngjau realisht në fillim të javës.

Le ti lëmë një moment t’i bien daulleve, le të durojmë edhe ca ditë hosanatë për padronin e tyre dhe vetëm pastaj, kur daullexhinjtë të lodhen, kur ahengu të pushojë, le të ulemi të qetë dhe të analizojmë fitoren 1.15 miliardshe të Edi Ramës. Për të kuptuar të vertetën reale të asaj që morëm dhe nuk morëm nga konferenca e kreditorëve, duke e zhveshur atë nga refleksi atavik për të glorifikuar tiranët.

LEXO TE PLOTE