Connect with Us

Pro dhe kundër/ Shqipëria në garë me kohën për reformën në drejtësi

Aktualitet

Pro dhe kundër/ Shqipëria në garë me kohën për reformën në drejtësi

Publikuar

-

Reforma në drejtësi ka hyrë në fazën kritike të miratimit, ndërkohë që askush nuk është i sigurtë se politika shqiptare-përfituese direkte e sistemit të rrënuar të drejtësisë do të votojë për të pastruar vetveten.

Pas një pune komplekse prej një viti e gjysmë me reformën në drejtësi, Fatmir Xhafaj, kryetar i Komisionit të Posaçëm Parlamentar është i pasigurtë nëse projektligji i ndryshimeve kushtetuese do të miratohen brenda pranverës në parlament.

Arsyeja, sipas tij gjendet tek “konflikti i interesit” që politika ka me reformën.

“Ka pasur mjaft rezistencë nga të gjitha anët e politikës dhe sot ka njerëz që janë të pakënaqur me atë që po ndodh,” i tha Xhafaj BIRN.

Pas një rrugëtimi të gjatë, reforma në drejtësi ka arritur në pikën e saj të vlimit. Projektligji i ndryshimeve kushtetuese, i rishikuar së fundmi nga ekspertët e OPDAT dhe EURALIUS kërkon 94 vota në Kuvend, të cilat ende nuk i ka.

Partia Socialiste në qeveri dhe aleatja e saj e lëkundur, LSI kanë deklaruar se janë të gatshëm të votojnë 100 për qind draftin e fundit. Të dyja bashkë ato bëjnë 84 vota.

Votat shtesë kërkohen bashkë me konsensusin në kampin e opozitës, e cila nuk ka dalë ende me një qëndrim përfundimtar për paketën e ndryshimeve kushtetuese. Kryetari i PD, Lulzim Basha tha gjatë një interviste televizive se “ekspertët e PD po analizojnë draftin dhe do të dalin me një qëndrim të shtunën”.

Njësoj si PS dhe LSI, edhe Basha e cilësoi reformën si tepër të rëndësishme për vendin. Por lëvizjet e shqetësuara të ambasadorëve të Shteteve të Bashkuara dhe Bashkimit Europian ekspozojnë pengesat që ky projekt po has në prapaskenë.

Të mërkurën, ambasadorët Donald Lu dhe Romana Vlahutin i drejtuan politikës shqiptare deklarata të ashpra për bllokimin e reformës në drejtësi. Të pranishëm në Komisionin e Posaçëm Parlamentar, ata garantuan se “nuk do lejojnë që reforma të dështojë”.

“Nëse kjo reformë dështon, ju, anëtarët e këtij komisioni do të turpëroni njerëzit që ju kanë zgjedhur. Dhe, do të turpëroni marrëdhënien tuaj me Shtetet e Bashkuara dhe Bashkimin Europian,” tha Lu.

Zigzaget e dialogut

Deputeti i PD, Eduard Halimi, duke folur për gazetarët, pas një mbledhje të Komisionit te posaçëm për Reformën në Drejtësi, ku ka përfunduar faza e parë e diskutimeve mbi 10 çeshtjet e dialogut politik, ku janë përfshirë edhe dy komponentet kryesor të paketës së ndryshimeve kushtetuese. |Foto " LSA

Deputeti i PD, Eduard Halimi, duke folur për gazetarët, pas një mbledhje të Komisionit te posaçëm për Reformën në Drejtësi, ku ka përfunduar faza e parë e diskutimeve mbi 10 çeshtjet e dialogut politik, ku janë përfshirë edhe dy komponentet kryesor të paketës së ndryshimeve kushtetuese. |Foto ” LSA

Paketa e ndryshimeve kushtetuese në kuadër të reformës në drejtësi krijon premisat e pastrimit të sistemit gjyqësor nga prokurorët dhe gjyqtarët e korruptuar si dhe i hap rrugën ngritjes së një strukture të pavarur për hetimin e zyrtarëve të lartë dhe politikanëve “të paprekshëm” në Shqipëri.

E imponuar si kushti kyç për afrimin e Shqipërisë me Bashkimin Europian, reforma besohet se do të këpusë fijet që lidhin politikën me gjyqësorin në Shqipëri dhe do t’i hapë rrugë luftës kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar.

Fatmir Xhafaj, jurist në profesion dhe funksionar i mazhorancës i tha BIRN se vjeshtën e vitit 2014 u përballën me dilemën nëse Shqipëria duhej të bënte tre-katër ligje për të kënaqur Brukselin apo“një operacion të thellë” për ndryshimin e sistemit kanceroz të drejtësisë në vend.

Një vit e gjysmë më pas, Xhafaj- jo pak i paragjykuar gjatë procesit, nuk e fsheh krenarinë për produktin thuajse final që ka në duar; një dokument 45 faqësh që nëse miratohet, hedh themelet e rimëkëmbjes së shtetit ligjor në Shqipëri.

Që prej vjeshtës 2014, procesi i reformës në drejtësi ka kapërcyer një sërë pengesash, të cilat e kishin burimin tek besimi i ulët mes palëve dhe mungesa e kulturës së dialogut në politikën shqiptare.

Komisioni i Posaçëm Parlamentar rekrutoi një numër të madh ekspertësh vendas për të hartuar ndryshimet kushtetuese dhe ligjet organike të institucioneve të reja. Vendet e opozitës në komision mbetën bosh për disa muaj, ndërsa në qershor 2015, opozita iu bashkangjit procesit me ndërhyrjen e ambasadorëve të Bashkimit Europian dhe BE.

Xhafaj i tha BIRN se reforma në drejtësi nisi si një produkt shqiptar, ndërsa i njeh vetes meritën e përfshirjes së ambasadorëve në proces, marsin e vitit 2015. Sipas tij, “ndërkombëtarët i dhanë procesit besimin dhe garancinë” që zor se mund të gjendej mes politikanëve rivalë.

Ndryshe nga Xhafaj, opozita gjykon se pikënisja e njëanshme e procesit dhe mungesa e sinqeritetit politik sollën mungesë besimi dhe mosmarrëveshje mes palëve, duke shtyrë në kohë miratimin e reformës.

Eduard Halimi, nënkryetar i Komisionit të Posaçëm Parlamentar i tha BIRN se pika e dobët e procesit ishte qëndrimi i mazhorancës për të ecur me drafte të njëanshme, “një hile” sipas tij për kapjen politike të drejtësisë.

“Nëse nuk do të kishte protagonizëm, arrogancë dhe arbitraritet në hartimin e draftit kushtetues, por bashkëpunim të sinqertë politik atëherë drafti do të ishte miratuar në vjeshtën e kaluar,” tha Halimi.

I vetëdijshëm për mosbesimin, Xhafaj mohon megjithatë që të ketë pasur presion apo ndikim politik mbi punën e ekspertëve të nivelit të lartë.

“Edi Rama ka zero ndikim mbi procesin. Ilir Meta nuk më ka ardhur kurrë në zyrë për reformën. E di që shumë nuk e besojnë, por janë rreth 15 ekspertë ndërkombëtarë që mund të dëshmojnë për këtë,” i tha ai BIRN.

Në mungesën e një tradite të besimit politik, palët i njohën Komisionit të Venecias rolin e arbitrit dhe u besuan ekspertëve ndërkombëtarë kontradiktat mes tyre. Drafti final i 4 majit 2016 duket se ka sheshuar ndasitë e mëdha mes mazhorancës dhe opozitës për paketën e ndryshimeve kushtetuese.

Halimi i tha BIRN se ndërsa “hiletë” kanë rënë, është koha për të diskutuar me sinqeritet politik për të gjetur zgjidhjet më të mira dhe të qëndrueshme për të ardhmen.

“Projekti i sotëm ndryshon qartësisht nga projekti qeveritar i vitit të kaluar dhe është koha për një dialog politik të sinqertë për të proceduar me shpejtësi,” tha Halimi për BIRN.

Drafti final

Këshilltar Ligjor Resident i OPDAT, Jon Smibert dhe Shefi i EURALIUS IV, Rainer Deville, pas një mbledhje të Komisionit të posaçëm për Reformën në Drejtësi, ku ka përfunduar faza e parë e diskutimeve mbi 10 çështjet e dialogut politik, ku janë përfshirë edhe dy komponentet kryesor te paketës se ndryshimeve kushtetuese. | Foto : LSA

Këshilltar Ligjor Resident i OPDAT, Jon Smibert dhe Shefi i EURALIUS IV, Rainer Deville, pas një mbledhje të Komisionit të posaçëm për Reformën në Drejtësi, ku ka përfunduar faza e parë e diskutimeve mbi 10 çështjet e dialogut politik, ku janë përfshirë edhe dy komponentet kryesor te paketës se ndryshimeve kushtetuese. | Foto : LSA

Dokumenti parlamentar i 4 majit 2016, i cili po qarkullon në tavolinat e ekspertëve të partive dhe kancelaritë perëndimore është varianti i rishikuar nga ekspertët e EURALIUS dhe OPDAT  pas opinionit përfundimtar të Venecias. Projektligji për ndryshimet kushtetuese përmban tekst në ngjyrë të zezë për pikat e dakordësuara, në ngjyrë të kuqe për rekomandimet e Venecias dhe blu për shqetësimet e ngritura nga opozita.

LEXO EDHE:  Ambasada amerikane: SHBA mirëpret miratimin e draftit të Reformës në Drejtësi

Projektligji ngrihet mbi tre shtylla kryesore; emërimet në arkitekturën e re të institucioneve të drejtësisë, hetimi penal që përfaqësohet nga struktura e posaçme antikorrupsion, SPAK dhe procesi i skanimit (vetingut) të gjyqtarëve dhe prokurorëve mbi dyshimet për korrupsion dhe lidhjet me krimin e organizuar.

Mazhoranca dhe opozita kanë gjetur konsensusin për SPAK, një strukturë e pavarur që do të mbështjellë rreth vetes gjykatën e shkallës së parë dhe të apelit, prokurorët specialë dhe Byronë Kombëtare të Hetimit-përgjegjëse për hetimin e politikanëve, njerëzve të drejtësisë dhe zyrtarët e nivelit të lartë.

Sipas projektit, kompetencat e SPAK do të shtrihen nga Presidenti deri tek drejtuesit e institucioneve qëndrore-peshq të mëdhenj të cilët në dy dekadat e tranzicionit shqiptar kanë fituar statusin e të paprekshmëve nga drejtësia.

Strukturat që do të realizojnë procesin e vetingut janë përshkruar me detaje në draftin e përpunuar nga ekspertët e OPDAT dhe EURALIUS, duke reflektuar sugjerimet e Komisionit të Venecias. Sipas draftit, të gjithë gjyqtarët dhe prokurorët do të hetohen për burimet e pasurisë, lidhjet me krimin e organizuar dhe kapacitetin professional për të gjetur vend në sistemin e ri. Në këtë proces do të përfshihen edhe ndihmësit ligjorë nëpër gjykata, “rezervuar” nga i cili synohet të dalin gjyqtarët dhe prokurorët e rinj.

Fatmir Xhafaj, kryetar i Komisionit të Posaçëm e cilëson procesin e vetingut si thelbësor për suksesin e reformës, ndërsa i ndan gjyqtarët në tre kategori. Ai është i bindur se gjyqtarët e ndershëm janë përfituesit e parë të reformës.

“Gjyqtarët i ka mbytur e keqja, siç mbyt një pikë naftë një ton me ujë,” thotë Xhafaj, ndërsa sugjeron që gjyqtarët e korruptuar duhen larguar pa asnjë kompromis.

Eduard Halimi bie dakord që thelbi i reformës qëndron tek lufta ndaj korrupsionit përmes SPAK dhe pastrimin e gjyqësorit nga elementët e korruptuar.

“Vetingu i gjyqtarëve dhe prokurorëve, skaneri i tyre, vendosja në karantinë, do të bëjë largimin e të korruptuarve dhe të paaftëve dhe frymëzimin e të ndershmëve për të ecur para,” thotë ai.

Emërimet në gjyqësor mbetet sërish pika e ndarjes mes mazhorancës dhe opozitës e që pritet të testojë aftësinë e politikës shqiptare për kompromis.

Drafti i rishikuar i ekspertëve të OPDAT dhe EURALIUS adreson shqetësimet e opozitës për Inspektorin e Lartë të Drejtësisë, Tribunalin e Drejtësisë dhe Këshillin e Emërimeve në Gjyqësor. Ai parashikon hapësira për marrëveshje, përmes mundësisë së hetimit të Inspektorit të Përgjithshëm nga një deputet i Komisionit të Ligjeve, ndërsa ndryshon formulën e përbërjes së Tribunalit dhe Këshillit të Emërimeve për të shmangur koorporatizmin në gjyqësor.

Megjithatë, ekspertët ndërkombëtarë lënë në fuqi shumicën parlamentare prej 3/5 në zgjedhjen e anëtarëve të Gjykatës Kushtetuese, të Këshillit të Lartë Gjyqësor dhe Këshillit të Lartë të Prokurorisë.

Këshilli i Lartë Gjyqësor dhe Këshilli i Lartë i Prokurorisë-institucione që do të vendosin për emërimet dhe shkarkimet në sistem do të kenë nga 11 anëtarë secili. Gjashtë prej anëtarëve do të zgjidhen nga komuniteti i gjyqtarëve dhe prokurorëve dhe pesë anëtarët e tjerë do të zgjidhen nga Kuvendi i Shqipërisë.

Në vazhdimësi, opozita ka kërkuar shumicën prej 2/3 me argumentimin se mazhoranca aktuale, e cila i ka 3/5 e votave në Kuvend do të kapte këto dy institucione.

“Opozita nuk ka këmbëngulur tek 2/3, nuk e ka patur dhe nuk e ka kusht,” i tha Halimi BIRN-it.  Duke iu referuar opinionit të Komisionit të Venecias, ai thotë se duhen gjetur zgjidhje të tjera, që garantojnë pjesmarrjen e opozitës dhe pamundësojnë kapjen politike.

Në opinionin përfundimtar, Komisioni i Venecias ka lënë të hapura tre mundësi mbi të cilat palët duhet të diskutojnë dhe të gjejnë kompromis. Dy prej varianteve i japin rol opozitës përmes grupimit të votave, ndërsa varianti i tretë parashikon që anëtarët juristë të Këshillit të Lartë Gjyqësor dhe atij të Prokurorisë të zgjidhen tre nga mazhoranca dhe dy nga opozita.

Opsioni i fundit, ai që i ndan 3 me 2 anëtarët juristë është i vetmi variant që Fatmir Xhafaj përjashton.

“Këta anëtarë do të vijnë në Kuvend si profesionistë dhe do të dalin që andej si përfaqësues partiakë. Për opozitën, oktapodi i kapjes së drejtësisë bëhet qingj, nëse përveç Ramës dhe Metës, e kap edhe Basha,” kundërshton Xhafaj.

Në kërkim të votave

Ambasadorja Vlahutin dhe Ambasadori Lu në Kuvendin e Shqipërisë më 4 maj 2016. Foto: Malton Dibra/LSA

Ambasadorja Vlahutin dhe Ambasadori Lu në Kuvendin e Shqipërisë më 4 maj 2016. Foto: Malton Dibra/LSA

Ndërkohë që në paketën e ndryshimeve kushtetuese mbeten 4-5 pika të hapura, Shqipëria është në garë me kohën për miratimin e reformës në drejtësi. Në vjeshtë, vendi pret nga Brukseli dritën jeshile për hapjen e negociatave dhe një përgjigje e tillë është premtuar të vijë vetëm nëse parlamenti shqiptar voton para pushimeve të verës projektligjin kushtetues.

Përveç kushtit të Brukselit, kancelaritë perëndimore në Tiranë kanë siguruar tashmë fonde për ngritjen e SPAK-ut dhe udhëheqjen e procesit të vetingut për gjyqtarët. Dyshues ndaj politikanëve shqiptarë, ata kanë zbritur tashmë në terren për të siguruar votat, para se projektligji të futet në axhendën parlamentare.

Në Komisionin e Posaçëm Parlamentar për reformën në drejtësi, opozita kërkoi kohë deri të hënën për të studiuar draftin e rishikuar nga ekspertët. Kryetari i PD, Basha deklaroi të enjten në emisionin “Opinion” të Blendi Fevziut se përgjigja e tyre do të jetë gati të shtunën.

Pas pranisë në Komisionin e Reformës, ambasadorët Lu dhe Vlahutin tentuan të siguronin fletë-hyrje në grupet parlamentare të Partisë Socialiste, asaj Demokratike dhe Lëvizjes Socialiste për Intergrim. Misioni i tyre më i fundit kërkon një deklarim të hapur të votës të secilit prej tyre.

Kryetari i Komisionit të Posaçëm, Xhafaj i tha BIRN se “pavarësisht pakënaqësive, votat e mazhorancës janë kompakte pro reformës në drejtësi”. Ai shtoi se tani është kuptuar nga të gjithë se pa reformën në drejtësi, askush nuk mund të mirëqeverisë në Shqipëri.

“Është fakt që vendimi politik i opozitës, i ndikuar nga segmente brenda saj e kanë zvarritur procesin,” tha ai.

I pyetur nga BIRN, Eduard Halimi mohoi kategorisht se opozita po pengon miratimin e reformës në drejtësi.

“Opozita nuk e ka penguar në asnjë moment reformën në drejtësi. Opozita ka qenë konstruktive në çdo ditë saj, ka kontribuar dhe kërkuar bashkpunim çdo ditë të reformës. Pse? Sepse opozita është e interesuar që të luftojë korrupsionin, pasi para se gjithash mundësi për t’u korruptuar ka qeveria,” tha Halimi.

Pavarësisht deklaratave publike, diplomatët e huaj dhe përfaqësues të shoqërisë civile në vend janë dyshues te vullneti i klasës politike shqiptare për ta votuar këtë reformë.

Dhjetra përfaqësues të shoqërisë civile, të rretheve akademike dhe të komunitetit të biznesit iu bashkuan nismës së fondacionit SOROS, për të shtyrë përpara miratimin e reformës në drejtësi.

“Reforma në drejtësi lidhet thelbësisht me proceset e brendshme demokratike dhe zhvillimore të vendit dhe zvarritja e mëtejshme ose dështimi i klasës politike në miratimin e saj do të ketë pasoja të rënda…” thuhet në deklaratë.

Nga Brukseli, raportuesi për Shqipërinë në Parlamentin Europian, Knut Fleckenstein i tha BIRN se “gjithkush në Shqipëri duhet të kuptojë se shansi është tani”.

“Nëse ata (deputetët) nuk e finalizojnë këtë punë në parlament, atëherë Shqipëria do të humbiste momentumin e vet. Më pas, 2 vjet, 3 vjet, nuk di të them se sa kohë do të marrë hapja e negociatave,” përfundoi ai./BIRN

Për të rejat më të fundit behuni pjesë e grupit tonë në facebook : City News Albania
KLIKO PER TE KOMENTUAR

Komentoni

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aktualitet

Këshilla-Si të mbroni veten dhe familjen tuaj nga tërmetet

Publikuar

-

Për dallim nga llojet e tjera të fatkeqësive natyrore, tërmetet mund të ndodhin në çdo kohë, pa ndonjë njoftim. Të jesh i përgatitur për një tërmet do të bëjë ndryshimin në aftësinë për të mbrojtur veten, familjen ose shtëpinë tënde në rast të tërmetit. Vazhdoni të lexoni për të mësuar se si të përgatisni shtëpinë dhe familjen tuaj për një tërmet, si dhe çfarë të bëni gjatë dhe pas tërmetit për të qëndruar të sigurt.

Çfarë të bëni gjatë një tërmeti

Tërmetet mund të godasin krejt papritur dhe pa paralajmërim. E rëndësishme është që që në dridhjen e parë të merrni masa mbrojtëse.

Gjeni strehë në vendin më të afërt

Nëse ndodheni jashtë, gjeni strehë ku të mundeni por mos u fusni brenda.

Nëse jeni në zyrë a shtëpi, gjeni strehë në një vend të sigurt ku të jeni të mbrojtur nga gjërat që bien.

Mos lëvizni prej andej deri sa tërmeti të ketë ndalur.

Strehohu, mbulohu dhe mbahu fort

Që në goditjen e parë futuni nën një mobilje siç mund të jetë tavolina dhe qëndroni aty.

LEXO EDHE:  Rama fton Bashën në debat publik për Reformën në Drejtësi

LEXO EDHE:  Zbardhet drafti i Reformës në Drejtësi/ Shqyrtohet nesër

Mos u fusni poshtë krevatëve apo dollapëve të lartë që mund të shemben.

Mbuloni kokën dhe sytë mbajini mbuluar për t’u mbrojtur nga objektet fluturuese ose ato që bien.

Me njërën dorë mbuloni kokën dhe me tjetrën mund të mbaheni në një cep të mobiljes nën të cilën jeni strehuar.

Nëse mobilja lëviz, lëvizni bashkë me të.

Qëndroni nën të deri sa të jeni të sigurtë që goditjet kanë mbaruar.

Nëse nuk qëndroni dot nën pragun e derës apo nën një mobile, qëndroni pranë një shtylle të brendshme të shtëpisë dhe mbroni kokën dhe qafën.

Pragu i Derës

Pragu i derës është një nga më të fortat e të gjithë pallatit apo godinës.

Në prag duhet të përpiqeni të mbani këmbët hapur për të ruajtur ekuilibrin, të mbështeteni në njërën anë dhe me krahë të mbani fort derën./

CNA.al

SHPERNDAJE KETE MATERIAL INFORMUES

LEXO TE PLOTE

Aktualitet

Termet i frikshem ne Shqiperi

Publikuar

-

Nga

Nje termet 5.8 balle ka goditur Shqiperine 32 km larg Tiranes, ne detin Adriatik.

Njoftohen deme materiale dhe panik tek njerzit qe kane dale ne rruget e Tiranes.

Lekundjet jane ndjere te forta  ne Tirane, Elbasan, Durres. Korce, Fier etj…

Njoftohen deme materiale…vijon

LEXO TE PLOTE

Aktualitet

Provokimi i Mustafa Nanos: Duhet të jemi më racionalë me Enver Hoxhën

Publikuar

-

Nga

Këtë verë, libri i Isuf Kalos “Blloku” ka bërë jehonë të madhe. Libri është një dëshmi e njeriut, i cili ka qenë pranë ish-diktatorit Enver Hoxha për vite me radhë, duke qenë se ishte doktori i tij personal. Megjithatë, “Blloku” i Kalos ka marrë shumë kritika.

Në monologun e kësaj të premteje në emisionin “Provokacija”, gazetari Mustafa Nano ndalet pikërisht tek ky libër. Ai thotë se mënyra se si Isuf Kalo ka folur për Enver Hoxhën është e pakuptueshme dhe e pafalshme për shumë njerëz.

 

 

Sipas tij, Kalo e ka nxjerrë diktatorin si tepër human, baba të devotshëm, bashkëshort të mirë dhe si një politikan serioz. Edhe pse ka një mendim tjetër për Enver Hoxhën, Nano thotë se “Blloku” është një dokument historik i rëndësishëm, për të cilin në të ardhmen shumë njerëz do jenë të kënaqur që ekziston.

“Më duhet të them se as mua nuk më puqet Enver Hoxha i Kalos me Enver Hoxhën që unë njoh. E megjithatë nuk jam dakord me ata që sulmojnë Isuf Kalon. Blloku i tij mund të ketë provokuar shumë vetë, ndoshta ndokënd edhe mund ta ketë lënduar por, përtej të gjitha shijeve e ndjesive individuale, ky libër është një dëshmi interesante për kohët e komunizmit. Pas 50 vjetësh askush nuk do të kujtohet ta sulmojë Isufin për anëmbajtje apo empati për të ligun. Të gjithë do jenë të kënaqur që kjo dëshmi është dhënë. E që është dhënë në mënyrë të sinqertë. Blloku është një dokument historik i rëndësishëm”, thotë Nano.

Por moderatori i “Provokacijas” thotë se ka bërë edhe një vëzhgim të fundit. Sipas tij, tashmë që jemi 30 vite pas përmbysjes së komunizmit, duhet ta gjykojmë në mënyrë më racionale diktatorin Enxer Hoxha.

Sipas tij, nuk duhen thënë thënë deklarata të panevojshme që e shndërrojnë figurën e Hoxhës si bartës të të gjitha të këqijave dhe veseve të botës.

Nano merr shembull librin e Ylljet Aliçkës në librin e tij më të fundit, ku thuhet se një grua e dënuar me vdekje u fut e gjallë në dhé. Kur fshatarët i bënë gropën u lemerisën teksa dëgjonin rënkime të dala nga thellësia e tokës.

Përshkrime të tilla na ndihmojnë të nxjerrim dufin ndaj diktatorit, por nuk na ndihmojnë për të kuptuar se kush ishte në të vërtetë ai, thotë Nano.

 “Kam vënë re që ca e ca vijojnë të flasin për Enver Hoxhën ashtu si kanë folur një ditë pas përmbysjes së regjimit të tij, domethënë duke shtënë në punë veç mllef, urrejtje, neveri, apo ku di unë. Kur bëhet ky diskutim, njerëz të tillë, që rëndom kanë edhe përvoja personale vuajtjesh e persekucioni, përpiqen ta likujdojnë Enver Hoxhën si personazh të historisë thjesht duke thënë se ai ishte një maskara, qen e bir qeni, një armik i popullit të vet, një tradhtar, etj, etj. Unë mendoj se 30 vjet pas rënies së komunizmit mund të jemi pak më racionalë. Dhe të jesh racional nuk do të thotë të mohosh që ai ka qenë një diktator. Jo, kjo gjë tanimë është e dokumentuar. Edhe komunisti më budalla, thellë-thellë, bie dakord se Enver Hoxha ishte një diktator.

Të jesh racional do të thotë të mos thuash mufka që synojnë panevojshmërisht ta shndërrojnë figurën e Hoxhës nga katran në katran me bojë, që e nxjerrin atë si bartës të gjithë të këqijave apo veseve të botës, që e nxjerrin atë edhe pervers, pedofil, manjak seksual, vrasës manjak. Ah, se harrova, edhe homoseksual. Sepse dihet se çfarë mendojnë shqiptarët për një homoseksual.

Të jesh racional është edhe të mos thuash, siç thotë Ylljet Aliçka në një libër që sapo e ka publikuar, që një grua u dënua me vdekje thjesht se Enver Hoxha donte ta kishte si të dashur dhe se ajo i tha “jo”. Për këtë “krim”, ajo u fut në dhé e gjallë. Madje, fshatarët e zonës, ku kësaj gruaje i bënë gropën, u lemerisën teksa dëgjonin ca rënkime të dala nga thellësia e tokës, që ishin rënkimet e kësaj gruaje duke dhënë shpirt. Tani, gjatë regjimit të Enver Hoxhës ka pasur pa fund drama e tragjedira humane. Kjo nuk diskutohet, siç nuk diskutohet që fajtori kryesor për ato ka qenë Enver Hoxha. Ne mund të stisim edhe tragjedira të tjera në një roman fiction. Por mund t’i vëmë pak fré fantazisë dreqi ta hajë! Një njeri që futet i gjallë nën dhé nuk ka se si të rënkojë. Aq më pak ka gjasa që rënkimet e saj të jenë dëgjuar nga fshatarët e lemerisur. Sepse do të ketë dhënë shpirt shumë kohë para se toga e varrmihësve apo xhelatëve të kenë mbledhur rraqet e të jenë larguar. Le ta themi copë: Përshkrime të tilla na ndihmojnë të nxjerrim dufin ndaj diktatorit, por nuk na ndihmojnë për të kuptuar se kush ishte në të vërtetë ai”, u shpreh moderatori i “Provokacijas”./abcnews.al

LEXO EDHE:  Ansa/ Shqipëria, revolucion në drejtësi

LEXO EDHE:  Ansa/ Shqipëria, revolucion në drejtësi

 

LEXO TE PLOTE
Lajme të Rekomanduara: